Citat:
Ursprungligen postat av
Clas.Ohlsson.453
Det var en facebooklike för över 10 år sedan. Har inget med våldsvänstern att göra och han har aldrig varit en del av den. Bara en like en gång på en post. Idag handlar det om olika sakfrågor inget annat
Det var en dokumentär som länkades här på FB för någon vecka sedan om just våldsvänstern, fanns på YouTube. Den var rätt bra där bland annat den där Sebbe Staxx var med och gjorde bort sig helt, men strunt om det. I slutet så var det ju Markus Allard som uttryckte sympatier för AFA. Där han bland annat ansåg att AFA som yxhugger folks dörrar och gör ”hembesök” kan direkt jämföras med hus polisen gör razzior hemma hos kriminella.
Han försvarade alltså det.
Alltid tyckt att denna Allard varit rolig och verkar bra. Men sedan jag såg sen dokumentären så avskyr jag honom som vilken annan vänstergalning som helst.
Dokumentären var gammal, åsikter kan förändras men har svårt att tro att en sådan radikalisering ”bara försvinner”. Den finns nog kvar djupt inuti honom.
Jag försökte leta videon på YouTube men fann den inte, fick fram massa skit om hur bra vänstern är när jag sökte ”dokumentär våldsvänstern” men inget faktiskt relevant. Vilket i sig var faktiskt rätt intressant. Och skrämmande…