Citat:
Ursprungligen postat av
pistonhonda
Du verkar ju lika blåst du som inte fattar att det finns många människor som lever på bidrag som får ut mer pengar på detta än vanligt folk som jobbar..
Jag är född och uppväxt i förorten och större delen av mina vänner likaså. De flesta av oss hade trassliga förhållanden hemma som ledde till ett och annat. Nu är ju inte det en orsak till att skita i att göra rätt för sig och jag hade väl kanske tur som lyckades bryta med det destruktiva livet och bli en vanlig knegare. Men för många andra i min bekantskapskrets är inkomsten bidrag. Jag känner inte till en enda som får ens i närheten av en normal lön.
Nu är mina barndomsvänner mestadels svenskar och finnar och där är det ingen som lever bra på sitt bidrag. Varje månad får jag förfrågningar om man kan låna ut en hundring hit och dit och det hade inte hänt om de hade fått ut mer pengar än en arbetare.
Jag antar att du talar om invandrarfamiljer med ett barndagis hemma.
Att man har dragit ner på bidragen tror jag tyvärr kommer att bli en av de avgörande frågorna detta val. Allt vårt gnäll på invandringen har ju ändå visat sig vara verkningslöst. Vad det gäller den biten är Sverige redan förlorat och de som har de sämst tror jag kommer att rikta sitt fokus på allt som rör ekonomin detta val.