Citat:
Ursprungligen postat av
111-111
Kriminell har ni lärt mig att man endast är om man fått en dom på det och det har inte Anjo fått.
Man är efterbliven om man själv utgår ifrån hur samhället betraktar vem som är brottsbelastad och inte. Jag kan se att Tjocka grisen i Norrköping är en brottsling eftersom han själv förevigar när han begår brottsligheten och lägger upp videoklippen på internet.
Såhär, jag stjäl din plånbok med flera tusenlappar i. Du ser att jag gör det. Du anmäler stölden till polisen som lägger anmälan på hög. Dagen efter kommer jag och knackar på. Bjuder du in mig i ditt hem igen eftersom jag ju faktiskt inte är dömd för stölden och därför inte kan sägas ha tagit plånboken, eller utgår du från det du själv har sett i din bedömning av om jag kanske kommer stjäla ifrån dig och väljer att inte släppa in mig?
Tjocka grisen i Norrköping är en brottsling, Pellejönsen från Trosa är en brottsling. Det gäller inte gamla saker och vad som finns nedtecknat i belastningsregistret. De är kriminella för beteendet de har nu. Jag kan se att så är fallet och jag utgår ifrån det. Jag behöver inte betrakta någon som oskyldig till motsatsen har bevisats i en domstol. Det är samhället som behöver förhålla sig till det, inte privatpersoner.