2025-10-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Invänder inte mot detta. Jag tror det rör en D*nnis (e) som inte är bokförd med övriga syskonskaran i de listorna jag har.

Äldste sonen är med i KrimFup...

Vart är alla bokförda då?
Citera
2025-10-05, 17:15
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellie106
Vart är alla bokförda då?

Jag ser folkbokföringen 1990 och 2000. Den yngste är där bokförd med sin mor från 1990. Det är inget konstigt med det, men det är orsaken till att jag räknade fel på antal barn. Jag gick igenom dem för att se om MGM eventuellt hade en facebook-sida, dvs om jag kunde hitta den via barnen. Men barnen förefaller inte bruka facebook som kontaktväg med honom, vilket inte behöver betyda någonting.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2025-10-05 kl. 17:20.
Citera
2025-10-05, 17:48
Medlem
Citat:
Jag ser folkbokföringen 1990 och 2000. Den yngste är där bokförd med sin mor från 1990. Det är inget konstigt med det, men det är orsaken till att jag räknade fel på antal barn. Jag gick igenom dem för att se om MGM eventuellt hade en facebook-sida, dvs om jag kunde hitta den via barnen. Men barnen förefaller inte bruka facebook som kontaktväg med honom, vilket inte behöver betyda någonting.

Ok
Citera
2025-10-05, 17:52
Medlem
Citat:

Det är väl inget barn som vill ha med han å göra??
Citera
2025-10-06, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Är Cla*s G*ran missbrukare, kriminell eller både och?

Alkoholist och pundare. Grov kvinnomisshandlare.. Jag har slagit på den mannen ett antal gånger.. Vill du ha mycket information om han, skicka ett PM..
Citera
2025-10-06, 02:28
Medlem
Citat:
Uppgift i tråden pekar ut CGBj. Han är med i KrimFup. Jag har inte granskat domarna. Det kan hypotetiskt vara något mycket banalt, men även en rejäl radda med brott. Enligt TTELA har den anhållne begått misshandel och våldtäkt, så när ellie106 säger att CGBj inte är kriminell så får man fundera över om Ellie106 saknar information om CGBj eller om fel person är utpekad.

CGBj bor ute i skogen, utan bil, men han kan ju ha en bil han lånar. Han har fyra barn. En av sönerna har ett utseende som liknar profilen i TTELA, men det är ju en svag identifikation...

I brist på annat ser jag CGBj som misstänkt gärningsman... Men någon kan väl knalla till tingsrätten och plocka ut häktingsprotokoll...

Sonen liknar pappan, men lämna han utanför det här, han har tagit avstånd från sin fega far sen han var pytteliten och han har fått stå ut tillräckligt av den grisen..

C*aes Bj*rk är inget annat än en feg kvinnomisshandlare, det är allt han vågar. Han pissar ner sig direkt en riktig man höjer rösten mot han, enbart en stor fegis. Han som är häktad är rätt person som Ellie pekar ut.

Jag vet med 100% säkerhet att det är han.
Jag kan berätta mer i PM men tar inte det här.
Citera
2025-10-06, 07:11
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingstring
Alkoholist och pundare. Grov kvinnomisshandlare.. Jag har slagit på den mannen ett antal gånger.. Vill du ha mycket information om han, skicka ett PM..

Bodde J*nny hos CGBj? När hörde någon sist av henne?
Citera
2025-10-06, 07:35
Medlem
Citat:
Bodde J*nny hos CGBj? När hörde någon sist av henne?

Från o till. Hon har inget eget hem. Har bott på boendestöd i vänersborgs kommun. Har även sin pappa i vbg. En vän hade sett båda för ca 2 v sen i vbg
Citera
2025-10-06, 08:12
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellie106
Från o till. Hon har inget eget hem. Har bott på boendestöd i vänersborgs kommun. Har även sin pappa i vbg. En vän hade sett båda för ca 2 v sen i vbg

OK Misstänkte det kunde vara så. Det låter mycket rimligt. Ingen har officiellt saknat henne via Missing People osv. När anhöriga väl blir oroliga vänder de sig till Farbror Blå. När Farbror Blå får veta vem hon är hos beger de sig dit och hittar kroppen.

