Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-10-06, 22:48
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Begreppet happy ending har nästan blivit var mans egendom i Sverige tack vare asiatiska massagesalonger (oftast tahiländska). Till skillnad från i den svenska kulturen ses en avrunkning för hand inte som sex i vissa asiatiska kulturer. Många av dessa massöser som försörjer sig genom att runka gubbkuk förstår nog inte själva att deras kunder begår ett brott när de betalar för tjänsten.

Ibland händer det att polisen gör tillslag mot dessa salonger och då blir även de "stackars kvinnorna" utkastade ur landet (dvs. präktiga Sverige som påstår att man bryr sig om kvinnor och allt).

Nu tycker jag att sexköpslagen är fjantig på många sätt. Om en äckelgubbe vill betala för ett runk så tycker jag att han ska få göra det. Jag tycker faktiskt att den här moralpaniken kring äckliga gubbar och deras kukar ska tas ned på jorden lite grann. Det ska inte vara brottsligt att vara ett gubbsjukt pervo så länge ingen annan skadas. Att vuxna kvinnor skulle lida alla helvetes kval av att runka lite kuk, tror jag inte på. Det är dags att stå upp för den svenska pervogubben.

Pervogubben lägger asfalt på våra vägar, han driver företag och bygger hus. Han sliter och kämpar och betalar världshöga skatter. Det enda han kräver i gengäld är ett litet runk då och då. Att bli avrunkad av en person med expertkompetens i österländskt hantverk anser jag att vi kan unna denna samhällsbärande gigant mellan varven. Vårt samhälles kugghjkul drivs runt av de svenska pervogubbarna. Vi ska inte vara så dömande. Vi är trots allt bara människor - även pervogubbarna.

Men givet den lagen vi har, så känns det som om myndigheterna kanske borde göra ett upplysningsprojekt riktat mot dessa asiatiska kvinnor så att de inte av misstag underlättar vad som idag är brottsligt.

Om alla de här kvinnorna visste hur lagen fungerar så kanske de skulle börja debattera om hur sjuk lagen är som tar ifrån dem deras levebröd - nämligen alla kåta gubbar som betalar frikostigt för lite penismassage. Jag tror att feminister och diverse värdekonservativa skulle förlora ett viktigt argument om kritiken kom från kvinnor som i många fall tycker att det är ett hederligt arbete att runka för att försörja sig.

Bör myndigheterna satsa på mer information riktat till denna grupp av arbetskraftsinvandrare?
Citera
2025-10-06, 23:10
Medlem
Merwinnas avatar
Ägarna till salongerna vet ju om att det är olagligt. Annars skulle de annonsera öppet om tjänsten.

Jag tycker inte heller att det är hela världen om kvinnorna gör detta frivilligt, men problemet är att vi inte vet om det är frivilligt eller inte. Det förekommer ju trafficking där kvinnorna luras att de ska vara vanliga massöser och tjäna jättemycket pengar i Sverige som de kan skicka hem till familjen - och det kommer som en chock att de ska göra detta "avslut" också. De kanske tycker att det är jätteäckligt, att det strider mot deras moral och religion... Men de har inget val, för de befinner sig i Sverige olagligt och saknar pengar och kontakter, så de kan inte ta sig hem. De är även skyldiga pengar för resan, administrationen... De kan även vara inlåsta och övervakade rent fysiskt i de värsta fallen.

Detta är också ett problem när det gäller sådana sexarbetare som finns i Danmark, som hjälper handikappade - det tas ju ibland upp att vi också borde ha det. Men vad händer om en ung - kanske troende - kvinna är arbetslös och inte vill ta ett sådant jobb, blir hon av med sin A-kassa eller sitt socialbidrag då? Det blir svåra gränsdragningar. Så jag kan förstå varför riksdagen för säkerhets skull har bestämt att prostitution ska vara helt förbjudet.
Citera
2025-10-06, 23:31
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De kanske tycker att det är jätteäckligt, att det strider mot deras moral och religion... Men de har inget val, för de befinner sig i Sverige olagligt och saknar pengar och kontakter, så de kan inte ta sig hem. De är även skyldiga pengar för resan, administrationen... De kan även vara inlåsta och övervakade rent fysiskt i de värsta fallen.
Alla dessa runksalonger har en olåst dörr som man går igenom. Runkbrudarna kan när som helst bara gå ut genom dörren och be någon kontakta polisen. De lär få hjälp att komma hem om de säger att de blev lurade till en runksalong, jag kan inte se att polisen och UD skulle säga åt dem att de snällt får lomma tillbaka till salongen och fortsätta runka.
Citera
2025-10-06, 23:33
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ägarna till salongerna vet ju om att det är olagligt. Annars skulle de annonsera öppet om tjänsten.

