2025-10-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hil89
Jag tror att det enda sättet att få tyst på henne är att offentligt förstöra hennes rykte, som byggts på girighet, manipulation och kontroll. Några av bilderna på Martin bredvid henne är tillräckligt för att få dig att gråta.
Vilka bilder då tex?
Citera
2025-10-07, 21:43
Medlem
Nästan alla. Man kan se att han knappt lyckas le på många av bilderna när han är med henne. Han ser ut som om han förlorat en miljon på lotteri. Ja, det är i princip allt. Det är helt klart att han är offer för hennes bedrägerier. Och han kan inte överge barnet – i allmänhetens ögon kommer han att vara hela Sveriges antikrist. 😕
Citera
2025-10-08, 04:56
Medlem
Citat:
Jag tror att det enda sättet att få tyst på henne är att offentligt förstöra hennes rykte, som byggts på girighet, manipulation och kontroll. Några av bilderna på Martin bredvid henne är tillräckligt för att få dig att gråta.

Hur ska man då få tyst på någon som av ren elakhet och avundsjuka tillbringar sin tid att ondgöra sig över andra på fb?
Citera
2025-10-08, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pochahontas
Hur ska man då få tyst på någon som av ren elakhet och avundsjuka tillbringar sin tid att ondgöra sig över andra på fb?

Vem pratar du om?
Citera
2025-10-08, 14:29
Medlem
Citat:
Vem pratar du om?

Vem tror du?
Citera
2025-10-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pochahontas
Vem tror du?

Om du pratar om mig har du fel. Det har förekommit ännu hårdare och mer sarkastiska kommentarer här på forumet. Den här tråden är ju trots allt avsedd för kritik, inte beröm. Du kan se dem på Melindas Instagram. När det gäller mig finns det ingen avund, bara observation och ett utifrånperspektiv. Och jag tror inte att jag är ensam här.
Citera
2025-10-09, 13:02
Medlem
Citat:
Nästan alla. Man kan se att han knappt lyckas le på många av bilderna när han är med henne. Han ser ut som om han förlorat en miljon på lotteri. Ja, det är i princip allt. Det är helt klart att han är offer för hennes bedrägerier. Och han kan inte överge barnet – i allmänhetens ögon kommer han att vara hela Sveriges antikrist. 😕

Eftersom den här tråden handlar om Melinda inte Martin är det kanske fel att kommentera honom?
Nog har han förlorat mer än en miljon i det lotteriet. Om det inte vore för det fantastiskt fina barnet skulle jag påstå att han dragit en nitlott.

Hur många miljoner han lagt ut på sin fru vet nog bara hans ekonomiske rådgivare och jag förstår om han tycker barnet är värdefullt men han kanske också borde säkra hennes framtid?
När Melinda gick ut i pressen och förklarade att hon inte fick sin gamla villa såld ( till kraftigt överpris) och att därför hennes barn fick ta över den kan man inte låta bli att fundera hur deras ekonomi fungerar.
Dessutom är ju Martin medansvarig i Melinda Jacobs AB som ville använda " Lilla hjärtat" som varumärke enligt ansökan till PRV.
När vi spekulerar här om framfarten som skett efter det lilla barn som dog under olyckliga omständigheter, så är det konstigt att inte Martin sätter ner foten.
Han är medansvarig i företaget och borde, kan man väl tycka, även ha ett ansvar då det gäller sin egen dotters framtid. Hon verkar så intelligent, nyfiken och utforskande. Dessutom musikalisk så hon har nog ärvt mer än utseendet från Martin och hans släkt.
Hoppas han värnar om henne och sin egen integritet
Citera
2025-10-09, 15:05
Medlem
Martin är Melindas make, så jag tycker det är helt lämpligt att diskutera honom också. Hans smeknamn, "E-Type", nämns till och med i den här tråden, så det är helt logiskt. För det andra har jag ingen illvilja mot honom, eftersom han troligtvis är en fånge för Melinda och hennes galna planer. Och ja, han bär ett enormt ansvar just nu. Å ena sidan finns Melinda, med sin uppenbara narcissistiska personlighetsstörning, och å andra sidan finns hans kära, vackra och nyfikna barn. På de flesta av hans foton från hans förhållande med Melinda kan man se tyngden av detta ansvar i hans ögon.
Senast redigerad av Hil89 2025-10-09 kl. 15:58.
Citera
2025-10-09, 15:23
Medlem
Citat:
Martin är Melindas make, så jag tycker det är helt lämpligt att diskutera honom också. Hans smeknamn, "E-Type", nämns till och med i den här tråden, så det är helt logiskt. För det andra har jag ingen illvilja mot honom, eftersom han troligtvis är en fånge för Melinda och hennes galna planer. Och ja, han bär ett enormt ansvar just nu. Å ena sidan finns Melinda, med sin uppenbara napcissistiska personlighetsstörning, och å andra sidan finns hans kära, vackra och nyfikna barn. På de flesta av hans foton från hans förhållande med Melinda kan man se tyngden av detta ansvar i hans ögon.

