• 1
  • 2
2025-10-07, 09:35
Medlem
Det blir rösta sossar nästa gång. Magdalena säger som Trump. Vi sätter Sverige först. Inte någon främmande makt.
Ulf Kristersson:

https://x.com/SwedishPM/status/1975434327627272515

Sedan dess vittnar judar i Sverige om att de känner sig otrygga i sitt eget land.

Jag frågade ChatGPT vad den här meningen egentligen betyder.

Meningen "Sedan dess vittnar judar i Sverige om att de känner sig otrygga i sitt eget land" betyder:

Att efter en viss händelse (t.ex. ett terrordåd, krig, ökade antisemitiska uttryck eller en politisk utveckling), så har judar i Sverige berättat att de känner sig otrygga – alltså att de inte känner sig säkra eller trygga i det land de bor i, nämligen Sverige, vilket de betraktar som sitt hemland.

Tack o ajdö.
2025-10-07, 09:42
Medlem
triptykens avatar
... jag vet inte riktigt vart jag ska börja?

Flera Svenskar är Judar. Dom bor här, dom är Svenskar osv osv - dom känner sig inte trygga i sitt hemland: Sverige.

Att du var tvungan att starta ett externt program för att förstå meningen är konstigt, att du valde att känga igång en LLM för att omformulera det åt dig är ännu konstigare...
2025-10-07, 09:48
Medlem
Riksreptilens avatar
De tillhör Sveriges fem "särskilda" minoriteter men har inte egna val till demokratisk församling som samerna ännu.
Om TS sov på högstadielektionen så är de judar, romer, samer, sverigefinnar och tornedalingar.

https://www.socialstyrelsen.se/kunsk...a-minoriteter/
2025-10-07, 09:49
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
... jag vet inte riktigt vart jag ska börja?

Flera Svenskar är Judar. Dom bor här, dom är Svenskar osv osv - dom känner sig inte trygga i sitt hemland: Sverige.

Att du var tvungan att starta ett externt program för att förstå meningen är konstigt, att du valde att känga igång en LLM för att omformulera det åt dig är ännu konstigare...
Svensk skola i förfall.

Vi har ett samhälle som borde fungera genom att den svenska kulturella hegemonin har våldsmonopolet och privilegiet. Det innebär att kristen och nordiskt utseende med heterosexuell normativt leverne är Norm.

Där vi har råd och kollektivt bestämt att skydda eventuella minoriteter, så ska vi göra det. Dessa borde då rangordnas enligt en modell där t ex nordiska handikappade, mentalsjuka eller homosexuella har främst skydd, sedan kommer grupper som normativt anpassat sig till Sverige och sist har vi de främmande element som måste bevisa sig ha samhällsnytta innan de kan åtnyttja skydd och hjälp.

Judar är en grupp som förtjänar skydd, då det för annat än ett oerhört tränat öga inte sticker ut från mängden. Liksom andra européer t ex.

Därmed har judar ett företräde gentemot kaoz-människor som varken bidrar till samhället, kan försörja sig eller t o m skadar samhället.

Den politiker som inte tänker så bör anses som samhällsfiende.
2025-10-07, 09:52
Avstängd
Comitiums avatar
De flesta judar i Sverige är naturaliserade svenskar. Detta till skillnad från samerna som ju inte är svenskar. De har sitt eget språk, sin egen kultur, sin egen flagga, sitt eget patlament sametinget, sin egen nationalsång. Då är man ju inte precis svensk!
2025-10-07, 09:56
Medlem
Afrika,arabi mm känner man lätt igen ! Men hur känner man igen en jude i sverige ens ?
2025-10-07, 09:59
Medlem
Ts är retard eller vad pratar vi om?
2025-10-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Svensk skola i förfall.

Vi har ett samhälle som borde fungera genom att den svenska kulturella hegemonin har våldsmonopolet och privilegiet. Det innebär att kristen och nordiskt utseende med heterosexuell normativt leverne är Norm.

Där vi har råd och kollektivt bestämt att skydda eventuella minoriteter, så ska vi göra det. Dessa borde då rangordnas enligt en modell där t ex nordiska handikappade, mentalsjuka eller homosexuella har främst skydd, sedan kommer grupper som normativt anpassat sig till Sverige och sist har vi de främmande element som måste bevisa sig ha samhällsnytta innan de kan åtnyttja skydd och hjälp.

Judar är en grupp som förtjänar skydd, då det för annat än ett oerhört tränat öga inte sticker ut från mängden. Liksom andra européer t ex.

Därmed har judar ett företräde gentemot kaoz-människor som varken bidrar till samhället, kan försörja sig eller t o m skadar samhället.

Den politiker som inte tänker så bör anses som samhällsfiende.

Läs på om David Schwarz som är mångkulturens fader i Sverige. Det är tacken för att Sverige ställde upp med vita bussar. Varför ska de åtnjuta något särskilt skydd? Detta skydd borde åtnjutas av svenskar.
2025-10-07, 10:10
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbozzebozzman
Läs på om David Schwarz som är mångkulturens fader i Sverige. Det är tacken för att Sverige ställde upp med vita bussar. Varför ska de åtnjuta något särskilt skydd? Detta skydd borde åtnjutas av svenskar.
Läs vad jag skrev en gång till, pucko.
2025-10-07, 10:12
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Det blir rösta sossar nästa gång. Magdalena säger som Trump. Vi sätter Sverige först. Inte någon främmande makt.
Ulf Kristersson:

https://x.com/SwedishPM/status/1975434327627272515

Sedan dess vittnar judar i Sverige om att de känner sig otrygga i sitt eget land.

Jag frågade ChatGPT vad den här meningen egentligen betyder.

Meningen "Sedan dess vittnar judar i Sverige om att de känner sig otrygga i sitt eget land" betyder:

Att efter en viss händelse (t.ex. ett terrordåd, krig, ökade antisemitiska uttryck eller en politisk utveckling), så har judar i Sverige berättat att de känner sig otrygga – alltså att de inte känner sig säkra eller trygga i det land de bor i, nämligen Sverige, vilket de betraktar som sitt hemland.

Tack o ajdö.
Prova att rätta din rubrik till att börja med, den är på helt obegriplig svenska.
2025-10-07, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Läs vad jag skrev en gång till, pucko.

Kaoz-människor befinner ju sig överhuvudtaget i Sverige på grund av det. Det hade varit ett icke-problem annars. Sveriges kristnande har varit ett ok, hade vi fortfarande varit hedningar hade vi kanske inte vänt kinden till.
2025-10-07, 10:18
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbozzebozzman

Kaoz-människor befinner ju sig överhuvudtaget i Sverige på grund av det. Det hade varit ett icke-problem annars.
Är du efterbliven. Jag skriver om hur det borde vara..det är t o m kursiverat.

Det jag anser utifrån hur samhället borde vara har jag fetat åt dig;
Citat:

Där vi har råd och kollektivt bestämt att skydda eventuella minoriteter, så ska vi göra det. Dessa borde då rangordnas enligt en modell

Jag säger ingenting om hur det varit, eller hur det är. Jag säger hur ett samhälle borde vara. Optimalt är ju att vi är blonda blåögda asatroende allihop, men det är möjligtvis svårare att åstadkomma i ett land som efter 1000 år av förljugen kristendom fullständigt marinerats i kulturmarxism sedan 1968.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in