2025-10-06, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Det är väl någon sorts distansrelation så det är nog både krångligt och kostsamt att resa för ett relativt kort samtal.

Ja då får jag sitta på tåg och buss i 6 h och om jag nu skulle åka till honom så kanske vi pratar 10 minuter kanske inte ens det och sen kanske han ber mig dra åt helvete.., känns lättare att prata med han om det på sociala medier men det blir ju svårt när han gör som han gör.., det enda stället vi kan prata på nu tror jag är messenger. Han hade blockat mig helt utan anledning på snapchat i maj efter att vi hade kontakt då jag försökte sen kontakta honom på instagram istället i maj men blev blockad där i också då. Så fort det blir jobbigt och när jag sätter ner foten så sticker han och blockar känns lite omoget beteende av honom han är 28 år men just nu känns han som en tonåring..
Citera
2025-10-06, 08:50
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymoxe
Ja då får jag sitta på tåg och buss i 6 h och om jag nu skulle åka till honom så kanske vi pratar 10 minuter kanske inte ens det och sen kanske han ber mig dra åt helvete.., känns lättare att prata med han om det på sociala medier men det blir ju svårt när han gör som han gör.., det enda stället vi kan prata på nu tror jag är messenger. Han hade blockat mig helt utan anledning på snapchat i maj efter att vi hade kontakt då jag försökte sen kontakta honom på instagram istället i maj men blev blockad där i också då. Så fort det blir jobbigt och när jag sätter ner foten så sticker han och blockar känns lite omoget beteende av honom han är 28 år men just nu känns han som en tonåring..

Finns ett känt uttalande som går ungefär så här:

"Om du blir biten av en orm, inte springer du efter ormen och frågar varför den bet dig?".

Om någon blockar dig, släpp och gå vidare. Hör personen av sig igen, ignorera. Det spelar ingen roll om du anser att det inte finns någon anledning eller inte till blocken. Som Mel Robbins säger - "Let them go".

// CC
Citera
2025-10-06, 10:45
Medlem
Han har träffat en ny, han har blockat dig, dags att gå vidare
Citera
2025-10-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

"Om du blir biten av en orm, inte springer du efter ormen och frågar varför den bet dig?".

Om någon blockar dig, släpp och gå vidare. Hör personen av sig igen, ignorera. Det spelar ingen roll om du anser att det inte finns någon anledning eller inte till blocken. Som Mel Robbins säger - "Let them go".

// CC
Håller tummarna att det där argumentet biter.
Citera
2025-10-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

// CC

Lättare sagt än gjort
Citera
2025-10-06, 11:09
Medlem
Citat:
Lättare sagt än gjort

Blockar du honom så behöver du förhoppningsvis inte göra mycket mer.
Citera
2025-10-06, 11:10
Medlem
Citat:
Lättare sagt än gjort

Varför det? Är det något som låter svårt så är det att, istället för att gå vidare, älta över varför den här killen inte vill ha ett förhållande med dig. Vad spelar det för roll?
Citera
2025-10-06, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Han har träffat en ny, han har blockat dig, dags att gå vidare

Ja men jag kanske inte vill gå vidare jag vill inte ha någon annan.
Citera
2025-10-06, 11:21
Medlem
Citat:

Det är naturligt att känna så just nu. Det här uppbrottet är ju nytt, det vore snarare märkligt om du redan var redo att slänga på dig festkläderna och leta nya man.

Det är mycket man inte vill göra som man ändå måste göra för att få ett ok liv. Ge det lite tid, en dag när du minst anar det kanske du möter någon bättre. Vem vet, konstigare saker händer varje dag.
Citera
2025-10-06, 11:31
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Lättare sagt än gjort

Absolut är det så men försök. Detta sagt om omtanke om dig för den "andra vägen" är en dead end...

// CC
Citera
2025-10-06, 11:49
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Blir ju svårt det när han visar ganska tydligt att han inte är så intresserad ändå genom att blockat dig tyckte jag att du hade svarat nånstans.

Du borde vara glad för nu fick du ju veta vad han egentligen ville. Eller vad han inte ville rättare sagt... Å bra att ni inte hade hunnit träffas. Eller hade ni hunnit det å investerat tid i verkliga livet?

Varför vill du ödsla tid å energi på en sån filur.
Citera
2025-10-06, 12:25
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Nej jag tror inte att han är narcissist. Han är väldigt snäll, gullig och omtänksam i perioder.
Låt mig gissa... Dom gångerna han återvände å ville ha nåt ifrån dig å blev inställsam..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in