2025-10-10, 09:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Jocke försökte få Chrippa att göra rätt för sig och inse att han riskerade långt fängelsestraff. Finns ljudinspelningar på samtal mellan dom om just detta. Där Jocke kritiserar sin brors beteende att försöka fly något han inte kan fly ifrån.

Även så blev Chrippa galen på Jocke när sistnämnda vägrade betala ut svarta pengar som Chrippa skulle ha osv. Varför ska Jocke hålla Chrippa om ryggen för när han hela tiden försöker sabotera för sig själv?

Var inte ens ett försök till att göra det hela på ett smart sätt.

Du glömmer bort en viktig del i det hela.

Så länge som Chrippa gick att styra så höll Jocke Chrippa om ryggen gällande ekobrotten.
Citera
2025-10-10, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Kriminell har ni lärt mig att man endast är om man fått en dom på det och det har inte Anjo fått.

Man är efterbliven om man själv utgår ifrån hur samhället betraktar vem som är brottsbelastad och inte. Jag kan se att Tjocka grisen i Norrköping är en brottsling eftersom han själv förevigar när han begår brottsligheten och lägger upp videoklippen på internet.

Såhär, jag stjäl din plånbok med flera tusenlappar i. Du ser att jag gör det. Du anmäler stölden till polisen som lägger anmälan på hög. Dagen efter kommer jag och knackar på. Bjuder du in mig i ditt hem igen eftersom jag ju faktiskt inte är dömd för stölden och därför inte kan sägas ha tagit plånboken, eller utgår du från det du själv har sett i din bedömning av om jag kanske kommer stjäla ifrån dig och väljer att inte släppa in mig?

Tjocka grisen i Norrköping är en brottsling, Pellejönsen från Trosa är en brottsling. Det gäller inte gamla saker och vad som finns nedtecknat i belastningsregistret. De är kriminella för beteendet de har nu. Jag kan se att så är fallet och jag utgår ifrån det. Jag behöver inte betrakta någon som oskyldig till motsatsen har bevisats i en domstol. Det är samhället som behöver förhålla sig till det, inte privatpersoner.
Citera
2025-10-10, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja! Dom får väl för sjutton bestämma sig.
Om Chrippa inte har begått tex stämplingsbrott och bevis inte finns (fast det finns att läsa) är banne mig inte Anjo kriminell.

Fast det föll väl på att det inte fanns bevis på att fara för brottets fullbordan varit annat än ringa. Ingen ifrågasätter att det funnits sms, allt handlar om hur allvarligt menade de var. Inget hände bevisligen, vilket talar för att fara för brottets fullbordan var ringa. Därför var agerandet inte brottsligt. Det gick i varje fall inte att leda den saken i bevis. Sedan kan man rent allmänt tycka att det är rätt naturliga känslor att ha inför en stor fläskig gris i Norrköping, som spenderat månader åt att smutskasta en offentligt, att man kanske vill skada den fete grisen. Chrippa lugnade sen ner sig och kom på bättre tankar, vilket är bra. Men känslorna är fullt förståeliga.

Det är en helt annan sak med fullbordade brott. När man kan se Tjocka grisen i Norrköping uttala att ”Chrippa tvättar pengar”, eller ”Chrippa trycker upp sprutor i rumpan framför sin dotter”, eller liknande. Då kan man se att Tjocka grisen i Norrköping begår det fullbordade brottet. Då behöver man inte ta någon hänsyn till farerekvisit för att bedöma om agerandet var brottsligt eller inte. Där är det lätt för alla som ser det att göra konstaterandet direkt.
Citera
2025-10-10, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Javisst är det så. Förutom apans skulder så har dom även lyckats med att hon har en mille i blancolån/kreditskulder som ska betalas.

Dags att släppa och gå vidare. Apan är sänkt helt enligt hennes plan.

Och förmodligen ingen chans till skuldsanering.

Det är svårt att förstå hur hon ska rätta upp sin ekonomi med tanke på det. Det är antagligen en hel del fula lån där räntan är för jävlig. Och hon har inte utseendet för sig att skaffa en man som betalar hennes skulder. Kanske en kriminell och ful man kan vara lösningen?
Citera
2025-10-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Särskilj dina känslor och Linneas, du tycker att barn som inte är ditt kött och blod är ett bagage. Linnea är så bra på att visa Lillen att hon inte ser henne som ett bagage att Lillen tyr sig mer till Linnea än sin mamma. Det är en ny nivå.

