2025-10-08, 19:13
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinluva
Ok tack är det fakta eller dina slutledningar?

För jag fattar ändå inte logiken, hon kunde väl bara skyllt på migrän eller nåt? istället för våldtäkt

Nej inte alls mina slutledningar. Sådana egna tankar hade jag inte delat utan en källa, det hade ju bidragit till trådsanningar.
Allt står i Sydsvenskans betalversion:
https://www.sydsvenskan.se/malmo/atal-barnmorska-ljog-om-att-hon-blivit-valdtagen-i-kulverten-riskerar-fangelse/
Senast redigerad av Lilett 2025-10-08 kl. 19:38.
Citera
2025-10-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Nej inte alls mina slutledningar. Sådana egna tankar hade jag inte delat utan en källa, det hade ju bidragit till trådsanningar.
Allt står i Sydsvenskans betalversion:
https://www.sydsvenskan.se/malmo/atal-barnmorska-ljog-om-att-hon-blivit-valdtagen-i-kulverten-riskerar-fangelse/
Ok stod det något mer avgörande?
Insåg hon inte allvaret att hitta på en våldtäkt på ett sjukhus
Citera
2025-10-08, 20:16
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ok stod det något mer avgörande?
Insåg hon inte allvaret att hitta på en våldtäkt på ett sjukhus

Tydligen insåg hon inte det. Fick mannen att ringa 112 och de åkte till sjukhuset för att dokumentera hennes skador.

Det verkar konstigt om de skulle uppkommit..mina ord.

Både kollegor och polis reagerar på hennes motsägelser. Hon säger till läkaren att den som våldtog henne hade vita sjukhuskläder men till polisen att han var mörkklädd.
Till en kollega sagt att det var dejten i Lund som våldtog henne.

Polisen gick igenom hennes mobil med sms och klockslagen hon uppgav stämde inte heller.

Alla insatser som gjordes med kameror och väktare i kulverten beräknas till över en halv miljon.
Senast redigerad av Lilett 2025-10-08 kl. 20:43.
Citera
2025-10-08, 20:26
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag vet inte om jag läst det eller var jag fått det ifrån men vill minnas jag hört att väldtäkten skulle ha skett på kvällen.
Denna historie har står barnmorskan dyrt.
Trasig familj, förlorat jobbet, ev en fängelsedom och även alla kostnader som uppstod i samband med det s.k överfallet då Region Skåne fick säkra upp sjukhuset, laga trasiga lås och larm och det sattes in extra väktare samt gjordes en massa extra ronder överallt. Man skulle bra gärna vilja läsa FUP.

Tycker fruktansvärt synd om hennes make och barn och även hennes närmaste kollegor samt all övrig personal på SUS som gått runt och varit rädda för våldtäktsmän.
Vilken sinnessjuk lögn.

Skulle också vilja ha FUP.
Det är en hemsk tragedi för flera med hennes lögn.
Hade också för mig att det var på kvällen men i tidningen står:
Den misstänkta överfallsvåldtäkten ägde rum vid lunchtid en novemberdag förra året.
Citera
2025-10-09, 12:27
Moderator
Mappings avatar
Utgången rubrik: Misstänkt våldtäkt på kvinnokliniken, Malmö (2024-11-27)
Ny rubrik: Misstänkt våldtäkt på kvinnokliniken - riskerar fängelse för falsk anmälan, Malmö (2024-11-27)

Detta för att förtydliga att det presumtiva brottsoffret som anmälde våldtäkten nu riskerar att dömas till fängelse för falsk anmälan.
/Mod
Citera
2025-10-09, 17:09
Medlem
kan någon snälla fixa fup?
Citera
2025-10-09, 18:25
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Efter den hemliga dejten på eftermiddagen hämtar maken henne och då säger hon till honom i bilen att hon blivit våldtagen i kulverten några timmar tidigare. Hon hade sagt till maken att hon skulle tillbringa eftermiddagen på en arbetsrelaterad konferens.
Jag fattar inte riktigt. Blev hon våldtagen på dejten eller försökte hon mörka sin otrohet med att säga att hon blev våldtagen?

Har du sett något i Sydsvenskan om att åtal väckts? Vi får ingen FUP innan dess.
Senast redigerad av The.Leader 2025-10-09 kl. 18:43.
Citera
2025-10-09, 18:55
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Jag fattar inte riktigt. Blev hon våldtagen på dejten eller försökte hon mörka sin otrohet med att säga att hon blev våldtagen?

Inte omöjligt. I förhör står kvinnan fast vid att hon blev överfallen och våldtagen.
Men hon mörkade ju dejten med att hon skulle på en arbetsrelaterad konferens.
Citera
2025-10-10, 01:12
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader

Har du sett något i Sydsvenskan om att åtal väckts? Vi får ingen FUP innan dess.

Såg din andra fråga först nu. Det framgår följande i Sydis: Om hon döms enligt åtalet..

För övrigt är kvinnan ostraffad sedan tidigare.

Hon säger vidare i förhöret att det hände 12.20.
Men detta uppger utredarna är orimligt då hon skickar ett sms till sin hemliga dejt 12.15 att hon är på väg till honom.
Senast redigerad av Lilett 2025-10-10 kl. 01:41.
Citera
2025-10-10, 06:08
Avslutad
Jag förstår inte.

Hon är gift, har barn. Befinner sig på jobb, ska iväg på en hemlig dejt.
Hon lyckas komma ifrån jobb, säger till sin chef hon ska vabba men säger till sin make hon ska på en arbetsrelaterad konferens.

Helt plötsligt hittar hon på att hon blivit överfallen och våldtagen. Av vilken anledning?
Vad ville hon vinna på den lögnen? Tid? Sympatier?
Senast redigerad av Kallamakaronen 2025-10-10 kl. 06:53.
Citera
2025-10-10, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag förstår inte.

Hon är gift, har barn. Befinner sig på jobb, ska iväg på en hemlig dejt.
Hon lyckas komma ifrån jobb, säger till sin chef hon ska vabba men säger till sin make hon ska på en arbetsrelaterad konferens.

Helt plötsligt hittar hon på att hon blivit överfallen och våldtagen. Av vilken anledning?
Vad ville hon vinna på den lögnen? Tid? Sympatier?
Panikbeslut eller genomtänkt?
Om det inte upptäckts hade det ju funkat
Partnern förlåter henne för dejten och jobbet för vabbfusket

Och finns ju en sannolikhet att det har förekommit nåt slags osamtyckt sexuellt av främling/dejten men rätten säger att det inte är sannolikt
Citera
2025-10-10, 13:32
Avslutad
Citat:
Panikbeslut eller genomtänkt?
Om det inte upptäckts hade det ju funkat
Partnern förlåter henne för dejten och jobbet för vabbfusket

Och finns ju en sannolikhet att det har förekommit nåt slags osamtyckt sexuellt av främling/dejten men rätten säger att det inte är sannolikt

Ville hon bli förlåten av maken?
Ville hon erkänna vabfusket?

Ett märkligt sätt att erkänna att man skulle på dejt. "Förlåt älskling - Jag skulle egentligen på dejt med min älskare men råkade bli våldtagen"

Hon verkar ju urdum i huvudet iallafall.

Jag har en annan teori.

Hon har haft en dejt med sin älskare. Blivit smittad av klamydia.
Fattat att hon är körd för hon måste då erkänna för sin make pga smittskyddslagen. Och VIPS hävdar hon våldtäkt. Där kan man ju få klamme.
Och vid våldtäkt tycker alla synd om en. Fast denna var påhittad och påkommen.

Fortfarande ingen som vet vem barnmorskan är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in