2025-10-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Därför att Ryssland ser Ukraina som en utbruten del av ett historiskt Storryssland, ungefär likadant som Kina ser Taiwan som en utbrytare från det historiska Kina.
Det är bara en tidsfråga när Kina vill infånga denna utbrytare.

Dessutom har vi på senare tid sett väldiga förändringar när det gäller USA, som numera bara är en liten pytteskit i jämförelse med Kina!

Men det är ju de facto större delen av ryssland (och även Kina, för den delen) som är "utbrytna delar" av Stor Mongoliet, eller hur? Analogt med ditt och putains historiska revisions "resonemang" borde de väl "egentligen" lyda under Ulan Batoor, ty det "tillhör" Mongoliet med "historisk rätt", eller hur?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mongol_Empire
Citera
2025-10-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Men det är ju de facto större delen av ryssland (och även Kina, för den delen) som är "utbrytna delar" av Stor Mongoliet, eller hur? Analogt med ditt och putains historiska revisions "resonemang" borde de väl "egentligen" lyda under Ulan Batoor, ty det "tillhör" Mongoliet med "historisk rätt", eller hur?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mongol_Empire

Men ha USA, EU, NATO och Väst som uttolkare vad som är rätt och fel, det fungerar inte längre när det endast finns en supermakt, och detta land heter Kina.
Kina har som bekant en produktionsförmåga på nästan allting, som vida överträffar USA, EU, NATO och Väst.
Vi får väl se hur det går framöver?
Citera
2025-10-05, 22:28
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Jo tack jag bor i Moskva i den ryska kulturen av precis dom skäl du säger. Lycka till att få in en pedofil att läsa sagor för barn i en skola här liksom
Bra sagt. Sverige är ett sjukt land som borde ta lärdom av Ryssland. Det är vidrigt det som pågår här och i andra länder,de är också sjuka. Präster som vägrar viga samkönade får sparken,Sverige ska vara först med mycket sjuka idéer när det gäller homos/trans mm.SJUKT!!
Citera
2025-10-05, 22:32
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Vad spännande att få veta vad en sönder pundad skinnhead tror om geopolitik.
Brukar folk gå fram till dig när du ligger i rännstenen och fråga vad du tycker om saker irl också?
Säger en fet ensam nätkrigare som beställer hemkörd mat och kommer att dö av sin vidriga fetma. 88
Citera
2025-10-05, 22:34
Medlem
Merwinnas avatar
Ett krig är ett krig är ett krig. Det GÅR UT PÅ att människor - i de flesta fallen unga och yngre män - ska slåss mot varandra med olika typer av vapen, och en del av dem kommer då att dö. Så har det liksom alltid varit. Man kan inte gå omkring och vara "upprörd" över det, för då skulle man inte hinna med annat - såvida man inte själv känner någon som dött i strid där förstås.

Däremot är det inget konstigt att bli upprörd över krigsbrott, över civilbefolkningens lidanden, och särskilt då om detta går över alla i krig normala mått. Som t.ex. när Israel medvetet blockerar så att hjälptransporter inte kan komma in i Gaza, och oskyldiga barn därför dör där. DET är upprörande.

...men jag har även blivit upprörd över skildringar av hur ukrainska kvinnor våldtagits, och då inte "bara" av ryska soldater utan faktiskt även av deras egna...
Citera
2025-10-05, 22:36
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Vilken anledning har Ryssland att kriga?
Du som vet, upplys oss okunniga!

Så länge man nöjer sig med att bara pissa så må det väl vara hänt.
I övrigt verkar Ryssland vara fullt upptaget med att utan resultat försöka bekriga Europas fattigaste land.
"Fattiskaste" land?? Är du helt jävla störd eller??De får in miljarder med kr hur ofta som helst av resten av europeiska länder+vapen för otaliga miljarder!!
Citera
2025-10-06, 00:50
Medlem
Vi bekymrar oss om ukrainska män som dör, men inte om ryska. Anledningen är väldigt enkel. Det är ryssarna som attackerar och ukrainarna som försvarar sig.

