2025-10-08, 20:06
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Och uppenbarligen fattade h*n ju också ett korrekt beslut att starta omröstningen då det ju trots allt fälldes i den.

Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Tydligen då du fälldes i omröstningen, vad är oklart?

Poängtera gärna vad som är hmf i ts kommentarer, spännande att höra åsikter av de som håller med mods beslut i det hela.

Känns mer som ”äh vi raderar skiten men varnar ej” för att de är rädda för att ta fel beslut och majoriteten ej va för hmf i detta läge.
Citera
2025-10-08, 20:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Jo det gör det då mod va han som beslutade att inleda en omröstning då han tog det som hmf, fattar du inte det själv eller?

Sen så går mods aldrig emot varandra ändå.

Nej, det var inte mod som beslutade något.

Inlägget rapporterades för 1.03 och då är mod tvingad att initiera en omröstning.

Fattar du inte det själv eller?
Citera
2025-10-08, 20:09
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det var inte mod som beslutade något.

Inlägget rapporterades för 1.03 och då är mod tvingad att initiera en omröstning.

Fattar du inte det själv eller?

Det är dom inte alls.
Citera
2025-10-08, 20:37
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Och uppenbarligen fattade h*n ju också ett korrekt beslut att starta omröstningen då det ju trots allt fälldes i den.
Argumentum ad populum.

Vad i medlemmen onoponos inlägg utgör hets mot folkgrupp? Han formulerar ett påstående om att sionister mördade Charlie Kirk.

Är det hets mot folkgrupp att yttra att Folke Bernadotte mördades av den sionistiska Sternligan?
Citera
2025-10-08, 20:48
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Argumentum ad populum.

Ja på sätt och vis är det nog ett Argumentum ad populum. Det majoriteten av moderatorerna röstar på är ju det som blir utfallet av en omröstning. Vet inte hur du annars trodde det fungerade.
Citera
2025-10-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Tydligen då du fälldes i omröstningen, vad är oklart?
Moderatorkollektivet behöver väl inte vara helt enigt? Det räcker väl med en majoritet?

Eller?

Igen, kan farbror_barbro eller någon annan moderator besvara mina två enkla frågor:

1. Utgör zionister i sin egenskap av att vara just zionister, en folkgrupp?

2. Vad i mina tre inlägg utgör (i så fall) hets mot sagda 'folkgrupp'?

Varför är det ingen av forumets moderatorer som vill svara på det här?

Skäms ni för ert beslut?
Citera
2025-10-08, 21:22
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Moderatorkollektivet behöver väl inte vara helt enigt? Det räcker väl med en majoritet?

Eller?

Igen, kan farbror_barbro eller någon annan moderator besvara mina två enkla frågor:

Skäms ni för ert beslut?

Vad är en omröstning för dig? Flera moderatorer har ju förklarat att du fälldes för 1.03 och radering skedde. Vad är oklart? Om det var 7 av 10 eller om det var 10 av 10? Gör det någon skillnad?
Citera
2025-10-08, 21:32
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ja på sätt och vis är det nog ett Argumentum ad populum. Det majoriteten av moderatorerna röstar på är ju det som blir utfallet av en omröstning. Vet inte hur du annars trodde det fungerade.
Innebörden av argumentationsfelet är att en ståndpunkt inte blir sann för att många delar den. Att du inte begriper det förklarar också varför du inte har förmågan att bedöma andra sakfrågor.

Jag tycker att du ska besvara TS frågor istället för att sitta och spela allan i tråden.
Citera
2025-10-08, 22:53
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Personligt borde du väl kunna delge din röst, eller är det mot hederskoden? Intressant att veta då du förövrigt verkar va 1 av få vettiga mods.

Nej, det kan jag inte.
Citera
2025-10-08, 23:00
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Eller?

Skäms ni för ert beslut?

"Enligt 16 kap 8 § brottsbalken, är hets mot folkgrupp att

uppsåtligen,i uttalande eller i annat meddelande som sprids,uppmana till våld mot, hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer – eller en enskild i någon av dessa grupper – med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller könsöverskridande identitet eller uttryck,eller, sedan den 1 juli 2024, att förneka, ursäkta eller uppenbart förringa ett brott som utgör eller motsvarar folkmord, brott mot mänskligheten, krigsförbrytelse eller aggressionsbrott enligt ett avgörande som har meddelats av en svensk domstol eller av en erkänd internationell domstol för brott mot folkrätten och avgörandet fått laga kraft, om gärningen är ägnad att uppmana till våld mot, hota eller uttrycka missaktning för en sådan grupp eller enskild som avses i första stycket."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hets_mot_folkgrupp

Kan detta hjälpa dig att förstå hmf?
Senast redigerad av argaangelica 2025-10-08 kl. 23:13.
Citera
2025-10-08, 23:17
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Poängtera gärna vad som är hmf i ts kommentarer, spännande att höra åsikter av de som håller med mods beslut i det hela.

Känns mer som ”äh vi raderar skiten men varnar ej” för att de är rädda för att ta fel beslut och majoriteten ej va för hmf i detta läge.

Nej, det är alltså inte ovanligt att inlägg inte anses vara varningsvärda, men ändå raderas då anses bryta mot regeln. Det händer dagligen skulle jag säga. Inte bara gällande 1,03 utan även andra fall.
Citera
2025-10-08, 23:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är inte så att vi har något val huruvida vi vill starta en omröstning eller ej om det finns någon misstanke om regelbrott föreligger.

Det händer också ganska ofta att inlägg frias vid en omröstning precis som det blir fällande utfall. Så ditt påstående stämmer inte riktigt.

Måste omröstningarna vara enhälliga eller är det majoritetsbeslut som gäller? För zionism är en politisk ideologi och politiska ideologier går inte under HMF. Så frågan är om ni alla är okunniga eller bara majoriteten av er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in