2025-10-08, 13:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Du kan ha rätt, den kanske var avstängd när skottet togs.
Oavsett om kameran var igång när skottet togs eller inte, varför tror folk att det är Tyler som springer på taket?
Bland annat för att personen ser ut att vara klädd som Tyler är klädd i bilden från trappan. Det kan ju så klart vara någon som är klädd liknande men för oss som inte tänker så konspiratoriskt som du gör så är det ett otroligt antagande. Verkligen inte otänkbart, vilket jag precis demonstrerade, bara inte särskilt troligt givet det vi än så länge faktiskt vet med säkerhet. Och det enda vi vet med just säkerhet är att Kirk blev skjuten och Robinson sitter anhållen för det.

Men vad sägs om att du försöker svara på mina frågor. Vad är det som gör Robinson till en bra patsy för det här? Vad finns det som tyder på att dom har så mycket smuts på honom, eller att det ens finns, så att han skulle gå med på att ta smällen för överlagt mord hellre än att smutsen kommer ut i ljuset?

Citat:
Vad finns det för anledning att inte tro att det var Marvin Leonard?
Golfaren som dog 1970 eller vem då?
Citera
2025-10-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Bland annat för att personen ser ut att vara klädd som Tyler är klädd i bilden från trappan. Det kan ju så klart vara någon som är klädd liknande men för oss som inte tänker så konspiratoriskt som du gör så är det ett otroligt antagande. Verkligen inte otänkbart, vilket jag precis demonstrerade, bara inte särskilt troligt givet det vi än så länge faktiskt vet med säkerhet. Och det enda vi vet med just säkerhet är att Kirk blev skjuten och Robinson sitter anhållen för det.

Men vad sägs om att du försöker svara på mina frågor. Vad är det som gör Robinson till en bra patsy för det här? Vad finns det som tyder på att dom har så mycket smuts på honom, eller att det ens finns, så att han skulle gå med på att ta smällen för överlagt mord hellre än att smutsen kommer ut i ljuset?

Golfaren som dog 1970 eller vem då?
Jag tror inte att Tyler har gått med på att ta smällen.
Men vi får se (ifall det blir någon rättegång).

Jag tror inte heller att Oswald hade gått med på att ta smällen, när han mördades.
Citera
2025-10-08, 13:28
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag tror inte att Tyler har gått med på att ta smällen.
Men vi får se (ifall det blir någon rättegång).
Okej, men vad är det som gör honom till en bra patsy då? Med Oswald så fanns det i alla fall flera saker som gjorde honom till en "tveksam" typ men det som är udda med Robinson är saker som ändå är accepterade i dagens samhälle. Inte av alla givetvis men i stort.

Citat:
Jag tror inte heller att Oswald hade gått med på att ta smällen, när han mördades.
Det som gör Oswald-grejen skum är att han mördades innan han vittna. Händer det med Robinson så är jag den första att skriva under på att det är något fuffens på gång. Men än så länge lever han.
Citera
2025-10-08, 13:31
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Du kan ha rätt, den kanske var avstängd när skottet togs.
Oavsett om kameran var igång när skottet togs eller inte, varför tror folk att det är Tyler som springer på taket?
Ja, det finns en massa möjliga anledningar:

Den kanske inte såg personen på grund av vinkeln till andra sidan taket när personen låg ner.
Den kanske sattes på när skottet gått och man skulle leta efter gärningsmannen.
Den kanske inte spelade in hela tiden utan att någon vakt som jobbade i övervakningsrummet satte på inspelning när CK blivit skjuten.
Den kanske var manuellt kontrollerad och någon tittade åt ett annat håll och så vidare.

Alla de anledningarna är mycket troligare än att det skulle vara någon sorts konspiration, hade det varit det hade filmen en tillrättalagd version av händelseförloppet alternativt inte hittats alls.

Anledningen till att folk tror att det är Tyler som springer är att han har blivit kopplad till mordvapnet och mordet på olika sätt och personen hoppar från byggnaden där skottet togs från.
Citera
2025-10-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Okej, men vad är det som gör honom till en bra patsy då? Med Oswald så fanns det i alla fall flera saker som gjorde honom till en "tveksam" typ men det som är udda med Robinson är saker som ändå är accepterade i dagens samhälle. Inte av alla givetvis men i stort.

