Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
När uppfattar du att PH höll sitt första förhör med AK? Det som inte är protokollfört? Ungefär vilket datum?
Edit: Jag råkade lita på din läsförståelse, men det blev som vanligt fel. Jag menar naturligtvis när du anser att ALG blev förhörd av PH första gången då uppgiften om att SE återkom kl 21.00 rätteligen kommer från hene och inte AK som du felaktigt skriver.
I maj skulle jag tippa på, för i juni förhörs AK av Petrell.
I förhöret med PH och Skoglund är PH förhörsledare. Det materialet hade man gärna sett i original.
Det är nåt med 21-tiden ...
AK:
"Det var jag och ALG. Där har jag sagt fel till
den förra som förhörde mig, för jag sa nämligen ASO."
Kommentar: Det här tyder på att det var en bra bit efter den 19:e mars, där AK minns rätt med ALG. I PH:s PM säger AK mycket riktigt att ASO löstes av, av ALG.
AK: "[...] någonstans vid nio [...] han som hade den där axelremsväskan eller handledsväskan [...] vi önskade honom trevlig semester och allting. Och det var han som tydligen hade sprungit efter han som han trodde hade skjutit".
"AK: Jo, han hade jobbat över just därför att han skulle på semester.
F: Mm, det berättade han kanske.
AK: Mm, det gjorde han. *censurerat avsnitt* Men det har jag sagt till
de övriga som har förhört mig också [...]"
Kommentar: Åter en referens till Skoglund och PH.
ALG: "Vid 21-tiden anlände SE utifrån till entrén S44. Han talade om att han arbetade över denna kväll och att han stod inför semester."
Hade SE samtalet med ALG och AK före första stoppet i ronden kl. 21:03, eller hade han det kl. 23:15 med HO och AK. Hade han samma samtal två gånger? Önskade AK trevlig semester två gånger?
SE behöver knappast berätta att han jobbat över kl. 23, när han går ut.
Om han däremot kommer in kl. 21 behöver han förklara det?