2025-10-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
10-14 dagar uppgavs som exempel för en.

Sen har det tydligen lite att göra med vad som raffinaderiernas såklart, diesel är lite viktigt för militären och inte lika avancerat som flygbränsle kan jag tänka, eller finare smörjoljor mm.

Men uppenbarligen så har det ännu inte haft någon större påverkan annat än bensinpriserna har gått upp?
Ukraina har det lite värre med ingen kontinuerlig el-leverans alls, allt är relativt såklart.

Nu anfaller orcherna inte så mycket längre med stridsfordon som de gjorde förut, mest till fots av de klipp man ser utan någon backup av stridsfordon eller stridsvagnar så behovet av diesel lär väl inte vara lika stort som 2022 när man rullade in med hela pansar konvojer.
Citera
2025-10-05, 23:49
Medlem
Enligt Freud Greyskull på X har ukrainska styrkor skurit in väster om Shakhove.

Kartan ser nu mycket dyster ut för HomoGlobo-federationen, fler och fler mottin uppstår.

Logistiken är riktigt usel.
Citera
2025-10-05, 23:53
Medlem
Första förlusten av ryZZka kavalleristen? (ja vem fan har kavalleri anno 2025 haha). Synd om hästen dock.

💥 Ukrainian drone eliminated a Russian cavalry soldier.

https://x.com/igorsushko/status/1974600454240919691
Citera
2025-10-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Nu anfaller orcherna inte så mycket längre med stridsfordon som de gjorde förut, mest till fots av de klipp man ser utan någon backup av stridsfordon eller stridsvagnar så behovet av diesel lär väl inte vara lika stort som 2022 när man rullade in med hela pansar konvojer.

Sant, militären har nog inga bränsleproblem för sina militära fordon, däremot kan alla transporter av material, förnödenheter etc till fronten påverkas.
Citera
2025-10-06, 00:06
Medlem
Senaste avsnittet av Business Basics
https://open.spotify.com/episode/1nm...T-aqJXuoUBih0Q
(Finns på Youtube också)

Avsnittet tar upp Georgiens protester och jämför med protesterna i rus innan lagen om främmande makt gällande organisationer och deras bistånd.
Klart sevärt.
Citera
2025-10-06, 00:50
Medlem
auruns avatar
4 år senare. Zelenskyj själv benämner det som fullskaligt krig.

Är det inte dags för Ukraina att kriga tillbaka? Sätta ned foten liksom. Stöd kommer de ju få från väst.

Jag vet att de skickat lite bomber osv till Ryssland men på extremt liten nivå. Är det inte dags för dom att sätta trupper i Ryssland och bomba sönder städer? Det räcker väl nu liksom.
Citera
2025-10-06, 01:05
Medlem
Mindbusinesss avatar
Bra intervju med kunnig expert som klarlägger hela förloppet från 2008 och framåt.
https://youtu.be/ETVnn8E-xek?si=chzQ5Bxzv1EK28Ny
Citera
2025-10-06, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun

Är det inte dags för Ukraina att kriga tillbaka? Sätta ned foten liksom. Stöd kommer de ju få från väst.

Jag vet att de skickat lite bomber osv till Ryssland men på extremt liten nivå. Är det inte dags för dom att sätta trupper i Ryssland och bomba sönder städer? Det räcker väl nu liksom.

Jag har också känslan att man nu närmar sig ett läge där även ukraina angriper energiförsörjningen såsom moskvastaten angriper ukrainas. Det innebär att folk kommer att frysa i vinter och alltså blir den värsta vintern hittills.
Citera
2025-10-06, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag har också känslan att man nu närmar sig ett läge där även ukraina angriper energiförsörjningen såsom moskvastaten angriper ukrainas. Det innebär att folk kommer att frysa i vinter och alltså blir den värsta vintern hittills.

Ja det är dags ryZZarna får känna på samma sak som ukrainarna nu har känt i över 3 års tid så jag hoppas Ukraina slår till hårt i vinter mot värmeförsörjningen och elen för orcherna i Mordor så kanske de kommer till insikt någon gång att kasta bunkerdvärgen från ett fönster.
Citera
2025-10-06, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja det är dags ryZZarna får känna på samma sak som ukrainarna nu har känt i över 3 års tid så jag hoppas Ukraina slår till hårt i vinter mot värmeförsörjningen och elen för orcherna i Mordor så kanske de kommer till insikt någon gång att kasta bunkerdvärgen från ett fönster.

Jag håller med dig och då speciellt för St Petersburg och Moskva.
Citera
2025-10-06, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun

Det finns krigets lagar. Lösningen är inte nya kriminella lösningar. Det räcker med en kriminell stat, Ryssland , här.
Ett alternativ. Ett exempel.
Strömavbrott i Belgorod och omgivande områden efter attack mot transformatorstation
Kateryna Tysjtjenko — 5 oktober, 22:42
https://www.pravda.com.ua/news/2025/10/05/8001357/
Ett annat.
Omfattande attacker på ryska militära mål. Pågår.
Ett tredje.
Omfattande utökande sanktioner mot den aggressive nationen, Ryssland. Pågår.
Ett fjärde.
Partisaner inne i det aggressive landet hjälper till att få stopp på galenskaper.
Pågår.
Ett femte.
Skapande av en kommande krigstribunal där ansvar utkräva. Pågår.
Ett sjätte.
Demokratiska stater samarbetar mer och lägger alltmer resurser i bekämpande av den ryska barbarin.
Pågår.
Det finns flera.
Ett annat exempel nedan. Flera tydligt definierade projekt.
Senast redigerad av Antistalk 2025-10-06 kl. 04:13.
Citera
2025-10-06, 04:11
Medlem
Avmilitäriseringen av Ryssland pågår

Explosioner hördes på ockuperade Krim, oljedepå i brand – sociala medier
Olga Hlushchenko — 6 oktober, 01:34

Enligt sociala medier hördes explosioner i olika delar av det ryskockuperade Krim natten till den 6 oktober.

Källa : " Krimvinden ", andra krimpubliker

Detaljer : Ursprungligen rapporterade "Crimean Wind" om en påstådd drönarattack mot Saki-flygfältet.
https://www.pravda.com.ua/news/2025/10/06/8001370/
Projektet Krimvinden jobbar vidare.
Ett ukrainskt Projekt i kriget mot ett aggressivt Ryssland.
Senast redigerad av Antistalk 2025-10-06 kl. 04:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in