Uppgiften att BO blivit bränd kan vara ett felaktigt rykte som uppkommit då tidningen TTELA av oförklarlig anledning länkade till ett dödsfall i våras, där mordbrand misstänktes. Å andra sidan har upphittad kropp inte identifierats, vilket tyder på en mycket omild behandling. Ryktet kan alltså lika gärna vara sant. Men MGM kan även ha slängt henne i skogen varvid djur angripit kroppen så att den är svår att identifiera visuellt.

Om kroppen är bränd så kan det bli svårt att bevisa mord. I det fallet lär mannen bara dömas för brott mot griftefriden. Straffet kan bli tre år någonting och mannen kan lämna fängelset om cirka två och ett halvt år.

Vet du om polisen redan har börjat förhöra hennes vänner?

Den som känner henne och har uppgifter om henne kan underlätta polisens arbete genom att i första hand använda sig av polisens tipsfunktion

https://polisen.se/om-polisen/kontak...en-via-webben/

Skriv då att det handlar om J*nny.

Berätta i ert tips
- vad J*nny sagt och gjort rörande sin relation till CGBj
- när och var ni sist såg henne, så gott ni kan. Dvs försök alltid skriva ett ungefärligt datum eller att det var mellan det och det datumet. Så alltid datum, men har ni minne av att det var före, efter eller under någon händelse kan det inte skada att även nämna denna händelse, t.ex. en fest, någon nyhet på tv osv.
- var CHBj med henne vid detta tillfälle?
- ert minne av hur hon såg ut när ni sist såg henne
- ert minne av om hon då föreföll skadad eller hel och ren
- ert minne av om hon föreföll ha någon skada eller om hon rörde sig obehindrat
- ert minne av hennes sinnesstämning.
- tidigare minnen som berör J*nnys mående och relation till CGBj
- samt minnen av när ni den senaste månaden sett CGBj, hur han såg ut och agerade då, om han hade någon skada mm.

Om ni träffar någon annan som kände J*nny eller CGBj och som inte blivit förhörd av polisen, uppmana även denna person att tipsa polisen via länken ovan. Polisen lägger pussel och det är bättre med för mycket information än för lite.

Givetivis skall ni inte diskutera med varandra dessa saker innan ni kontaktat polisen.

Om ni inte kan eller vill använda polisens tipsfunktion, vilket är det allra bästa, kan ni alltid skriva ned era anteckningar på ett papper och skriva vilket datum ni skrev ned det.

Det kan tyckas fånigt att vända sig till polisen även om man inte tycker sig ha något att berätta. Men tänk då på att polisen lägger ett pussel. Det som för dig kan vara obetydligt kan skapa en tydligare bild tillsammans med vad någon annan kan berätta.

Polisen har många saker att göra i början av en utredning och kan inte med säkerhet veta vilka personer som kan sitta inne med intressant information. Genom att skicka in dina iakttagelser som skriftliga, utförliga tips underlättar du för polisen att få en överblick så att de snabbare kan identifiera personer som kan sitta på mycket väsentlig information.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2025-10-06 kl. 08:57.
Citera
2025-10-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingstring

Försökte skicka PM till dig, men har inte varit medlem tillräckligt länge för att kunna skicka.
Citera
2025-10-06, 13:06
Medlem
Lokaltidningen skriver idag att polisen fortfarande inte har identifierat den avlidna personen. Så det kanske är väldigt dumt att anta att det är kvinnan som förekommer i tråden. Eller är det någon som vet mer?
Citera
2025-10-06, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eelefant
Lokaltidningen skriver idag att polisen fortfarande inte har identifierat den avlidna personen. Så det kanske är väldigt dumt att anta att det är kvinnan som förekommer i tråden. Eller är det någon som vet mer?

Vissa omständigheter kanske gör att den avlidna är svår att identifiera. Jag har alltid sett honom i sällskap med en kvinna och med tanke på CGB historik är det stor sannolikhet att det är kvinnan.
Senast redigerad av Ville23 2025-10-06 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in