Det som gör Oswald-grejen skum är att han mördades innan han vittna. Händer det med Robinson så är jag den första att skriva under på att det är något fuffens på gång. Men än så länge lever han.
Jag vet inte vad som gör honom till en bra patsy, jag fattar ingenting av detta.
Om det var han som utförde mordet så hade han väl kommit undan om han bara inte hade lämnat ett detaljerat erkännande...
Citera
2025-10-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ja, det finns en massa möjliga anledningar:

Den kanske inte såg personen på grund av vinkeln till andra sidan taket när personen låg ner.
Den kanske sattes på när skottet gått och man skulle leta efter gärningsmannen.
Den kanske inte spelade in hela tiden utan att någon vakt som jobbade i övervakningsrummet satte på inspelning när CK blivit skjuten.
Den kanske var manuellt kontrollerad och någon tittade åt ett annat håll och så vidare.

Alla de anledningarna är mycket troligare än att det skulle vara någon sorts konspiration, hade det varit det hade filmen en tillrättalagd version av händelseförloppet alternativt inte hittats alls.

Anledningen till att folk tror att det är Tyler som springer är att han har blivit kopplad till mordvapnet och mordet på olika sätt och personen hoppar från byggnaden där skottet togs från.
Och jag tror inte att han sköt med det vapnet från den platsen.
Dom som verkligen kan sånt här utesluter ju det.
Citera
2025-10-08, 13:38
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Det går inte att fastställa det bara baserat på att granska en massa youtubevideos.

Det finns teorier som mycket väl skulle kunna förklara händelseförloppet (till exempel att CK hade någon sorts kroppsskydd på sig). Men jag har inte sett någon annan trovärdig teori ens. Var tror du att han sköts ifrån? Med vilket vapen?
Citera
2025-10-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det går inte att fastställa det bara baserat på att granska en massa youtubevideos.

Det finns teorier som mycket väl skulle kunna förklara händelseförloppet (till exempel att CK hade någon sorts kroppsskydd på sig). Men jag har inte sett någon annan trovärdig teori ens. Var tror du att han sköts ifrån? Med vilket vapen?
Inte en aning, jag tycker hela grejen är obegriplig.
Citera
2025-10-08, 14:04
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag vet inte vad som gör honom till en bra patsy, jag fattar ingenting av detta.
Om det var han som utförde mordet så hade han väl kommit undan om han bara inte hade lämnat ett detaljerat erkännande...
Till skillnad från Oswald, där det fanns en hel uppsjö av saker som gjorde honom till en bra patsy.
Åkt fast hade han nog gjort ändå, däremot så hade caset mot honom varit mycket svagare.

Det som talar mot Robinson som mördare är att det är "för" bra bevisning mot honom. Det som talar för är att faktiska konspirationer har en tendens att uppdagas och att det än så länge inte finns några kända fall någon har utpekats som patsy men faktiskt varit skyldig. Oswald är det närmaste vi har, men han blev ju mördad, vilket i sig är knepigt men så tycker jag att Jack Rubs påstådda motiv är trovärdigt. John Hinckley sköt ju Reagan för att imponera på Jodie Foster. Ibland är sanningen konstigare än fiktionen, som Bad Religion skaldade.
Citera
2025-10-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det är bara en gissning baserat på vad som rapporterats. Men jag har svårt att tänka mig att man kan bli träffad så där med ett så kraftfullt vapen utan att ryggraden tar skada.

Halva halsen räcker nog.

Blodtillförsel och nerver till hjärnan.

Undrar hur länge CK var medveten om vad som hände.

Läste i någon vetenskaplig tidning att man har kvar medvetandet en stund vid halshuggning/giljotinering.

Fy fan vilken ångest att se sig själv halshuggen.
Citera
2025-10-08, 20:33
Medlem
Citat:

Vad anger de för skäl?

Mauser 98 användes med kikarsikte som prickskyttegevär under WW-II eftersom det var så pricksäkert.

Har skjutit med Mauser fast utan kikarsikte.
Det är en bra bössa.

Svara gärna på varför det inte kan ha varit en Mauser!
Citera
2025-10-08, 21:46
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Halva halsen räcker nog.

Blodtillförsel och nerver till hjärnan.

Undrar hur länge CK var medveten om vad som hände.

Läste i någon vetenskaplig tidning att man har kvar medvetandet en stund vid halshuggning/giljotinering.

Fy fan vilken ångest att se sig själv halshuggen.
Halshuggning var det första jag tänkte på när jag såg videon. Jag gick direkt ut och googlade på hur länge man är medveten.

Men så är det tryckvågen från kulan också, man ser hur tryckvågen fortplantar sig i bröstkorgen. Kulan gjorde av med all sin energi i kroppen.
Jag tror det var lights out direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in