• 1
  • 2
2025-10-09, 03:43
Medlem
DenverAirports avatar
I samband med ett omhändertagande av en person har en polis blivit knivskuren. Händelsen inträffade i Boden 2025-10-08, strax innan klockan tio på kvällen. Polisen fördes till sjukvård där han vårdas för sina skador. Skadeläget är stabilt och bedöms ej vara livshotande. Misstänkt person, som är under 18 år, greps i samband med händelsen som i nuläget är rubricerad som förberedelse till grov misshandel och grovt vållande till kroppsskada. Personen anhölls senare av åklagare.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...psskada-boden/
Citera
2025-10-09, 03:52
Avstängd
Negercps avatar
Vad är det för jävla amatörer i yrket nu för tiden?
Citera
2025-10-09, 04:14
Medlem
Mullrets avatar
Man får hoppas straffåldern sänks till 13 år. Så kan dårarna sitta inne ett bra tag, här typ 12 år…
Citera
2025-10-09, 07:39
Medlem
JoeDoughs avatar
Vad är det för jävla brottsrubriceringar på ett fullbordat brott - förberedelse och oaktsamhet?! Det går verkligen utför
Citera
2025-10-09, 07:53
Medlem
Vem som än gjort det reagerar jag på brottsrubriceringarna! förberedelse till grov misshandel och grovt vållande till kroppsskada? Förberedelse?.

Låter inte som att någon knivskurit någon överhuvudtaget utan mer som att dom skurit sig själv när dom rotat igenom nån väska eller fickor.

En knivskärning mot en polis vågar jag garantera rubriceras ALLTID åtminstone initialt som mordförsök.
Citera
2025-10-09, 08:49
Medlem
Angeliqas avatar
Jättekonstig brottsrubricering. Den kan bara förklaras med att den minderåriga hade på sig kniven utan att berätta det och polisen skar sig vid visitation. Märkligt ändå.
Citera
2025-10-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Var du verkligen tvungen att fråga? Använd fantasin så kanske du kommer på svaret, herrejävlar...

Det är väl svårt att göra en bedömning när man inte riktigt vet vad som hänt, kan jag tycka.
Citera
2025-10-09, 11:54
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
I samband med ett omhändertagande av en person har en polis blivit knivskuren. Händelsen inträffade i Boden 2025-10-08, strax innan klockan tio på kvällen. Polisen fördes till sjukvård där han vårdas för sina skador. Skadeläget är stabilt och bedöms ej vara livshotande. Misstänkt person, som är under 18 år, greps i samband med händelsen som i nuläget är rubricerad som förberedelse till grov misshandel och grovt vållande till kroppsskada. Personen anhölls senare av åklagare.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...psskada-boden/
Det kommer bli mer våld mot poliserna nu efter alla skärpningar av straff.

Sverige kommer få lika många dödade och skadade poliser som det är i USA, per capita.
Citera
2025-10-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.C.N
Afghan 60% Syrian 30% svensk 10% vilken bettar vi på?

Eftersom det är Boden så lägger jag mina pengar på en lite mer färgad yngling än vad du nämner.
Citera
2025-10-09, 14:41
Medlem
Alltså, är nog inte lika säker på att det är någon invandrare... Kan likväl vara något WT, skulle t o m större sannolikhet. Håller helt med angående att polisen gör ett grymt jobb här
Citera
2025-10-09, 16:25
Medlem
Någon som vet vem?
Citera
2025-10-09, 17:29
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.C.N
Afghan 60% Syrian 30% svensk 10% vilken bettar vi på?
Skulle snarare tro att det är en syrier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in