2025-10-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det finns experter som säger att han blev skjuten med 30-06 så hur avgör du vilka som har rätt?

Har du skjutit 30-06 eller liknande kaliber nån gång och testat med olika ammo för att se resultatet I målet?
Alla jag lyssnat på säger att det finns inte en chans, så om du har nån expert som säger att det är möjligt så får du gärna länka.

Nej jag har inte testa olika ammo för att kolla resultatet.
Citera
2025-10-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Varför skulle MAGA/Trump vilja lönnmörda en av sina främsta tillgångar i rörelsen? Titta istället på vilka som verkligen hade motiv till att bli kvitt honom.

De som tror detta påstår att det är eftersom han började kritisera Israel och blev "farlig". Själv tycker jag det är väldigt långsökt.
Citera
2025-10-05, 22:52
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Alla jag lyssnat på säger att det finns inte en chans, så om du har nån expert som säger att det är möjligt så får du gärna länka.

Jag har sett flera av de där experterna, och problemet är att de tar inte med alla variablerna.

De skjuter med moderna vapen. Tyler Robinson hade ett vapen som var mycket äldre. Kanske över hundra år.

Det var en kortare pipa, som betyder lägre hastighet på kulan, vapnet är gammalt, pipan kan vara helt slut efter två världskrig vilket gör att kulan förlorar ännu mer fart och blir instabil.

Det går inte att avfärda 30-06 förens de provskjutit vapnet och jämfört kulorna.
Citera
2025-10-05, 23:01
Medlem
Citat:
Eftersom alla experterna säger det.

Ja jag har lite erfarenhet.

Vilka experter? YouTube wannabies som är klickhoror?

Vad är lite erfarenhet?

Har själv skjutit med Mauser 98.
Citera
2025-10-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag har sett flera av de där experterna, och problemet är att de tar inte med alla variablerna.

De skjuter med moderna vapen. Tyler Robinson hade ett vapen som var mycket äldre. Kanske över hundra år.

Det var en kortare pipa, som betyder lägre hastighet på kulan, vapnet är gammalt, pipan kan vara helt slut efter två världskrig vilket gör att kulan förlorar ännu mer fart och blir instabil.

Det går inte att avfärda 30-06 förens de provskjutit vapnet och jämfört kulorna.

Mausern tillverkades för civilt bruk under namnet Mauser M98 som jaktvapen. Det användes med kikarsikte under WW-I som sniper rifle pga det var väldigt träffsäkert.
Senast redigerad av darkestpassenger 2025-10-05 kl. 23:15.
Citera
2025-10-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
De som tror detta påstår att det är eftersom han började kritisera Israel och blev "farlig". Själv tycker jag det är väldigt långsökt.
Varför då?
Citera
2025-10-05, 23:18
Medlem
Citat:

Charlie Kirk sköts framifrån.

Har länkat i tidigare inlägg till "expert" som visar på att det var 30-06.
Citera
2025-10-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Charlie Kirk sköts framifrån.
Hur vet du det?
Citera
2025-10-05, 23:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Tyler Robinson är häktad.

Ingen professionell lönnmördare, inte Israel och han greps bara några dygn efteråt.

En Antifasympatisör med transpojkvän och djupt inne i spelet "Furry Shades of Gay".

Ja han är haffad och rökt. Så det behövs inga vidare konspirationsteorier.
Citera
2025-10-05, 23:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hur vet du det?

Har du sett videon? Det räcker.
Citera
2025-10-06, 00:03
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Tyler Robinson är häktad.

Ingen professionell lönnmördare, inte Israel och han greps bara några dygn efteråt.

En Antifasympatisör med transpojkvän och djupt inne i spelet "Furry Shades of Gay".
ah du menar snubben som nekar till dådet och det finns inget bevis att han faktiskt gjort det förutom fejkade chattloggar släppta av trumps indiska nickedocka? jävla mongo
Citera
2025-10-06, 00:09
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-gigante
ah du menar snubben som nekar till dådet och det finns inget bevis att han faktiskt gjort det förutom fejkade chattloggar släppta av trumps indiska nickedocka? jävla mongo
Källa på att han nekar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in