Allra helst hade jag sett att Putin och hans maffiaregim hade dött istället och att alla folken i ryska federationen fått sin frihet, bildat självständiga länder eller återförenats med sina forna hemländer (områden som blivit erövrade från något grannland).
Citera
2025-10-06, 11:09
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Därför att Ryssland ser Ukraina som en utbruten del av ett historiskt Storryssland, ungefär likadant som Kina ser Taiwan som en utbrytare från det historiska Kina.
Det är bara en tidsfråga när Kina vill infånga denna utbrytare.

Dessutom har vi på senare tid sett väldiga förändringar när det gäller USA, som numera bara är en liten pytteskit i jämförelse med Kina!
Bra svar för så är verkligheten. Kina har rätt att ta Taiwan också. USA kommer att få stora problem med kinas vapenmakt om de skulle lägga sig i. De skulle bara våga sig att försöka att förhandla sig fram och det skulle vara meningslöst.
Citera
2025-10-06, 14:51
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Varför har man inga problem med att ukrainska & ryska män dör?
Anledningen är att detta krig beskrivits som "Det bästa krig pengar kan köpa, då inga Amerikanska soldater dör".
Det är inte svårare än så.
Citera
2025-10-06, 14:52
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommycombat18
"Fattiskaste" land?? Är du helt jävla störd eller??De får in miljarder med kr hur ofta som helst av resten av europeiska länder+vapen för otaliga miljarder!!
Du verkar vara illa berörd av att Ukraina får in hjälp av övriga Europa.
Citera
2025-10-06, 15:40
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Du verkar vara illa berörd av att Ukraina får in hjälp av övriga Europa.
Det sätt zelensky har,att som förr,åka omkring till olika länder och träffa regenter och kräva att få deras vapen,ja-det sättet han hade fick mig att må illa (värre än vanligt då jag hatar Ukraina ) och nu fungerar våran sionistiska regering att ge dom ett par jasplan, sjukt! Ja,jag blir illa berörd när Sverige är ett av-om inte det största givarlandet i Europa per kapita som ger juden zelensky och hans skitsoldater vapen som de inte förtjänar. Men...det glädjer mig att fler och fler länder slutar att hjälpa dom med vapen, med Slovakien och Ungern i spetsen med detta så kommer flera länder att sluta då det blir en tyngd för de kvarvarande länderna. Många ledare har sagt att de ALDRIG kommer att svika eller ge upp att tillgodose Ukraina med vapen,men det är politiker som sagt det, och som alla vet så är politiker bara vidriga lögnare. Och det kommer att visa sig även här vad de är,det är nog ändå gången jag tycker att de är bra-de står väldigt sällan för sitt ord eller löfte. Det är kört för Ukraina.
Citera
2025-10-06, 16:28
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommycombat18
Det sätt zelensky har,att som förr,åka omkring till olika länder och träffa regenter och kräva att få deras vapen,ja-det sättet han hade fick mig att må illa (värre än vanligt då jag hatar Ukraina ) och nu fungerar våran sionistiska regering att ge dom ett par jasplan, sjukt! Ja,jag blir illa berörd när Sverige är ett av-om inte det största givarlandet i Europa per kapita som ger juden zelensky och hans skitsoldater vapen som de inte förtjänar. Men...det glädjer mig att fler och fler länder slutar att hjälpa dom med vapen, med Slovakien och Ungern i spetsen med detta så kommer flera länder att sluta då det blir en tyngd för de kvarvarande länderna. Många ledare har sagt att de ALDRIG kommer att svika eller ge upp att tillgodose Ukraina med vapen,men det är politiker som sagt det, och som alla vet så är politiker bara vidriga lögnare. Och det kommer att visa sig även här vad de är,det är nog ändå gången jag tycker att de är bra-de står väldigt sällan för sitt ord eller löfte. Det är kört för Ukraina.
Det var väldigt mycket känslor du kommer med på en gång. Men du verkar tro på din sak och det skall du ha cred för.
Frågan är om du har några sakskäl kvar, när man vädrat ut all skitsoldater och judar ifrån din argumentation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in