Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-08, 10:34
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Aldrig i helvetet jag röstar på SD igen....ALDRIG.

Jag kommer inte heller rösta på dem, men det är mer för att jag inte gillar några av deras WT uttalanden som bara applåderas på Flashback, samt att de inte gjort tillräckligt i invandrarfrågan.

De har kommit in i de fina salongerna och de känns lika äkta nu som när Claes Malmberg eller nån liknande person vurmar för vänsterfrågor samtidigt som de sitter i nån svindyr villa och äger 8 bilar.

Jag önskar att det fanns nåt parti som JA21 i Nederländerna som tiodubblat sina väljare på senaste tiden. Hade det funnits en svensk kopia hade jag röstat på dem direkt.
Citera
2025-10-08, 10:39
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Allard är vänster så hur tänker du?
Vänster, Höger, Upp eller Ner spelar ingen roll. Gillar Allard
Citera
2025-10-08, 10:43
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Men massinvandringen har ju bara fortsatt med ca 200 000 personer hittills med Tidö-partierna.

SDare är en sjuk grupp människor som aldrig skulle se något med partiet som ett problem.

Den stora återvandring som behövs pratar dom inte om i SD och det borde vara den viktigaste frågan.

SD är ett EU parti och nu får vi galenskapen med chat control. Drömmen för att styra folk på det mest groteskt totalitära vägen.

Heja Israel är det viktigaste för dom. Vi kommer sluta upp som USA där alla politiker blir mutade av AIPAC och styrs av Israel. KD styrs redan totalt av Israel och SD är till stor del redan korrumperat av samma krafter.

Precis detta och invandrarfrågan. Jag vill inte ha nåt fascistparti som övervakar befolkningen samtidigt som landet översvämmas av kriminella invandrare.

Nederländska JA21 är negativt inställda till EU, negativa till massövervakning. De vill ta ifrån de med med dubbla medborgarskap deras Nederländska medborgarskap, de vill förbjuda utländsk sponsring av moskéer och islamiska skolor. De vill slänga ut illegala invandrare.

SD har blivit som de andra skitpartierna + att de vill gå ännu längre med nån jävla fascistövervakning.
Citera
2025-10-08, 10:49
Medlem
Facades avatar
Tillhör inte Markus Allard våldsvänstern? Sympatier för AFA och andra galningar.
Citera
2025-10-08, 10:50
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Läser att många i Sverige tänker rösta på Afs eller Örebropartiet. Det gör ju att SD tappar röster och dessa partier kommer inte ens klara spärren så känns som bortkastade röster och det ger vänstern större chans att vinna.

Varför vill man göra det? Har man tröttnat på SD?

Bättre att isåfall rösta in Allard i regeringen! Riktig klippa den människan.
Jag kan inte rösta i Örebro kommun. SD kommer inte lösa så mycket som du tror. Vänstern vinner nästa val oavsett vad. De kommer få egen majoritet kanske. Låt dem isåfall fucka upp allting. AFS kommer inte in i riksdagen heller. Luften har gått ur. Dock är ju en röst på ÖP en röst i landsting och kommun. För riksdagen får vi väl se vad som händer. Men S går starkt. Visserligen har SD också vind i sina segel
Citera
2025-10-08, 10:51
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Tillhör inte Markus Allard våldsvänstern? Sympatier för AFA och andra galningar.
Det var en facebooklike för över 10 år sedan. Har inget med våldsvänstern att göra och han har aldrig varit en del av den. Bara en like en gång på en post. Idag handlar det om olika sakfrågor inget annat
Citera
2025-10-08, 11:15
Medlem
SnilleFixs avatar
Alternativ för Sverige är ju bra, som tvingar Sverigedemokraterna att skärpa till sig, eftersom de gått ner sig med åren.
Citera
2025-10-08, 11:19
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
"Markus Allard som leder Örebropartiet som fått ganska stor uppmärksamhet på Youtube. Markus Allard framträder regelbundet på Youtube kanalen Riks.

Örebropartiet växte och tog fler platser i kommunfullmäktige i Örebro i valet 2022.

Kommer partiet lyckas nationellt? Kommer de kunna ta röster från SD, M, S kanske andra partier?"
Även om han i dagsläget känns skarp, känns han också som en opportunist.

Angående TS: det är förstås i dagsläget en bortkastad röst på marginella partier, de flesta tänker behålla sitt hopp till SD för att förhoppningsvis kunna tilta frågor nån procent åt ett eller annat håll.

Det råder förstås inget tvivel om att SD är vindflöjlar och lät sina möjligheter i denna konstellation gå i graven till priset av en mosbricka i gemytligt liberalt sällskap.

Förhoppningsvis kan en liason med Sossarna ge bättre resultat för Sverige, även om sossarna kommer bli brakliberaler över en natt om de måste ta hänsyn till SD.
Citera
2025-10-08, 11:24
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
LOL, Ar 15 skaffa tävlingslicens för målskytte. Att du inte kan jaga har jag förstått redan.

Alfa kassan utnyttjas maximalt av våra unga med otroligt låg arbetsmoral. skulle vilja säga 99 or o framåt har arbetsmoralen sjunkit katastrofalt. Det är nog inte regeringen med stödparti ansvarig för.
Du får förstå vad vill, men nån röst på SD blir det aldrig mer från mig.
Citera
2025-10-08, 11:32
Medlem
Många uppgivna f.d. SD-sympatisöer i tråden som kanske aldrig kommer rösta SD igen, känner sig svikna. Jag är inte förvånad förstås.

Men man undrar ju: om SD nästa år får tillräckligt med mandat för att bilda regerings-koalition, blir största parti kanske t.o.m. Skulle dessa personer ändå inte bli glada då?
Undra, sa flundra ...
Citera
2025-10-08, 11:33
Medlem
Det spelar ingen roll hur folk röstar, politiken kommer vara den samma oavsett, dvs mer avgifter och fler muslimska invandrare
Citera
2025-10-08, 11:36
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Det var en facebooklike för över 10 år sedan. Har inget med våldsvänstern att göra och han har aldrig varit en del av den. Bara en like en gång på en post. Idag handlar det om olika sakfrågor inget annat

Det var en dokumentär som länkades här på FB för någon vecka sedan om just våldsvänstern, fanns på YouTube. Den var rätt bra där bland annat den där Sebbe Staxx var med och gjorde bort sig helt, men strunt om det. I slutet så var det ju Markus Allard som uttryckte sympatier för AFA. Där han bland annat ansåg att AFA som yxhugger folks dörrar och gör ”hembesök” kan direkt jämföras med hus polisen gör razzior hemma hos kriminella.
Han försvarade alltså det.

Alltid tyckt att denna Allard varit rolig och verkar bra. Men sedan jag såg sen dokumentären så avskyr jag honom som vilken annan vänstergalning som helst.
Dokumentären var gammal, åsikter kan förändras men har svårt att tro att en sådan radikalisering ”bara försvinner”. Den finns nog kvar djupt inuti honom.

Jag försökte leta videon på YouTube men fann den inte, fick fram massa skit om hur bra vänstern är när jag sökte ”dokumentär våldsvänstern” men inget faktiskt relevant. Vilket i sig var faktiskt rätt intressant. Och skrämmande…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in