2025-10-05, 21:15
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nej, det "ryktades" inte "att ungen var svensk tidigare i tråden".

Men i så gott som alla trådar om brott, så finns det hängivna invandringsevangelister som hoppas-hoppas-hoppas att GM inte än en gång ska tillhöra tillhöra Sveriges nya befolkning; därför skrivs det inte sällan inlägg, att den här gången, så är GM nog en svensk.

Baserat på medias repportering om den aktuelle GM:s koppling till G15, så är det synnerligen osannolikt, att det skulle röra sig om Pelle eller Kalle.

Jo precis "invandringskritiker" vill att det ska vara en invandrare och "invandringsevangelister" vill att det ska vara en svenne. Precis så är det alltid på flashback.
På det som skrivits i media går inte att avgöra. Polisen säger att de inte misstänker terrorbrott och de verkar inte tro att det är gängrelaterat utan söker nu efter ett motiv. Jag gissar på en Kalle och inte en Ali. Varför vet jag inte, kanske för att det beskrivs så odramatiskt, nästan som en spännande grej? Kaosminuterna, inte skräckminuterna osv.
Citera
2025-10-05, 21:24
Medlem
Citat:
Nej, det "ryktades" inte "att ungen var svensk tidigare i tråden".

Men i så gott som alla trådar om brott, så finns det hängivna invandringsevangelister som hoppas-hoppas-hoppas att GM inte än en gång ska tillhöra tillhöra Sveriges nya befolkning; därför skrivs det inte sällan inlägg, att den här gången, så är GM nog en svensk.

Baserat på medias repportering om den aktuelle GM:s koppling till G15, så är det synnerligen osannolikt, att det skulle röra sig om Pelle eller Kalle.

Jo det ryktades faktiskt att han hette Nilsson och bodde granne med gängmedlemmar i Sätra.
Citera
2025-10-05, 21:25
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Jo precis "invandringskritiker" vill att det ska vara en invandrare och "invandringsevangelister" vill att det ska vara en svenne. Precis så är det alltid på flashback.
På det som skrivits i media går inte att avgöra. Polisen säger att de inte misstänker terrorbrott och de verkar inte tro att det är gängrelaterat utan söker nu efter ett motiv. Jag gissar på en Kalle och inte en Ali. Varför vet jag inte, kanske för att det beskrivs så odramatiskt, nästan som en spännande grej? Kaosminuterna, inte skräckminuterna osv.

Vi får se, om det är en Kalle eller en Ali. Åtminstone får vi hoppas, att media och makthavare inte lyckas dölja om det är en Kalle eller en Ali.

Betr. motiv så kan det ju vara som någon skrev, att GM på eget (eller på G15:s) initiativ, skulle meritera sig för en starkare koppling till G15, än han redan har.
Citera
2025-10-05, 21:27
Medlem
Många här verkar bara vilja snacka av sig en massa goja.

Vilka har blivit skjutna och varför?
Enligt andra sidor så var en måltavla
S*l*h Muh*med från Sätra. Fotbollsspelare.
Någon här skrev också om denna person och att han ger ut partypåsar.
Enligt samma källor så är även dom andra skjutna involverade också.
Det ska ha varit en varning enligt samma källor.
Källor på sociala medier med inblick i gängen.
Citera
2025-10-05, 21:29
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seascape
Jo det ryktades faktiskt att han hette Nilsson och bodde granne med gängmedlemmar i Sätra.

Sätra som möjlig bostadsplats för GM har nämnts, men sökfunktionen hittar bara ett (1) omnämnande av "Nilsson" i tråden. (Nu när jag citerar dig, så blir det 2.)
Citera
2025-10-05, 21:49
Medlem
Tsigalkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Ett BO talade ut i Rapport SVT1 alldeles nyss. Mer skall visas 19:30.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...en-framfor-mig

Han verkar väldigt vettig och stabil och tar det hela bra ändå
Citera
2025-10-05, 21:49
Medlem
Citat:
Sätra som möjlig bostadsplats för GM har nämnts, men sökfunktionen hittar bara ett (1) omnämnande av "Nilsson" i tråden. (Nu när jag citerar dig, så blir det 2.)

Går ej att söka på Nilsson. Alla bokstäver skrevs inte ut. Kolla inlägg av Angeliga idag kl 11:51.
Citera
2025-10-05, 21:50
Medlem
Karina58s avatar
Här finns de lite och läsa om G15 och andra nätverk i Gävle
https://www.krimfup.se/articles/gang...vle-de-bla-g15

Väldigt rått att gå in på en nattklubb och skjuta.
Citera
2025-10-05, 21:57
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsigalko
Han verkar väldigt vettig och stabil och tar det hela bra ändå

Ja, faktiskt! Kanske i chock ännu? Vi får hoppas att han inte drabbas av PTSD, men han hade redan insett att han kommer behöva tala med någon framöver.

Något större skadestånd från GM lär han tyvärr inte få. Om det blir bevistalan (istället för rättegång) så kanske det blir lättare att sätta punkt.
Citera
2025-10-05, 22:04
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seascape
Går ej att söka på Nilsson. Alla bokstäver skrevs inte ut. Kolla inlägg av Angeliga idag kl 11:51.

Tack! Om GM - mot förmodan - skulle vara en Kalle eller Pelle (Nilsson eller Svensson) så skulle jag tro, att media nog inte kommer att kunna motstå att berätta det.

Vi får se, om GM:s ursprung klarnar. Tack vare Rapport så vet vi i alla fall, att GM är född 2011-10-05.
Citera
2025-10-05, 22:21
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Otäckt att dessa störda ungdomar har så lätt att få tag på vapen.

Du har säkert knivar ute i köket? Inte går du runt och hugger ner folk till höger och vänster för det. Även om det ska vara svårt att få tag i skjutvapen så är det ju mentaliteten som är farligt här
Citera
2025-10-05, 22:27
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Ett BO talade ut i Rapport SVT1 alldeles nyss. Mer skall visas 19:30.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...en-framfor-mig

Jag tyckte jag tidigare läste en artikel där det stod att polisen sade att alla BO var i åldern 15-18 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in