”Linnea hjälper till mycket med Lillen mer än vad som ska behövas egentligen var jag bara arg och stressad när jag sa så där och då. Lillen drar sig mer till Linnea än Julia nu för tiden. -Joakim Lundell om Linnea Lundström

Det är dock inget statiskt uttalande. Julia verkar ha återhämtat sig från det att bli lämnad och ensam och använd för Chrisofers ekonomiska kriminalitet.
Citera
2025-10-10, 09:51
Avslutad
Anjos video om Chrippa, kan Chrippa avbryta sin medverkan nu när Anjo kom ut med infon?
Citera
2025-10-10, 09:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är dock inget statiskt uttalande. Julia verkar ha återhämtat sig från det att bli lämnad och ensam och använd för Chrisofers ekonomiska kriminalitet.

Vadå Julia använd?

Julia var medbrottsling och har ett eget ansvar precis som alla andra.
Citera
2025-10-10, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Och förmodligen ingen chans till skuldsanering.
Nej inte på många år iallafall. Gäller för både fru apa och apan himself.
Citera
2025-10-10, 09:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Anjos video om Chrippa, kan Chrippa avbryta sin medverkan nu när Anjo kom ut med infon?

Nej, det är produktionen/SVT som äger rättigheterna.

Med det sagt så tror jag absolut inte att produktionen för någon av de inblandade bakom ljuset.
Citera
2025-10-10, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie

Skulle inte tro det. Chrippa har säkert skrivit på ett kontrakt, det är inte lätt att bara komma och säga att jag vill inte var med längre pga att Anjo & Jocke också deltog.
Citera
2025-10-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Fast det föll väl på att det inte fanns bevis på att fara för brottets fullbordan varit annat än ringa. Ingen ifrågasätter att det funnits sms, allt handlar om hur allvarligt menade de var. Inget hände bevisligen, vilket talar för att fara för brottets fullbordan var ringa. Därför var agerandet inte brottsligt. Det gick i varje fall inte att leda den saken i bevis. Sedan kan man rent allmänt tycka att det är rätt naturliga känslor att ha inför en stor fläskig gris i Norrköping, som spenderat månader åt att smutskasta en offentligt, att man kanske vill skada den fete grisen. Chrippa lugnade sen ner sig och kom på bättre tankar, vilket är bra. Men känslorna är fullt förståeliga.

Det är en helt annan sak med fullbordade brott. När man kan se Tjocka grisen i Norrköping uttala att ”Chrippa tvättar pengar”, eller ”Chrippa trycker upp sprutor i rumpan framför sin dotter”, eller liknande. Då kan man se att Tjocka grisen i Norrköping begår det fullbordade brottet. Då behöver man inte ta någon hänsyn till farerekvisit för att bedöma om agerandet var brottsligt eller inte. Där är det lätt för alla som ser det att göra konstaterandet direkt.

Det var ju Linnea som läckte den bilden i sin sannings video först om hon inte hade gjort det så skulle inte den finnas ute.
Citera
2025-10-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det var inte frid och fröjd eftersom Jocke och Chrippa krävde att hon skulle med på resor som hon inte ville åka.
Det var inte frid och fröjd eftersom hon inte ville ha det umgänget med Jocke men pressades till det.

Jag vet inte ens varför du börjar babbla om reseförbudet och att han åkte utomlands. Det är ju en effekt av allt annat skit - där Jocke jobbat hårt för att förstöra för Chrippa på alla möjliga upptänkliga sätt.

Däremot har du helt enkelt fel i att det är resan som gjordes trots reseförbudet som är upphovet till skulderna. Skulder för överkonsumtion och resor hade han redan när han var tillsammans med Julia - vilket också var skälet till att han blev arg när Julia struntade i att gå till jobbet (du vet inspelningen som Julia spridit)

Du har hört alla samtalen där Linnea ringer Jocke och beklagar sig över Chrippas agerande mot henne va?

Och gällande skulderna... är nog inte lönt att kommentera ovan, men du kommer ju inse hur fel du har när FUP görs tillgänglig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in