Citat:
Det förefaller faktiskt inte ett dugg misstänkt eller konstigt att psykiatrin och myndigheter har känt sig tvungna att kliva in och ta över personens angelägenheter och bestämmanderätt. Att personen blivit tilldelad en god man är ett synnerligen tydligt bevis för detta. Därmed framstår det som fullständigt naturligt att mamman försökt agera målsman trots att personen var myndig vid tillfället.
Det är inte ett bevis för någonting, annat än att adoptivmodern ljugit till sig en ansökan om god man.
Det står i svensk lag att endast den saken gäller (jag själv) eller mina anhöriga (sambo, föräldrar eller syskon) kan göra en ansökan om god man, ingen annan kan göra detta - så adoptivmorsan har alltså orsakat detta.
Lagen säger vidare att efter att en god man anställts så kan denne ansöka i sin tur om förvaltarskap.
Det innebär alltså att utan god man kan endast den saken gäller (jag själv) eller mina närstående ansöka om god man eller förvaltarskap, det finns undantag där Socialtjänsten kan ansöka, men de får det betydligt svårare om huvudmannen (jag själv) inte hjälper dem med min underskrift på ansökan om god man, och om föräldrar och andra anhöriga motsätter sig ansökan - det enklaste skenariot är för Socialen att prata in en förälder - t.ex. adoptivmodern - till att hjälpa dem till att få sonens och dotterns underskrifter på ansökningarna om god man, det gällde tvillingsyrran med, så bägge barn - inte endast ett - det är på grund av adoptivmorsan som Socialen fick det jävligt enkelt.
Och som sagt utöver Socialen är det endast den det gäller och dennes anhöriga som kan ansöka, så de behövde en god man på plats för att denne sedan i sin tur skall kunna ansöka om förvaltarskap.
Som jag ser det var godmanskapet bara en fälla, att de lurar folk om det frivilliga godmanskapet, som kräver ditt samtycke för varje beslut, och som bygger på frivillighet, är ett pröva på och som kan sägas upp när som helst om du inte trivs - det är masken på fiskespöet - frivilligt, enkelt att säga upp och ditt samtycke krävs - sedan kommer kroken att den som blir anställd som god man kan ansöka om att gå från mask till krok - sedan hängs du upp på kroken i elva år.
Det stör mig, och min syster jävligt mycket - att det ser ut som att det var vi som ansökte, då det är våra namnunderskrifter på dokumenten - när vi bägge är rörande överens om att det var adoptivmorsan som kom med dokumenten, fick oss att skriva under, sedan skickade in dem - det är hennes ansökan i allt utom namnunderskriften.
Rena bedrägeriet, när hon även fick våra namnunderskrifter på att dela barnpsykiatrins journal med vuxenpsykiatrin efter skitsnack.
Detta är en "mor" man aldrig någonsin skall lyssna på om hennes rådgivning inte överensstämmer med ens första tanke.
Det patetiska våpet till adoptivmor tänkte väl att om hon kan lura till sig våra namnanteckningar på ansökan, istället för att ansöka i sitt namn likt en förälder faktiskt kan göra, så skulle ansvaret hamna på mig och min syster - och inte på henne - att genom att bedra oss till att skriva våra namn på ansökningarna, så skulle hon vara helt oskyldig i det som hände därefter, där ifall hon ansökt själv i egenskap av mor hon var rädd att det skulle slå tillbaka på henne!
Nu är det ju så att jag gör inte det fel du och andra gör, och resonerar helt i enlighet med hennes plan - utan jag ser bara vem det var siom bedrog mig till att skriva mitt namn där, och det var hon - då är hon inte oskyldig i det som hände därefter bara för att namnet inte var hennes på ansökan..
Hon är extremt konfliktkrädd och gör allt för att agera bakom ryggen på folk, eller när hon tror att hon är skyddad - att hon gör saker för att sätta mig och min syster i klistret, men på ett sätt som inte skall drabba henne därefter - t.ex. genom att få våra namnunderskrifter, så att myndigheterna betraktar oss som ansvariga för ansökningarna, och inte med hennes namn - så att hon blir ansvarig - ännu ett skäl att tycka jävligt illa om henne!
Det var hon som ville ha godmanskapet, inte jag, inte min syster - men genom att få våra namnunderskrifter så lurar hon systemmet till att tro att det var vi som ansökte om det - när det VAR HON.
Sedan sa hon visserligen i domstolen år 2020 att hon aldrig velat ha mer än god man, men det skyddar en inte för hon borde förstått att om det fanns en millimeters risk att gode mannen gör sig själv till en förvaltare - så var det ett NEJ till ansökan som gällde från min sida.
Senast redigerad av Druthuludi 2025-10-06 kl. 03:43.
Senast redigerad av Druthuludi 2025-10-06 kl. 03:43.