Jag tycker inte heller att det är hela världen om kvinnorna gör detta frivilligt, men problemet är att vi inte vet om det är frivilligt eller inte. Det förekommer ju trafficking där kvinnorna luras att de ska vara vanliga massöser och tjäna jättemycket pengar i Sverige som de kan skicka hem till familjen - och det kommer som en chock att de ska göra detta "avslut" också. De kanske tycker att det är jätteäckligt, att det strider mot deras moral och religion... Men de har inget val, för de befinner sig i Sverige olagligt och saknar pengar och kontakter, så de kan inte ta sig hem. De är även skyldiga pengar för resan, administrationen... De kan även vara inlåsta och övervakade rent fysiskt i de värsta fallen.

Detta är också ett problem när det gäller sådana sexarbetare som finns i Danmark, som hjälper handikappade - det tas ju ibland upp att vi också borde ha det. Men vad händer om en ung - kanske troende - kvinna är arbetslös och inte vill ta ett sådant jobb, blir hon av med sin A-kassa eller sitt socialbidrag då? Det blir svåra gränsdragningar. Så jag kan förstå varför riksdagen för säkerhets skull har bestämt att prostitution ska vara helt förbjudet.

Trafficking borde vara olagligt ändå.
Skillnaden nu är ju att allt samman går under jorden då det är olagligt och kvinnorna som utför tjänsterna blir utvisade från Sverige om de pratar med polisen.
Citera
2025-10-06, 23:40
Medlem
Voloteas avatar
Håller med. Runksalonger borde få finnas men gränsen ska dras vid sex.
Citera
2025-10-06, 23:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Alla dessa runksalonger har en olåst dörr som man går igenom. Runkbrudarna kan när som helst bara gå ut genom dörren och be någon kontakta polisen. De lär få hjälp att komma hem om de säger att de blev lurade till en runksalong, jag kan inte se att polisen och UD skulle säga åt dem att de snällt får lomma tillbaka till salongen och fortsätta runka.

Jag förstår att du har gjort en grundlig research!

Det kan vara ännu värre: en hel maffia bakom. Då kan de t.ex. hota med att döda kvinnans barn, som bor med hennes föräldrar i hemlandet, om hon skvallrar eller försöker fly. Man VET inte, och det är det som är så otäckt med verksamheten.
Senast redigerad av Merwinna 2025-10-07 kl. 00:23.
Citera
2025-10-06, 23:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Prostitution är inte förbjudet. Det är bara förbjudet med att köpa. Feministisk dubbelmoral skapad av sossarna.
Citera
2025-10-06, 23:51
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Håller med. Runksalonger borde få finnas men gränsen ska dras vid sex.
Runk är en form av sex. Du kanske menar samlag?

Citat:
Jag förstår att du har gjort en grundlig research!
Ja, det är inget som jag skäms för.

Citat:
Det kan vara ännu värre: en hel maffia. Då kan de t.ex. hota med att döda kvinnans barn, som bor med hennes föräldrar i hemlandet, om hon skvallrar eller försöka fly. Man VET inte, och det är det som är så otäckt med verksamheten.
Fast om man ska tänka så kan vi inte ha utländska snickare eller någonting alls från utlandet här. Det är förstås en ståndpunkt man kan ha. Det har också förekommit exempel på hur kinesiska bemanningsföretag har behandlat sina gästarbetare i Sverige illa.

Då kanske det är bättre att skicka någon långtidsarbetslös kvinna med svenskt medborgarskap till en runksalong i stället. Antingen UIlla-Britt 55 eller en somalisk sjubarnsmamma. Vill man inte utföra arbetet så får man leva på allmosor från någon religiös församling i stället.

Bert 52 ska ha något för att han jobbar och sliter till deras a-kassa och socialbidrag. En liten insats för hand är inte för mycket att begära.
Citera
2025-10-07, 00:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Prostitution är inte förbjudet. Det är bara förbjudet med att köpa. Feministisk dubbelmoral skapad av sossarna.

