2025-10-05, 18:26
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Skiter i om jag startar 4 världskriget här det funkar:

Kebabpizza med ananas

Ost, skinka, banan, ananas och rhode island dressing pizza

Stockholm syndromet sträcker sig överallt

Har du prövat kleta på skagenröra på en Vesuvio? Det är så gott det borde vara olagligt.
Citera
2025-10-05, 18:41
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Har du prövat kleta på skagenröra på en Vesuvio? Det är så gott det borde vara olagligt.
Ja konstapeln, det här är användaren ni söker.
Citera
2025-10-05, 22:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Skall prövas!
Citera
2025-10-05, 22:31
Medlem
Sladdarens avatar
Skämskuddarna är förlegade för mig fär länge sen så kommer knappt ihåg när jag förväxlade en maträtt med en annan som jag trodde jag lagade Andra sidan sätter jag min egen prägel på kända rätter så det blir helt olikt originalet, men det gör jag fullt medvetet och kallar det för "min" och sen titeln Därför legitimerar jag det till att jag gör det på mitt sätt och inte hur man ska göra det på alla rätta sätt som jag troligen känner till ochså

Största problemet är att svenskskrivna recept är sällan ett original av hur det görs av en annan kultur
Dvs utländsk mat
Senast redigerad av Sladdaren 2025-10-05 kl. 22:44.
Citera
2025-10-05, 22:43
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Skall prövas!

Det har jag prövat att ta skagen troligen köpt på smält ost och skinka .. Det funkar utmärkt på en pizza med ost och skinka
Senast redigerad av Sladdaren 2025-10-05 kl. 22:45.
Citera
2025-10-05, 22:47
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Den klassiskt svenska är en trevlig anrättning, men nedanstående spöar skiten ur den, ärligt talat.

Mamma Trumps köttfärslimpa är en vinnare:

https://oneforthetable.com/beef-and-...thers-meatloaf

Även denna italienska limpa är en smakupplevelse av rang:

https://www.56kilo.se/italiensk-parm...kottfarslimpa/

Mycket bra recept. Den första har jag provat och tycker den är varken bättre eller sämre än typiskt svenska varianten men annorlunda, och den andra bör jag göra
Citera
2025-10-05, 22:55
Medlem
Necriss avatar
Jag tror det är ok TS, är det gott så är det gott!
Min favoritburgare har lite siracha sås, en skvätt sötbabben Rays hickory sås, finhackade jalapenos och hackad vitlök i färsen, så det är ju inte heller en hamburgare men det är ändå jävligt gott!
Citera
2025-10-06, 00:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jag tror det är ok TS, är det gott så är det gott!
Min favoritburgare har lite siracha sås, en skvätt sötbabben Rays hickory sås, finhackade jalapenos och hackad vitlök i färsen, så det är ju inte heller en hamburgare men det är ändå jävligt gott!
Blanda Sriracha och mayonnäs tacka mig senare
Citera
2025-10-06, 00:17
Medlem
Citat:
Blanda Sriracha och mayonnäs tacka mig senare
Om du rekommenderar majonnäs i färsen när man gör burgare, så tror jag inte att någon kommer att tacka dig. Däremot på burgaren är det riktigt toppen. Finns för övrigt färdigblandad att köpa, om man tycker det är jobbigt att blanda själv.
Citera
2025-10-06, 01:58
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Det finns massa människor som har åsikter om både det ena och det andra. Minns första gången jag berättade att jag i köttfärssås (gjord antingen på blandfärs eller nötfärs) förutom hackade tomater även hällde i ketchup, brynt gul lök, soya, chillifrukter och mängder med kryddor - blev utskälld!
Citera
2025-10-06, 13:22
Medlem
Takpapps avatar
Pannbiffmacka är ju gott. Gärna ett stekt ägg på. Kanske till och med lite rödbeta också. Mums. Men kan du inte fatta skillnaden mot en hamburgare så får du med rätta skämmas.

Försökte du peta in en pannbiff i ett hamburgerbröd och tro att gästernas smaklökar hade dött?
Citera
2025-10-06, 13:24
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Pannbiffmacka är ju gott. Gärna ett stekt ägg på. Kanske till och med lite rödbeta också. Mums. Men kan du inte fatta skillnaden mot en hamburgare så får du med rätta skämmas.

Försökte du peta in en pannbiff i ett hamburgerbröd och tro att gästernas smaklökar hade dött?
Alla andra sa att det va väldigt goda hamburgare så jag är inte ensamt skyldig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in