2025-10-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Anmäl socialtjänsten i Staffanstor om dom gjorde fel.
Vem riktar du dig till? Förstår inte riktigt. Är det JAG som ska anmäla socialtjänsten i Staffanstorp pga DU inte förstår svensk lag??
Citera
2025-10-05, 22:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Vem riktar du dig till? Förstår inte riktigt. Är det JAG som ska anmäla socialtjänsten i Staffanstorp pga DU inte förstår svensk lag??
Jag kan inte lagar men litar på att domstolar ser till barnens bästa.
Citera
2025-10-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
De viten som ålagts några föräldrar någonsin i Sverige kan räknas på en hand. Varje skola har ett antal hemmasittare vars föräldrar inte får vite. Familjer sätter i system att åka på semestrar utanför loven för det är billigare-inga viten. Om två yngre barn ska återvända för gott till sin familj i England efter mindre än ett läsår i Sverige, några få veckor före terminsslut pga av separation och missbruk hos den svenske föräldern,, så kommer naturligtvis inga viten utdelas.
Tänker du såhär ungefär: vi TROR att pappan kanske har ett missbruk (mamman har ju sagt det) så därför får barnen slippa ifrån både lagen och skolplikten. Dessutom ska föräldrarna separera. Hörrni! Vi skiter i både skolplikt, lag och att kolla upp vad som stämmer. Visar det sig att mamman är den som är crazy så är det så. Life happens?
Citera
2025-10-05, 22:55
Avstängd
Citat:
Jag kan inte alla lagar men litar på att domstolar ser till barnens bästa. Om dom gjort fel så får du väl polisanmäla.
Citera
2025-10-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag kan inte alla lagar men litar på att domstolar ser till barnens bästa. Om dom gjort fel så får du väl polisanmäla.
Du gör nog bäst i att inte lita på allt du ser och läser. Dessutom var det inte jag som sa att "dom" gjort fel eller ens velat polisanmäla.
Citera
2025-10-05, 23:07
Medlem
Citat:
Tänker du såhär ungefär: vi TROR att pappan kanske har ett missbruk (mamman har ju sagt det) så därför får barnen slippa ifrån både lagen och skolplikten. Dessutom ska föräldrarna separera. Hörrni! Vi skiter i både skolplikt, lag och att kolla upp vad som stämmer. Visar det sig att mamman är den som är crazy så är det så. Life happens?

Diskuterar ni vad som var vid tidpunkten känt? Jag antar att hon hade kunnat be honom ta drogtest, vilket hade gett utslag.

Skolplikten, med några veckor kvar på terminen för yngre barn som ska flytta tillbaka till sitt hemland, hade inte genererat viten i praktiken. Det var min poäng. Och det var väl heller inte skolplikten som var Måns fokus. Det var ju att behålla barnen i Sverige för gott, trots sitt sms-löfte till sin fru om motsatsen vid prövoårets början.
Citera
2025-10-05, 23:08
Medlem
Kan det vara så att Ciara utnyttjar skilsmässan från MZ för att få en skjuts i karriären hon syns ju ÖVERALLT nu vilket hon inte gjorde innan?

Och enligt några i tråden så hade den ju kommit igång igen efter ha varit vilande ett tag.
Citera
2025-10-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Diskuterar ni vad som var vid tidpunkten känt? Jag antar att hon hade kunnat be honom ta drogtest, vilket hade gett utslag.

Skolplikten, med några veckor kvar på terminen för yngre barn som ska flytta tillbaka till sitt hemland, hade inte genererat viten i praktiken. Det var min poäng. Och det var väl heller inte skolplikten som var Måns fokus. Det var ju att behålla barnen i Sverige för gott, trots sitt sms-löfte till sin fru om motsatsen vid prövoårets början.
Men din poäng är inte valid då premisserna inte gäller. Det finns inga "om" och "men". De bodde i Sverige.
Jo, skolplikten var just en av Måns fokus.
Citera
2025-10-05, 23:33
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterThread
Domstolens beslut den 9 maj:

"Tingsrätten anser att den relevanta tidpunkten är den tidpunkt då det stod klart att
MZ – mot CZ:s vilja – kvarhöll barnen i Sverige och det är
vid en samlad bedömning av underlaget visat att så var fallet sedan CZ
meddelat honom sin avsikt att återvända med barnen till Storbritannien, vilket skedde
den 10 mars 2025. Det har framgått att detta var en konsekvens bl.a. av att Måns
Zelmerlöw återfallit i narkotikamissbruk."

"Vid en bedömning av samtliga omständigheter finner tingsrätten att den plats som
avspeglar var A och O i mars 2025 främst måste anses ha varit integrerade
och förankrade socialt och känslomässigt, med hänsyn särskilt till deras familjeför-
hållanden, alltjämt var Storbritannien. Pojkarna hade således vid den relevanta
tidpunkten fortfarande hemvist där. Eftersom MZ nekat att återföra
pojkarna innebär det att de hålls kvar i Sverige olovligen."

Dvs att Måns Petter Albert kidnappade sina egna barn, Mums höll med tvång barnen ifrån sin mamma vilket är så sinnessjukt gjort av en pappa att man blir mörkrädd av bara tanken på hur illa barnen ska ha mått!
Frågan man måste ställa sej gjorde Mums detta "nykter" eller var det kokainintag som låg bakom denna fullständigt hjärndöda aktion från honom!? Mums har ju agerat minst sagt omoraliskt vid många tidigare tillfällen när det "vita" har brukats, vem glömmer historien om "Transsex och släpvagn" så frågan är av yttersta relevans!

Nu i efterhand får väl barnen verkligen tacka någon där uppe för att CL genomskådat Mums sedan lång tid tillbaka och därav i någorlunda rimlig tid kunde hon hjälpa Ciara och barnen kunde befrias!
Citera
2025-10-05, 23:55
Avstängd
Citat:
Alltså.. EN GÅNG FÖR ALLA - det behövdes en granskning/dom annars hade det varit Ciara som bröt mot lagen. Det är faktiskt inte SÅ svårt att förstå. Om du tänker efter.
Och som du tidigare blivit informerad om otaliga gånger så är polishandräckning inget dramatiskt, utan helt enligt standardprotokoll.
Du skrev ju nyss till mig att man inte ska besvära polisen i onödan? Det krävdes nog utryckning med minst två konstaplar särskilt som kåren upplysts om att MånsPetter gick på droger.
Citera
2025-10-06, 01:21
Medlem
pruttaren-1s avatar
svenska skolplikten utgår när barnen emigrerar. då gäller deras gamla hemlands lagar igen.
Citera
2025-10-06, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Du och din polishandräckningen.

I domen står det också tydligt:

Och ingen här, varken du eller de andra, vet om polisen verkligen behövde komma. Och jag är övertygad om att de inte behövde komma. Eller kan du bevisa motsatsen?

Men jag antar att du kommer att ignorera den här frågan igen, precis som de senaste som du inte kan presentera någon källa för.
Dina antaganden är lika mycket värda som det andra snyter ur näsan. Att polishandräckning skedde är fastställt i tråden sedan länge.

Stockholms tingsrätt, anteckning:
Citat:

Citat:
”Telefonsamtal med stationsbefäl Jesper på PO Lund som bekräftar att överföring av barn verkställdes den 9 maj 2025/cc”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in