2025-10-07, 10:13
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockBald
Tänk på vad som hände i Harmånger, ta ett djupt andetag, sedan funderar du på din kommentar en gång till!

Ambulanspersonalen gjorde helt rätt i det läget!
Det var ju en jäkla skillnad mellan dessa två fall.
Hade jag kört ambulansen nog hade jag agerat annorlunda. Telefonoperatören verkade ju också helt sakna förmåga att läsa av läget

Morsan däremot agerade ju helt normalt och gick in medans fegisar i ambulansen inte gjorde ett dugg för att hjälpa.
Citera
2025-10-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det var ju en jäkla skillnad mellan dessa två fall.
Hade jag kört ambulansen nog hade jag agerat annorlunda. Telefonoperatören verkade ju också helt sakna förmåga att läsa av läget

Morsan däremot agerade ju helt normalt och gick in medans fegisar i ambulansen inte gjorde ett dugg för att hjälpa.

Den stora skillnaden är att i det här fallet så visste faktiskt ambulanspersonalen att offret var knivskuret och att det därför kunde finnas risk för hot mot dom själva. Det visste inte personalen i Harmånger.
Ambulansen FÅR INTE gå in i sådana situationer.
Citera
2025-10-07, 10:26
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockBald
Den stora skillnaden är att i det här fallet så visste faktiskt ambulanspersonalen att offret var knivskuret och att det därför kunde finnas risk för hot mot dom själva. Det visste inte personalen i Harmånger.
Ambulansen FÅR INTE gå in i sådana situationer.

Jag hade agerat som mamman och kollat om kusten var klar och sedan gått in om jag varit på plats.
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Återigen bör du kolla upp vad som hände i Harmånger.
Som sagt en jäkla skillnad.

Hur och varför är killarna i Malå så jäkla feta förresten? Det stör mig så enormt att de som bor i inlandet med alla möjligheter till jakt, hård skoterkörning och annat friluftsliv degar bort sin ungdom framför datorn iförda kalasbyxor 😡
Citera
2025-10-07, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jag hade agerat som mamman och kollat om kusten var klar och sedan gått in om jag varit på plats.

Som sagt en jäkla skillnad.

Hur och varför är killarna i Malå så jäkla feta förresten? Det stör mig så enormt att de som bor i inlandet med alla möjligheter till jakt, hård skoterkörning och annat friluftsliv degar bort sin ungdom framför datorn iförda kalasbyxor 😡

Har nog mer för att normen är så eller vad man skall säga. I städer är det gymkort som gäller.
Citera
2025-10-07, 11:47
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eflickan
Marlene är ju från Eskilstuna från början och gick i min paralellklass i Grundskolan. Hon var skum redan då den människan.

Marlene berättar under rättegången att hon, enligt utredning, låg på gränsen till att få diagnosen "lindrig utvecklingsstörning", som det hette då, alltså det som idag heter "intellektuell funktionsnedsättning". Hon berättar också att hennes dotter och flera andra i familjen (osäker på vilka det var, måste lyssna igen) har den diagnosen. Är det alltså ett gäng funktionsnedsatta som mördat? Marlene berättar också att hon har minnesproblematik - har hon haft nåt tidigare missbruk som orsakat det? Hon liksom "sluddrar" eller "läspar" när hon pratar. Hon låter som folk som medicinerats med läkemedel som påverkar läpprörelserna brukar låta.
Citera
2025-10-07, 11:57
Medlem
Grunkan888s avatar
Är de ngn som sitter på den oredigerade fupen? Dom ja sett hitils är svartade, man kan inte läsa all info.
Citera
2025-10-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Känns som sådana där män som Bengtsson
behöver kompensera för något, gissar
en klen utbildning i botten. Och lite små kriminellt förflutet. då blir han en påhittad
sherrif som ska skippa rättvisa
Jo, den typen av folk har en tendens att skippa rättvisan.
Citera
2025-10-07, 12:54
Medlem
Robert Bengtsson din dumma jävul.

Du snackar om falsk ryktesspridning som om det skulle vara du och din familj som är offer.

Fy fan och du snackar om karma... Ja det är vad du får tillbaka din enfaldiga stackare. Du fattar inte att hat och hot får följder och dessutom sitter du och ljuger reportern och tevetittarna rakt upp i ansiktet om att du inte hjälpte din mördare till flickvän att undanröja bevis.

Tvi vale.

Och ambulanspersonalen som inte gick in för att försöka rädda Emanuels liv och kärringen på larmcentralen, är inte även de på sätt och vis skyldiga?
Citera
2025-10-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Såhär i efterhand efter det som hände i Harmånger för ett par veckor sedan kan jag delvis förstå ambulanspersonalen.

Det är snarare telefonoperatören som var lite trög och som inte förstod allvaret. Hon trodde väl att han var knivskuren runt benet och inte fått 20 knivhugg mot ryggen.

Men frågan är ,.om Emanuel hade överlevt hade han varit förlamad?

Telefonoperatören ska skämmas!!!

Förlamad kanske men hellre det och vid liv!!
Citera
2025-10-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Telefonoperatören ska skämmas!!!

Förlamad kanske men hellre det och vid liv!!
Räddningstjänsten agerade precis som man ska. Dvs vänta på polisen. Inte deras fel att polisen hade 12 mil till Malå. De som ska skämmas är våra kära rikspolitiker som sett till att Sverige utanför städerna långsamt kvävs till döds. Inga poliser, nermonterad samhällsservice osv
Men Svensson rycker bara på axlarna och gläds åt sitt nya jobbskatteavdrag.
Citera
2025-10-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Räddningstjänsten agerade precis som man ska. Dvs vänta på polisen. Inte deras fel att polisen hade 12 mil till Malå. De som ska skämmas är våra kära rikspolitiker som sett till att Sverige utanför städerna långsamt kvävs till döds. Inga poliser, nermonterad samhällsservice osv
Men Svensson rycker bara på axlarna och gläds åt sitt nya jobbskatteavdrag.

Nej det är för jävligt rent ut sagt att polisen hade en timmes bilfärd till Malå, så får det inte gå till!

Okej jag tycker att det är hemskt att låta en ung människa dö när man kunnat ingripa. Men visst, de får inte gå in, men då ska också polisen kunna vara där tillräckligt snabbt för att rädda liv!
Citera
2025-10-07, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Nej det är för jävligt rent ut sagt att polisen hade en timmes bilfärd till Malå, så får det inte gå till!

Okej jag tycker att det är hemskt att låta en ung människa dö när man kunnat ingripa. Men visst, de får inte gå in, men då ska också polisen kunna vara där tillräckligt snabbt för att rädda liv!
Uppenbarligen så behövs det betydligt fler Poliser i "Gettot" , Malå !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in