• 2
  • 3
2025-10-07, 05:40
Medlem
Landsbygdens avatar
Finns det ens diskotek kvar? Trodde typ det var något som låg- och mellanstadieungar körde under roliga timman på fredagar, och alltså ingenting som existerar för myndiga personer.

Rave, och stora danstillställningar är väl kanske inte riktigt diskotek. Eller vad är skillnaden?
Citera
2025-10-07, 06:59
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Finns det ens diskotek kvar? Trodde typ det var något som låg- och mellanstadieungar körde under roliga timman på fredagar, och alltså ingenting som existerar för myndiga personer.

Rave, och stora danstillställningar är väl kanske inte riktigt diskotek. Eller vad är skillnaden?

Det skulle jag vilja säga, bara det att de döpt om det till nattklubb eller något liknande nuförtiden, av någon anledning har orden "diskotek" och "disco" fått töntstämpel. Men allting går ju cykler, dröjer nog inte länge innan någon öppnar en nattklubb och kallar den "disco" igen.

Kärringen gick för övrigt och träffade en väninna i lördags, och hon kommenterade att det mest var kärringar ute, och (bra) karlar lyste med sin frånvaro. Nu regnade det ju lite i lördags så snubbarna kanske inte ville gå ut och riskera att toupén blev våt.
Citera
2025-10-07, 07:03
Medlem
Egentligen är frågan rätt lätt besvarad. Det är bara att gå ut en kväll.
Citera
2025-10-08, 19:37
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det skulle jag vilja säga, bara det att de döpt om det till nattklubb eller något liknande nuförtiden, av någon anledning har orden "diskotek" och "disco" fått töntstämpel. Men allting går ju cykler, dröjer nog inte länge innan någon öppnar en nattklubb och kallar den "disco" igen.

Kärringen gick för övrigt och träffade en väninna i lördags, och hon kommenterade att det mest var kärringar ute, och (bra) karlar lyste med sin frånvaro. Nu regnade det ju lite i lördags så snubbarna kanske inte ville gå ut och riskera att toupén blev våt.
Höll på och missa ditt inlägg. Usel jag är.

Men är nattklubbar verkligen att likställa med disko? Nattklubb tänker jag mer som en bar, som har ett dansgolv, där nästan ingen, eller rätt få dansar. Disko tänker jag mer något som knappt har en bar, och där det är tydligt att folk är där för att dansa. Men jag kan ju fel här.

Bör inte ett disko ha en sådan där som står bakom typ en disk med massa "discar", typ skivor? Discjockey?
Citera
2025-10-09, 00:42
Medlem
Steff83s avatar
Lägg till all rädsla för brottslighet i utelivet som ökat.
Citera
2025-10-09, 07:56
Medlem
Disco-Kaj vill träffa Dancing Queen.
Citera
2025-10-09, 12:36
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Disco-Kaj vill träffa Dancing Queen.
Han som går på alla kändispartaj?