Det är förbjudet att driva bordell i Sverige, och därmed tjäna pengar på ANDRAS prostitution.
Citera
2025-10-07, 17:12
Moderator
Ancistruss avatar
Integration och invandring --> Prostitution: etik, moral och politik
/Moderator
Citera
2025-10-07, 23:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag skrev inte den klyschan, eller någon annan klyscha.

Jag VET fall där det har börjat med prostitution som extraknäck, och gått över till missbruk och hela den skiten, samt att kvinnan har förlorat sitt day job eller slutat självmant. Men OK, jag ska medge att de kvinnor jag tänker på inte var superstabila och harmoniska innan de kom på tanken att sälja sex heller. Men de använde i alla fall inte narkotika.

Tråden handlar om potentiell information till thaisalongerna. Trådskaparen, precis som du, verkar underskatta kvinnor som myndiga individer med egen agens och eget ansvarstagande.

Citat:
Det finns en förnedrande komponent i sex

Jaså? Hur ser den komponenten ut? Menar du specialformer som BDSM eller vanlig vaniljsex? Har inte det mera med din personliga syn på sex att göra? Den delas inte av alla kvinnor. Varför ska kvinnor som du diktera villkoren för de som vill sälja sex?
Senast redigerad av WordWarrior 2025-10-07 kl. 23:33.
Citera
2025-10-08, 20:00
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Om alla som utför arbetet runka gubbe tror att det är lagligt. Varför står det inte gubbrunksklinik på skylten istället för thaimassage?
Runkbrudarna vill inte dra till sig Simon Häggströms uppmärksamhet; då blir de ju av med kunderna. Man måste vara väldigt hjärntvättad om man tror att runksalongernas anställda går runt och väntar på att bli räddade av sankt Simon.

Citat:
Ursprungligen postat av Book-Nerd
Sexköpslagen är ett tydligt exempel. Det finns fler som har en hallick och är traffickingoffer idag än innan lagen infördes, eftersom sexköp nu sker mer i skymundan än de gjorde innan. Detta vet förstås de som har stiftat lagen, men de struntar i det, för det viktiga i deras värld är att låtsas att man bryr sig om att göra något åt problemen. Många "problem" är skapade genom hycklande lagar och hade inte funnits om det hade varit lagligt.
Kan du styrka det med källa?

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
För det första har man i decennier drivit en agenda mot män som gör att det är svårt eller omöjligt att ha gratis sex som manlig singel. Fanns det lagliga och kontrollerade alternativ så skulle ju förfrågningarna hos thaisalongerna dessutom ebba ut.
På vilka sätt är det svårt att ha sex som manlig singel? Menar du via lagstiftning eller menar du mer att feminismen har fått kvinnor att hata män och vägra sex av ideologiska skäl?

Citat:
De brukar inte heller kunna hålla i pengar. Många tänker ju att de bara ska göra detta i en övergångsperiod, och då spara pengar för framtiden. Men eftersom det känns som "smutsiga pengar" så rinner de mellan fingrarna. Många börjar knarka för att stå ut... och sedan måste de tjäna mer pengar för att finansiera mer knark, för att få samma effekt. Det blir en helvetesspiral nedåt. Nä. Inget gott kan komma ur detta.
Något ansvar får man ta själv också. Slösar man bort pengar för att de är smutsiga så är det ett eget val. Det där med knarkandet vill jag gärna ha källa på. Självklart förekommer det, men pratar vi om en promille av sexsäljarna eller var annan? Om det rör sig om en minoritet (vilket jag tror för tyngre droger iaf.) så vorde det väl bättre med förebyggande insatser mot drogmissbruk generellt snarare än att förbjuda en hel yrkeskår för att några av de har drogproblem.

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
I Sverige är all sexhandel 100% svart och olaglig. Vet du vad som händer på en svart marknad där efterfrågan samtidigt är stor och konstant? Kan du dra några paralleller här?
En sak som händer pga. att pengarna är svarta är att polisen stjäl (beslagtar) horornas inkomster vid tillslag. Så förutom att den "stackars kvinnan" har sålt sex medan Simon och kompani satt och lyssnade; så dessutom väntar poliserna tills akten är över och kvinnan har blivit "utnyttjad" tills de går in och norpar hennes pengar.

Om nu verksamheten bara handlade om att sätta dit köparna så hade man väl kunnat låta säljaren få ha sina förtjänta slantar i fred? På vilket sätt blir sexsäljarens situation bättre av att få inkomsten stulen av farbror blå?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in