2025-10-05, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Följarna ryker givetvis när youtube stänger av honom, exakt samma sak hände för Pontus Rasmusson det har vi bevis på.

Han har ingen vettig backup plan, säger att han kommer börja ta betalt för sitt content, asg! Lycka till med det säger jag bara

Frågan Lisen borde ställa sig är, hur ska vi ha råd att betala räkningarna och köpa mat till barnen när mitt fetto till man inte längre tillåts mobba oskyldiga på youtube?

Misären är strax ett faktum.

Tror inte YouTube kommer stänga av Anjo dom tjänar pengar på honom.
Du vet ingenting om hans planer för framtiden jag vet att det kommer bli något stort.
Citera
2025-10-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Ok! Det är okänt för mig så berätta gärna allt! Är han anställd? Konsultar han?
”En hel del” låter ju seriöst. Bevis hade varit kul men det finns säkert endast i hans telefon.

Bli medlem på Voyd så ser du att han filmar för dom brukar stå i beskrivningen sen hjälper han andra kreatörer att växa.
Citera
2025-10-05, 18:37
Medlem
Citat:
Att han inte är orolig förvånar mig inte ett dugg. Det betyder dock inte ett skit för han ”don’t give a fuck” om nånting.
Han kommer vara persona non grata innan 2025 är slut (om förundersökningen inte fortsätter svälla och det går till åtal).

Eller om den läggs ner? eller att han inte döms rätten kan ju ha en helt annat tänk än åklagaren.
Citera
2025-10-05, 19:06
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Bli medlem på Voyd så ser du att han filmar för dom brukar stå i beskrivningen sen hjälper han andra kreatörer att växa.
Det har jag gjort och det var inte mycket som jag skulle klassificera som ”en hel del”. Därav frågan.

I call bullshit.
Citera
2025-10-05, 19:07
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Du vet ingenting om hans planer för framtiden jag vet att det kommer bli något stort.
Inte i närheten av lika mycket som dom kommer förlora när media börjar skriva om hur yt tillåter brottslingar förtala fritt på deras plattform där det hänger miljontals barn.

Snart är showen med cirkusapan över för gott.

Du verkar inte heller veta något 🤣 det enda han duger till är mobbing, fucking trash
Citera
2025-10-05, 19:12
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Tror du på fullaste allvar att de tjänar så mycket pengar på honom att de skulle se mellan fingrarna på hans vidriga beteende?

Han har 212000 följare och genererar runt 1M views per månad.
Citat:
En YouTuber som snittar 1–2 miljoner visningar per månad ligger på en nivå där man kan börja kalla sig medelstor till större svensk kreatör – ungefär mellanskiktet mellan “semi-proffs” och “heltid”.
Du måste sluta blint tro på vad den där tomten säger. Har svårt att tro att ens Jocke skulle klara sig om han betedde sig så.
Citera
2025-10-05, 19:12
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Kommande åtalet vad annars?

Kommer skrivas spaltmeter om den feta mobbaren från Norrköping, Lisen kommer även ifrågasättas, varför gjorde hon ingenting?

Hoppas barnen inte blir allt för utsatta även om det är oundvikligt.

Deras livsstil är betalt av blodspengar, längtar så tills jag får se honom falla som den svinpäls han är.

#INGAMOBBAREPÅYOUTUBE2026
Om förtalet går till åtal så behövs det inte en fällande dom för att PissPönta ska granskas.

Hade inte Jockeboi varit inblandat i detta tror jag inte det hade uppmärksammats i media men det kommer det göra nu.
Kommer troligtvis visa hur psyksjuk Jocke är, dras upp om sekten dom anklagade Linnea vara med i helt utan belägg och hur dom kallat fru medvikt och linnea saker.

Kommer komma frågor till Yt, Jocke och ninetone hur dom kan ha godkänt detta drev.
Kanske Anjos och rask kanal ryker, kanske jocke förlorar samarbeten.
Kommer bli väldigt spännande att se utvecklingen.

Sen om det är sant att Chrippa gjort en dokumentär om allt detta kommer bara spä på hatet mot hur jocke är när kameran är av.

2026 kommer kännas för dom allihopa.
Citera
2025-10-05, 19:30
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Om förtalet går till åtal så behövs det inte en fällande dom för att PissPönta ska granskas.

Hade inte Jockeboi varit inblandat i detta tror jag inte det hade uppmärksammats i media men det kommer det göra nu.
Kommer troligtvis visa hur psyksjuk Jocke är, dras upp om sekten dom anklagade Linnea vara med i helt utan belägg och hur dom kallat fru medvikt och linnea saker.

