• 3
  • 4
2025-10-03, 18:52
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns ingen hejd på ditt skitsnack, var har jag hävdat att dina pm minskar dina chanser att få rättelse, lögnhals.

Kan du åtminstone försöka posta on topic och sakligt i din egen tråd som handlar om dubbla varningar?

Mitt språkbruk och allmän betygsättning på hur jag modererar är väl inte trådens ämne?
Här?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Trots att jag har förklarat för dig hur det kommer sig att ett inlägg varnades separat fortsätter du älta att du vill ha ett svar.

Jag har också berättat för dig att saken är avslutad för min del, är du fortfarande inte nöjd med utfallet och mitt svar finns det rutin för hur man kan gå vidare för att klaga och få saken prövad, till exempel här i Klagomål och kritik.

Istället fortsätter du pm:a mig, jag har annat att göra än att tillgodose ditt behov av att tjafsa med mig.

Om inläggen inte är off topic och varningsvärda kan en diskussion här antagligen komma fram till det i så fall och då finns utrymme för att makuleras varningarna.

Att fortsätta pm:a mig efter att jag sagt att saken är avslutad från min sida är fel väg att yrka på upprättelse.
För tydlighet:
Att fortsätta pm:a mig efter att jag sagt att saken är avslutad från min sida är fel väg att yrka på upprättelse.

Är skitsnack och inte ett hot att mina chanser minskar? Ett direkt citat? ’Fel väg’?

Kommer du inte ens ihåg all skit du skriver?

’Lögnhals’? Really?

Var det inte du som ogillade personangrepp? Hittills har alla kommit från dig.
Och kom ihåg, du skriver som moderator, representant för Flashback. Inte en random idiotanvändare, även om det understundom låter så.
Senast redigerad av mikaels 2025-10-03 kl. 19:08.
Citera
2025-10-03, 18:57
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ja, det är inte ovanligt. Eftersom:
Eller troligare modererade en färskare sida före modereringen av de äldsta delarna av tråden. Det skilde 35 inlägg i flödet mellan dessa poster.

En enskild postares inlägg gås sällan igenom separat för varje tråd som ska modereras. Det skulle mångdubbla tidsåtgången för moderering. Så du får förbereda dig på att det kommer hända dig igen om du postar "sidodiskussion" i t ex ABoK-tråd.
Fortfarande ett misstag, inte intention.

Och ett misstag kan man erkänna, och säga, sorry, det blev fel, inte meningen. Eller?

Eller så skriver man om ’ditt skitsnack’, moderatorsmässigt? Moget?
Och dessutom överbevisad?

Det är inte bara OY som bör fundera över vem som ska ha denna roll …
Senast redigerad av mikaels 2025-10-03 kl. 19:02.
Citera
2025-10-06, 15:25
Medlem
Mr.RedHats avatar
Vill inleda med att jag kommer inte ta ställning till inläggen i sak. Men:
Jag tänker mig att varningsverktyget inte ska användas som bestraffning, utan för att signalera för användaren att den behöver korrigera ett beteende (exempelvis inte gå off-topic) i den fortsatta diskussionen.

Som jag uppfattar TS är det att två inlägg inom ramen för den urspårade diskussionen varnades och senare hittas ett tredje inlägg inom ramen för samma diskussion, så är det rimligt att anta att det tredje inlägget borde ingått i den första varningen.
Hade en domstol dömt på det sättet hade det andra straffet stått i strid med ne bis in idem (förbudet mot dubbelbestraffning).

Är det dock två separata urspårningar i off-topic så skulle det vara mer rimligt att utgå ifrån att det är två separata regelbrott, även om det faller på samma grund och blir därmed legitimt att varna för ett separat inlägg.

Men som jag inledde med: Frågan är vad man vill uppnå med två varningar istället för en varning oavsett vilket som gäller i de båda fallen. Och det är en fråga enkom för moderaterna att svara på. Flashback är ingen domstol och behöver inte följa domstolslogiken. Vilket ger mer frihet i bedömningen. På gott och ont.
Citera
2025-10-06, 16:00
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Vill inleda med att jag kommer inte ta ställning till inläggen i sak. Men:
Jag tänker mig att varningsverktyget inte ska användas som bestraffning, utan för att signalera för användaren att den behöver korrigera ett beteende (exempelvis inte gå off-topic) i den fortsatta diskussionen.

Som jag uppfattar TS är det att två inlägg inom ramen för den urspårade diskussionen varnades och senare hittas ett tredje inlägg inom ramen för samma diskussion, så är det rimligt att anta att det tredje inlägget borde ingått i den första varningen.
Hade en domstol dömt på det sättet hade det andra straffet stått i strid med ne bis in idem (förbudet mot dubbelbestraffning).

Är det dock två separata urspårningar i off-topic så skulle det vara mer rimligt att utgå ifrån att det är två separata regelbrott, även om det faller på samma grund och blir därmed legitimt att varna för ett separat inlägg.

Men som jag inledde med: Frågan är vad man vill uppnå med två varningar istället för en varning oavsett vilket som gäller i de båda fallen. Och det är en fråga enkom för moderaterna att svara på. Flashback är ingen domstol och behöver inte följa domstolslogiken. Vilket ger mer frihet i bedömningen. På gott och ont.

Det är inte tal om dubbelbestraffning, eftersom dessa två varningar kommer att räknas som en i en eventuell ohörsamhetsomröstning.

Det är en "hörru när du skriver så här så tycker vi det är off topic". Not the end of the world.
Citera
2025-10-06, 16:01
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är inte tal om dubbelbestraffning, eftersom dessa två varningar kommer att räknas som en i en eventuell ohörsamhetsomröstning.

Det är en "hörru när du skriver så här så tycker vi det är off topic". Not the end of the world.
Tack för klargörandet. Jag återkallar mina reservationer

Edit: Varför använda varning istället för Raderingsförklaring, om det nu ändå inte belastar vid omröstningen om ohörsamhet?
Bara nyfiken. För tänker att det är väl typ sådana situationer som RF skulle kunna användas på?
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-10-06 kl. 16:51.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in