2025-10-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Håller med dig 100%.
Barn vaknar på nätterna och kan komma in till föräldrarna, visst i normala fall så kan det också hända, men om C & L är mitt uppe i en live så kan det bli väldigt jobbigt.
Tror inte dom bara bryter liven så Chrippa kan följa med dottern i på sitt rum så hon kanske kan somna om.

Exakt det kan bli riktigt jobbigt för ett barn speciellt om det är live.
Citera
2025-10-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Vad har hon för goda anledningar?

Knark och spelas in porr med flickan närvarande.

Att du stöttar det förstår jag. Men inte vi normala.
Citera
2025-10-07, 12:39
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Fast nu gör hon på helt rätt sätt hon går rätt väg och det finns orsaker till det.
Läste du inte vad jag skrev?
Har Julia ett domstolsbeslut som säger att chrippa inte får träffa dottern?
Om hon inte har det gör hon fel när hon nekar chrippa umgängesrätt.
Att hon väntar på att det ska gå till domstol betyder inte att hon har rätt att bryta mot umgängesrätts lagen.

Och jag har svårt att tro att hon har tillräckligt för att Chrippa ska bli av med umgängesrätten. Missbrukaren och pappor som misshandlat mamman har fortfarande umgängesrätt.
Citera
2025-10-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Spelar de in porr dygnet runt 7 dagar i veckan? Eller kanske de spelar in porr när dottern är hos sin mamma?

Dom spelar säkert in så fort dom har en beställning. Dom är i stort behov av pengarna. Så mitt svar är::JA
Citera
2025-10-07, 12:41
Medlem
Citat:
Hon kan inte neka chippa umgänge utan ett domstolsbeslut pga umgängesrätt.
Och det krävs mycket för att chrippa ska förlora umgängesrätten.

Hon har ju gått till domstol. Redan 6/8. Eftersom Soc är på hennes sida har hon lagligt stöd för vad hon gör tills domstol fattat beslut.

Har du en annan åsikt tycker jag du ringer polis så de hämtar barnet till Christopher. Varför gör du inte det? Varför gör inte Christopher det? Linnea? Jacke? Thomas? Annika? Nää just det.
Citera
2025-10-07, 12:42
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Om dom kör live med folk som tittar så tycker jag verkligen att det ska ifrågasättas jag anser att det inte är en bra miljö med torskar som sitter och runkar.
Finns massor med människor som spelar in sexvideos antingen för att sälja eller eget bruk.
Både Jocke och Rask har ju gjort det.
Gör det att dem ska bli av med sina barn precis som chrippa? Rasks videos ska enligt rykten vara värre än Chrippas.
Citera
2025-10-07, 12:42
Medlem
Citat:
Så du tycker alla som spelar in porr ska bli av med sina barn?

Om barnet är i bostaden samtidigt ja.
Citera
2025-10-07, 12:43
Medlem
Citat:
Spelar de in porr dygnet runt 7 dagar i veckan? Eller kanske de spelar in porr när dottern är hos sin mamma?

De spelar in porr med dottern i lägenheten. Har du svårt att förstå? Eller vill du bara inte?
Citera
Medlem
Citat:
Läste du inte vad jag skrev?
Har Julia ett domstolsbeslut som säger att chrippa inte får träffa dottern?
Om hon inte har det gör hon fel när hon nekar chrippa umgängesrätt.
Att hon väntar på att det ska gå till domstol betyder inte att hon har rätt att bryta mot umgängesrätts lagen.

Och jag har svårt att tro att hon har tillräckligt för att Chrippa ska bli av med umgängesrätten. Missbrukaren och pappor som misshandlat mamman har fortfarande umgängesrätt.

Inte om det finns droger inblandat, Julia har ett garantansvar skyddar hon inte dottern så kan hon själv åka dit på det, man har rätten att skydda barnet om det finns tex droger eller våld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Knark och spelas in porr med flickan närvarande.

Att du stöttar det förstår jag. Men inte vi normala.

Lika bra att vi förbjuder människor att ha sex under samma tak där det bor barn.

Då skulle moralpoliserna i denna tråd bli nöjda.

Jag tror absolut inte att Chrippa och Linnea har sex i samma rum som dottern befinner sig i.
Citera
Medlem
Citat:
Vad skulle hända idag?

Anmälningsplikt hos polisen varje tisdag 12-14. Hur dålig koll har du??
Citera
2025-10-07, 12:44
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Hon har ju gått till domstol. Redan 6/8. Eftersom Soc är på hennes sida har hon lagligt stöd för vad hon gör tills domstol fattat beslut.

Har du en annan åsikt tycker jag du ringer polis så de hämtar barnet till Christopher. Varför gör du inte det? Varför gör inte Christopher det? Linnea? Jacke? Thomas? Annika? Nää just det.
Soc kan inte fatta beslut om umgängesrätt

Nej, socialtjänsten kan inte själva besluta om umgängesrätt, men de kan begränsa umgänget om ett barn vårdas enligt LVU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in