Kommer komma frågor till Yt, Jocke och ninetone hur dom kan ha godkänt detta drev.
Kanske Anjos och rask kanal ryker, kanske jocke förlorar samarbeten.
Kommer bli väldigt spännande att se utvecklingen.

Sen om det är sant att Chrippa gjort en dokumentär om allt detta kommer bara spä på hatet mot hur jocke är när kameran är av.

2026 kommer kännas för dom allihopa.
Ja det kommer blåsa upp till en storm som saknar motstycke i modern tid, förtalarna är garanterat mycket oroliga just nu, kanske kan Carl-Fredrik få låna en burk av Anjos valium.

https://www.svd.se/a/dRWzaO/jakob-be...sociala-medier

arbetet med dokumentären har vi också delat länkar med Youtube, länkar som går till videor från Christofer Berg men också Pontus Björlund och Alexander Rask. Först då har plattformen agerat och tagit ner en video och redigerat en annan.

Jakob Berg anser inte att Youtube gör tillräckligt.

– Jag tycker att Youtube borde ha hårdare riktlinjer gällande vuxenmobbning. Du kan förnedra en människa inför flera hundratusentals människor och tjäna enorma pengar på det.

Att media har stor makt råder det inga som helst tvivel av, detta rättsfall kommer skapa en stor mängd nyhetsartiklar, människor som aldrig ens hört namnen Anjo eller Rask kommer få upp detta i deras kanaler.

Youtube kommer att förvandlas till en plats där man kan känna sig säker när barnen hänger där, men först måste dom ta bort cancerbölderna.
Citera
2025-10-06, 09:55
Medlem
Citat:
Ok! Det är okänt för mig så berätta gärna allt! Är han anställd? Konsultar han?
”En hel del” låter ju seriöst. Bevis hade varit kul men det finns säkert endast i hans telefon.
Citat:
...det var inte mycket som jag skulle klassificera som ”en hel del”. Därav frågan.

I call bullshit.
En användare skrev tidigare i tråden "Han jobbar ju en hel del för Voyd det är inte okänt."

Finns det fler än ett Voyd? När jag googlade så fick jag upp information om att Voyd inledde en konkurs i juli 2025 (se länkar nedan).

Så frågan är ju om Anjo i nutid "jobbar en hel del för Voyd" eller inte... ... eller om användaren (som påstod detta) förvränger sanningen...

https://www.newsworthy.se/artikel/34...rs-i-sundsvall

https://www.breakit.se/artikel/43695...-gar-i-konkurs

https://www.st.nu/2025-08-28/lokalt-...ade-i-konkurs/ (låst artikel)
Citera
2025-10-06, 12:07
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
En användare skrev tidigare i tråden "Han jobbar ju en hel del för Voyd det är inte okänt."

Finns det fler än ett Voyd? När jag googlade så fick jag upp information om att Voyd inledde en konkurs i juli 2025 (se länkar nedan).

Så frågan är ju om Anjo i nutid "jobbar en hel del för Voyd" eller inte... ... eller om användaren (som påstod detta) förvränger sanningen...

https://www.newsworthy.se/artikel/34...rs-i-sundsvall

https://www.breakit.se/artikel/43695...-gar-i-konkurs

https://www.st.nu/2025-08-28/lokalt-...ade-i-konkurs/ (låst artikel)
Det måste självklart var så att Anjo var för dyr för Voyd!
Hoppas han inte har för stora fordringar för risken är stor att han inte får ut nåt i konkursen.

Vad har han för andra ”projekt” då? Låter mest som det är dags att besöka Arbetsförmedlingen för både ”Prutten” och ”Fisen” (ibland får Rask till det!).
Citera
2025-10-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ioniq6
Anjo publicerar i snitt ca 2 ggr i veckan, ska vi vara oroliga för dig?

Det är inte hälsosamt att få abstinens varje gång senaste publiceringen är äldre än 3 dagar

Haha det var mer samma jargong som sas om Medviktarna typ.

Men att Anjo tappar följare och blir bara grövre och grövre är nog ett hållbart framgångsrecept.

Njutbart att beskåda skall erkännas
Citera
2025-10-06, 13:03
Medlem
Citat:
Det måste självklart var så att Anjo var för dyr för Voyd!
Hoppas han inte har för stora fordringar för risken är stor att han inte får ut nåt i konkursen.

Vad har han för andra ”projekt” då? Låter mest som det är dags att besöka Arbetsförmedlingen för både ”Prutten” och ”Fisen” (ibland får Rask till det!).
Tveksamt att han drog in något från det bolaget, om det inte är svart deg men det låter lite risky
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in