2025-10-08, 13:22
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Jo det gör det då mod va han som beslutade att inleda en omröstning då han tog det som hmf, fattar du inte det själv eller?

Sen så går mods aldrig emot varandra ändå.

Det händer att moderatorer inte håller med varandra, varför annars omröstningar om allt är solklart? Ibland ändrar också admin beslut. Att TS kom undan med radering är snällt, hade det varit trevligare med varning? Omröstningen ledde ju bara till radering.
Citera
2025-10-08, 13:47
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det tyckte inte de som rapporterat tråden och uppenbarligen inte heller moderatorskollegiet.

Du får gärna vara arg på Farbro Barbro här, men då får du också vara arg på oss övriga och på forumet.

Det är jag också. Spec !

Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det händer att moderatorer inte håller med varandra, varför annars omröstningar om allt är solklart? Ibland ändrar också admin beslut. Att TS kom undan med radering är snällt, hade det varit trevligare med varning? Omröstningen ledde ju bara till radering.

Det är ett uppenbart fel här.

Att ts ej varnas när kommentarer raderas pga ett sånt allvarLigt regelbrott så är det tydligt att mod har fel.

Ingen får bara inlägg raderade utan att varnas om den faktiskt bryter mot hmf.
Citera
2025-10-08, 14:23
Medlem
Citat:
Precis om ni misstänker regelbrott.
Därav gör fabror helt fel här som ens misstänker regelbrott.

Speciellt för regelbrottet hmf, skulle snarare vara trams eller falsk ryktesspridning isf men hmf finns de inte en chans på jorden att det är.
Faktum är att det här aldrig skulle ha blivit föremål för en 1.03 omröstning om ordet Zionister byts ut mot valfri nationalistisk politisk rörelse.
Citera
2025-10-08, 14:24
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Det är jag också. Spec !

Det är ett uppenbart fel här.

Att ts ej varnas när kommentarer raderas pga ett sånt allvarLigt regelbrott så är det tydligt att mod har fel.

Ingen får bara inlägg raderade utan att varnas om den faktiskt bryter mot hmf.

Nej, det är inte helt ovanligt att inlägg som anses bryta mot 1,03 eller andra 1,** regler kan raderas utan åtgärd i form av varning eller avstängning.
Citera
2025-10-08, 15:07
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Faktum är att det här aldrig skulle ha blivit föremål för en 1.03 omröstning om ordet Zionister byts ut mot valfri nationalistisk politisk rörelse.

Det är jag väl medveten om.

Citat:
Nej, det är inte helt ovanligt att inlägg som anses bryta mot 1,03 eller andra 1,** regler kan raderas utan åtgärd i form av varning eller avstängning.

Ok, det visste jag inte trodde det alltid blev varning pga dom. Men du lär väl hålla med om att det va felaktigt att radera ts kommentarer för 1.03?
Citera
2025-10-08, 15:39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Har svårt att se hur det skulle kunna klassas som HMF. Vill moderatorerna eller kanske snarare Admins starta en tråd där allt sådant klarläggs. Yttrandefriheten på FB är på ett sluttande plan. Är det ingen skillnad på vad man får säga på stan och på FB så lär ju FB bli en irrelevant spelare, med allt vad det innebär.
Citera
2025-10-08, 16:14
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Har svårt att se hur det skulle kunna klassas som HMF. Vill moderatorerna eller kanske snarare Admins starta en tråd där allt sådant klarläggs. Yttrandefriheten på FB är på ett sluttande plan. Är det ingen skillnad på vad man får säga på stan och på FB så lär ju FB bli en irrelevant spelare, med allt vad det innebär.

Flashback måste följa Sveriges lagar och där ingår hmf som TS fick raderade. Hur lång tid tror du FB skulle finnas om hmf och reglerna saknades?
Citera
2025-10-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Flashback måste följa Sveriges lagar
Absolut.

Citat:
och där ingår hmf som TS fick raderade.
Varför då? Dvs, vad bryter mot lagen om "hets mot folkgrupp" i mina tre raderade inlägg?

1. Vilken är folkgruppen i fråga?

2. Var/hur hetsar jag mot denna?

Kan du förklara det?
Citera
2025-10-08, 18:49
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Det är jag väl medveten om.

Ok, det visste jag inte trodde det alltid blev varning pga dom. Men du lär väl hålla med om att det va felaktigt att radera ts kommentarer för 1.03?

Det har ju varit föremål för omröstning så det är inget jag kan kommentera utöver det.
Citera
2025-10-08, 19:00
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Jo det gör det då mod va han som beslutade att inleda en omröstning då han tog det som hmf, fattar du inte det själv eller?

Och uppenbarligen fattade h*n ju också ett korrekt beslut att starta omröstningen då det ju trots allt fälldes i den.
Citera
2025-10-08, 19:31
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Håller du med farbror_barbro et.al om att:

1. Zionister utgör en 'folkgrupp'?

2. Jag (i så fall) 'hetsar' mot denna i mina tre inlägg?

Tydligen då du fälldes i omröstningen, vad är oklart?
Citera
2025-10-08, 20:04
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Det har ju varit föremål för omröstning så det är inget jag kan kommentera utöver det.

Personligt borde du väl kunna delge din röst, eller är det mot hederskoden? Intressant att veta då du förövrigt verkar va 1 av få vettiga mods.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in