2025-10-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
såg 4-5 gubbar på harley häromdan, känslan var ju "vilka jävla töntar" och det tror jag dom flesta tänker. alla år med dessa efterblivna mc-gäng osv har ju satt sina spår, det är ju svårt att ta harley-åkare på allvar. jan emanuel, ja klart som fan han åker harley och så där håller det på. det är den ena fjanten efter den andra.

Så vilka är det som 2025 tycker att "åka harley" är en ball grej?

Klart ballare än elbräda m styre!
Citera
2025-10-06, 13:34
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
För alla hobbies finns det någon som skakar på huvudet och tycker det är töntigt och idiotiskt. Tycker att all MC är idiotiskt . Men mest skrevraketer pga den värdelösa säkerheten

Det är bara att köra på sitt race oavsett varför man gör det. Om några gubbar vill känna sig unga igen, eller om dom gör det för frihetskänslan eller att dom gillar att ha ont i arslet. vad spelar det för roll? Det är TS som är töntig.

Ja, har aldrig förstått folk som ödslar energi på detta sättet. Låt folk leva sina liv och njuta av sin existens. Så länge man inte skadar andra. Hade jag varit TS skulle jag börjat blicka inåt och fundera på varför min energi går åt till detta. Har jag ingenting vettigare för mig? Om inte, kanske borde förändra det?
Citera
2025-10-06, 13:50
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Klart ballare än elbräda m styre!

Elbrädan är jävligt mycket mer ekonomiskt dock :P
Citera
2025-10-06, 13:51
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StaffanescuArarat
Yamaha är mycket coolare och bättre

Båda är supertöntigt. Men jag gillar ändå att det finns dom som finner glädje i det
Citera
2025-10-06, 15:28
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
såg 4-5 gubbar på harley häromdan, känslan var ju "vilka jävla töntar" och det tror jag dom flesta tänker. alla år med dessa efterblivna mc-gäng osv har ju satt sina spår, det är ju svårt att ta harley-åkare på allvar. jan emanuel, ja klart som fan han åker harley och så där håller det på. det är den ena fjanten efter den andra.

Så vilka är det som 2025 tycker att "åka harley" är en ball grej?

Glidare generellt är väl rätt lökigt. Väldigt gubbigt idag.
Betydligt lättare att köra än det mesta annat, men vill framstå som hårt.
Citera
2025-10-06, 15:40
Medlem
skalman1973s avatar
En del människor gillar planerade och oplanerade pitstops Det är en del av äventyret att stanna på nya platser för att fylla på olja samt efterdra skruvar och bultar . Är de riktigt hardcore har de en följebil med olja verktyg Loctite samt extra skruvar samt en släpvagn för de mer extrema händelserna.

Kul att de har ett intresse även om det är lite själv plågande. Det är ju iofs betydligt bättre än både fotboll och att svetsa på en gammal Volkswagen eller att dricka ipa för att sticka ut .

Jag skulle nog aldrig dra förhastade slutsatser baserat på märket någon kör ( jag skulle däremot dra slutsatser baserat på skicket på fordonet samt hur de kör )
Citera
2025-10-06, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Elbrädan är jävligt mycket mer ekonomiskt dock :P

Föredrar mannen på mannen på HD:n🙂
Citera
2025-10-06, 16:22
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Föredrar mannen på mannen på HD:n🙂

Din smak när det gäller män var inte del av diskussionen :P
Citera
2025-10-06, 16:36
Medlem
Det stämmer att 90 och 00-talets kriminella gäng förstörde för märket. Folk fick bara nog av kräken och märket gick ifrån att vara tufft till närmast non grata oavsett sammanhang.

Men dagens gängkriminella kör för fan elsparkcykel!
Citera
2025-10-06, 16:59
Medlem
Crabbofixs avatar
tycker vi har fått många intressanta inlägg i denna tråd och jag hoppas att ni harley ägare där ute inte blev alltför ledsna.

det kan ju vara så att dom bakomliggande psykologiska orsakerna till att ni en gång skaffade en harley inte i sig självt har medfört något negativt för er då det även kommer med en del positiva erfarenheter.

med andra ord även om ni har blivit lurade att köpa en harley pga av skicklig marknadsföring där dom talat till er på ett språk ni gillar om frihet och samhörighet med andra harleyägare och liknande, så behöver ju inte det innebära att ni inte kan få en viss njutning av ert köp.
Citera
2025-10-06, 18:05
Medlem
Citat:
exempel på coola kändisar som kör harley så ni vet att ni är i gott sällskap:

- jan emanuel
- mark levengood
- carola
- per gessle
- mauro scocco
Mark, Carola och Mauro äger ingen HD enligt Ratsit, åtminstone inte privat.
Citera
2025-10-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Ska man få ut max av en sporthoj måste man köra väldigt aktivt, närmast akrobatiskt. Runt racingbanan är förarna närmast som cirkusartister, klättrar hit och dit. På en HD kan man sitta rakt upp och ned och chilla. Eftersom man i praktiken alltid åker rakt fram...
Sporthojen har en kort hjulbas, det gör den svår att dra 0-100kmt med, lite det man även ser på carwow när dom tar tävling snabba bilar vs super sporthoj, där hojen ofta får stryk mot dagens bilar, 0-100 och även 400 meter.

När du testar olika hojar märker du snabbt att en längre hjulbas känns tryggare att ösa på med som normal gasglad, man får även snabbare 0-100. korta sporhojen är som du berätta just för snabba kurvor.

Men att HD slår dom vid trafikljusen är mycket vanligt

Vad som ändå är intressant att TS ändå tittar efter dessa HD hojar, efter jag kört sporthoj kolla jag inte ens på eller ens bryr mig om en sporthoj just för jag är totalt less på dom o vet vad det handlar om, inget som intressera mig idag. Men som TS kan jag snegla på en HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in