2025-10-06, 13:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Givetvis rättspsykiatrisk dom. Enligt läkarutlåtande så hade han både psykos vid tillfället där mord och mordförsöket skedde samt vad undersökningstillfället..

Har du läst läkarutlåtandet?
Citera
2025-10-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drunkensailorr
Då lär vi inte se någon fup här då med andra ord.

Det måste väl finnas nån pålitlig Flashbackare som vi alla litar på och så går vi alla ihop och samlar slantar till ett stycke FUP.
För hur många är vi som verkligen vill få läsa den.
Vad förvånade de blir på TR då när de försökte komma undan maskning och dylikt.
Citera
2025-10-06, 15:10
Medlem
Ja man tycker ju det .. jag bor i Västerås, men swishar gärna en slant till någon som kan/vill hämta ut den!
Citera
2025-10-06, 15:18
Medlem
flashamuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejdardu
Från tingsrätten

Hej!

Du har begärt att få ta del av förundersökningen i mål B 3384-25.

Ansvarig domare i målet har tagit beslut att vi lämnar ut förundersökningen i pappersform som behöver hämtas på plats i vår reception till en kostnad av 4468 kr.

Vi lämnar ut digitalt endast till journalister med utgivningsbevis.

Det finns ingen skyldighet enligt tryckfrihetsförordningen att lämna ut allmänna handlingar i elektronisk form. I detta fall har bedömningen gjorts av ansvarig domare att förundersökningsprotokollen endast kommer ges ut i pappersform. Ett beslut att inte lämna ut allmänna handlingar i elektronisk form är inte heller överklagbart eftersom det inte innebär någon inskränkning i rätten att ta del av allmänna handlingar (se bl.a. Kammarrätten i Stockholms dom den 13 mars 2014 i mål 7553-13 och Kammarrätten i Göteborgs dom den 15 juli 2013 i mål 4040-13).

Hutlös summa men lär vara ett saftigt block med papper efter dessa månader av utredning..
Citera
2025-10-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenSpike
Har du läst läkarutlåtandet?

Det har stått i all media gällande utlåtandet från sinnesundersökningen, att han led av allvarlig störning både vid tillfället för brotten samt när undersökningen gjordes. Det är väl ba och googla lite.
Citera
2025-10-06, 15:20
Medlem
Jag har för mig att dom första 5å sidorna är gratis och därefter så kostar varje papper 10kr.

Citat:
Ursprungligen postat av flashamuttan
Hutlös summa men lär vara ett saftigt block med papper efter dessa månader av utredning..
Citera
2025-10-06, 15:31
Avstängd
Citat:
Det har stått i all media gällande utlåtandet från sinnesundersökningen, att han led av allvarlig störning både vid tillfället för brotten samt när undersökningen gjordes. Det är väl ba och googla lite.

Som du uttryckte dig så lät det snarare som att du hade läst det. Jag har också läst artiklar och vet vad som står där. Men inte samma sak som att ha tagit del av faktiska läkarutlåtandet.
Citera
2025-10-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Det måste väl finnas nån pålitlig Flashbackare som vi alla litar på och så går vi alla ihop och samlar slantar till ett stycke FUP.
För hur många är vi som verkligen vill få läsa den.
Vad förvånade de blir på TR då när de försökte komma undan maskning och dylikt.

Jag är med!
Citera
2025-10-06, 15:44
Medlem
Citat:
Fick nyss svar från tingsrätten.

"Du har begärt att få ta del av förundersökningen i mål B 3384-25.

Ansvarig domare i målet har tagit beslut att vi lämnar ut förundersökningen i pappersform som behöver hämtas på plats i vår reception till en kostnad av 4468 kr.

Vi lämnar ut digitalt endast till journalister med utgivningsbevis.

Det finns ingen skyldighet enligt tryckfrihetsförordningen att lämna ut allmänna handlingar i elektronisk form. I detta fall har bedömningen gjorts av ansvarig domare att förundersökningsprotokollen endast kommer ges ut i pappersform. Ett beslut att inte lämna ut allmänna handlingar i elektronisk form är inte heller överklagbart eftersom det inte innebär någon inskränkning i rätten att ta del av allmänna handlingar (se bl.a. Kammarrätten i Stockholms dom den 13 mars 2014 i mål 7553-13 och Kammarrätten i Göteborgs dom den 15 juli 2013 i mål 4040-13)."

Det här är fan i mig ett hot mot demokratin!

Varför är det här vanligare nu? Är det order från högre ort? Varför har inte tidningarna granskat detta?????

Jag hämtar ut denna för 5000 spänn nästa gång jag är i Västerås, scannar och lägger upp här, om ingen annan hinner före. För att försvara demokratin.

Domstolar och lagmän ska inte försvåra för oss att få ut offentliga dokument. Det är inte så det funkar! Vad är det för jävla IDIOTER som jobbar i tingsrätterna idag egentligen??? Det här är Nord-Korea!

Citat:
Det finns ingen skyldighet enligt tryckfrihetsförordningen att lämna ut allmänna handlingar i elektronisk form.

så VARFÖR i helvetet har varenda Tingsrätt gjort det då senaste 25 åren, och VARFÖR gör alla tingsrätter så här just nu i de mest uppmärksammade fall? Vem försöker dom skydda?
Citera
2025-10-06, 15:44
Medlem
Citat:
Jag har för mig att dom första 5å sidorna är gratis och därefter så kostar varje papper 10kr.

Och dom jävlarna HAR den digitalt!!!!?????

Jag ska se om jag kan få någon journalistpolare att begära ut den.
Citera
2025-10-06, 15:47
Medlem
Så journalister får ut förundersökningar idag, men vi nekas. Så att tidningarna kan lägga ut det som känner för bakom en betalvägg som vi ska betala för. Det är här åt helvete! Jag blir så jävla förbannad på horkarlen till lagman som har bestämt det här i Västerås tingsrätt. Vad är det för jävla sopa egentligen? Går det att få fram namn på gubbjäveln på något sätt?

När vi sen får ut den dyra fupen är den dessutom så hårt maskad att det knappt är värt det längre. Allt för att IDIOTERNA inte fattade hur man maskade bilder på offren i Arbogamorden. Efter det blev det praxis på att hårdmaska ALLT. Vilka jävla sopor som jobbar i Sveriges tingsrätter idag.
Citera
2025-10-06, 15:50
Medlem
Angeliqas avatar
Kan GM tala nu? Det framkom i ett häktnings-pm att han hade fysiska svårigheter att tala, vilket jag förmodar var pga självmordsförsök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in