Hur mår du egentligen som uttrycker dej så om människor du inte känner? Melinda har hjälpt så många barn genom att ha dom placerade hos sej och fortfarande har så hur kan du kalla det för att hon har en personlighetsstörning du inte ens kan stava till?? Vad gör du själv för gott i samhället?
Citera
2025-10-09, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Alltså det du berättar här brukar ju vara grund för omhändertagande för biologiska föräldrar.
Vi vet genom forskning att det är oerhört traumatiskt och skadligt för barn att skiljas från sina föräldrar så det är inte försvarbart att placera dem hos fosterföräldrar som själva beter sig på liknande sätt men där det då inte finns ett biologiskt och känslomässigt band som mellan förälder och barn.

Det är mycket skitsnack från folk som är avundsjuka och inte har ett eget liv så tro inte på allt du hör
Citera
2025-10-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Det beror på massa saker. I vissa fall som för småbarn ska man vara hemma på heltid och ta hand om dem och får mer.
Sedan, som i Melindas fall, hon saknar helt utbildning och arbetslivserfarenhet så jo, detta har varit hennes inkomst.
Så har det alltid varit. Klart att inte en överläkare blir familjehem för pengarnas skull men nu och historiskt sett har de flesta familjehem varit arbetarklass på landsbygden.
Så för en kvinna som trivs med att vara hemma kan det visst vara lika bra eller bättre jämfört med att vara vikarie i hemtjänsten eller arbeta på lokala fabriken/gatuköket/bondgården.

Ersättningen är betydligt högre än barnbidraget som biologiska föräldrar får per barn, grundersättningen är 5390-6125 per barn per månad.
Melinda har kanske 3 placerade barn just nu, alltså får hon ut cirka 15-18000 kronor i månaden i ersättning bara för omkostnader plus barnbidrag till 5 barn sammanlagt?
Utöver det får hon arvode för själva uppdraget som ligger på 11-17000 kronor i månaden.
Sammanlagt får hon nog minst 30 000 i månaden bara för att vara familjehem om hon har 3 placerade barn.

Som sagt, inget en VD för SAS skulle byta till men en lågutbildad kvinna som aldrig jobbat som Melinda..

"bara för att vara familjehem" Jag skrattar ihjäl mig.... Tror du att det är en dans på rosor att ha 3 barn dygnet runt som har egen problematik och därtill föräldrar som inte alltid är samarbetsvilliga? Att aldrig kunna vara bara sej själv som man kan vara om man bara har egna barn kan vara väldigt otillfredsställande så du bör nog försöka tänka till lite innan du spyr ur dig massa skit som du inte har en aning om. Det finns MASSOR av barn som behöver bli placerade så hon gör verkligen en god gärning medan du som sitter här och skriver skit om folk som gör det borde släppa tangentbordet nu och söka volontärarbete så du gör någon nytta! Skäms på dig och allt skit du öser över en människa som gör mycket gott för barn som behöver det!!
Citera
2025-10-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Hur mår du egentligen som uttrycker dej så om människor du inte känner? Melinda har hjälpt så många barn genom att ha dom placerade hos sej och fortfarande har så hur kan du kalla det för att hon har en personlighetsstörning du inte ens kan stava till?? Vad gör du själv för gott i samhället?

Åh, är det här Melindas fanclub? Förlåt, det visste jag inte. Jag trodde att det här forumet skapades specifikt för att avslöja skelett i garderoben hos "helgon" som Melinda. Om du inte är medveten om det, läs den senaste svenska pressen, som har skrivit om detta sedan juli. Tydligen har alla auktoritativa publikationer i Sverige inget bättre för sig än att av avund och illvilja avslöja en sådan helgonlik kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in