2025-10-05, 20:57
Medlem
Modegrej, men här har de minskat enormt.
tacka vet jag en kawasaki 900 från 73.
finns ingen snyggare hoj tillverkad.
Citera
2025-10-05, 21:04
Medlem
Citat:
Att Harley-Davidson Motor Company, Inc. sålde sin numera utgående luftkylda Evo Sportster-serie inklusive ritningar, verktyg etc. till Kina . Mer specifikt Shineray-företaget som nu producerar och säljer under det italienska varumärket SWM en nästan Evo Sportster-kopia kallad Stormbreaker.

När kommer aktieägarna acceptera Kinas bud på resten?
Citera
2025-10-05, 21:08
Medlem
idiamindadas avatar
Om jag blir fet, skäggig (check) och inte vill sköta min personliga hygien så är HD en smidig genväg.

Jag såpass liberal att jag tycker folk får välja hoj som de vill.
Citera
2025-10-05, 21:10
Medlem
feemaxxxs avatar
Jag irriterar mig på VISSA Harley-åkare.

Det finns de som tycker det är häftiga maskiner och älskar ljudet samt gillar den "amerikanska drömmen/friheten" som finns som en aura runt märket. Man sätter på sig sitt skinnställ, sin normala hjälm och kör. Inga problem.

Andra gruppen är de som faktiskt är med i "riktiga " MC-gäng, ser lite hårda ut och kör omkring. Ok, accepted.

Sedan finns det de där töntarna som skaffar en Harley och tror att de är "the shit". På med en noname väst med ett par häftiga märken, sedan en braincap och solglasögon för att dra repor fram och tillbaka och tror att han blir beundrad av kvinnorna och fruktad av männen. Där är töntstämpeln...
Citera
2025-10-05, 21:13
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
såg 4-5 gubbar på harley häromdan, känslan var ju "vilka jävla töntar" och det tror jag dom flesta tänker. alla år med dessa efterblivna mc-gäng osv har ju satt sina spår, det är ju svårt att ta harley-åkare på allvar. jan emanuel, ja klart som fan han åker harley och så där håller det på. det är den ena fjanten efter den andra.

Så vilka är det som 2025 tycker att "åka harley" är en ball grej?

Svårt att ta dig på allvar.

Låt folk köra vad dem vill. Svårt att ta in?
Citera
2025-10-05, 21:13
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Svårt att ta dig på allvar.

Låt folk köra vad dem vill. Svårt att ta in?

låt folk skriva vad dom vill på flashback, svårt att ta in?
Citera
2025-10-05, 21:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
tvärtom, det finns inga människor som bryr sig så mycket om vad andra tycker.

harley davidson symboliserar ju allt det töntiga som folk strävar efter - framstå som rebelliska, tuffa osv genom filmer och tv-serier som sons of anarchy, easy rider, harley davidson and the marlboro-man, captain america: first avenger.

harley davidson-merch (tröjor, snusdosor, whiskeyglas, skinnvästar, nyckelringar, toppluvor osv)

kändisar som åker harley (jason momoa osv)

finns ingen ängsligare grupp människor, och det är också dom bakomliggande skälen till att dom flesta väljer harley framför andra märken.
90% av de som har sånt har ingen HD, skulle aldrig i helvete dra på mig en toppluva eller tischa med ett brand på! Reklam får de göra på andra vis. För övrigt samma med sportmärken eller amerikanska baseball ligor. Någon måtta på dumheter får det vara!
Citera
2025-10-05, 21:21
Medlem
Citat:
exempel på coola kändisar som kör harley så ni vet att ni är i gott sällskap:

- jan emanuel
- mark levengood
- carola
- per gessle
- mauro scocco

Den gemensamma nämnaren är alltså föredettingar med dokumenterade smakproblem.
Citera
2025-10-05, 21:22
Medlem
Citat:
låt folk skriva vad dom vill på flashback, svårt att ta in?

Jag har svårt att se vad din poäng är. Det är okej att inte gilla HD, men är det något att starta en tråd om?

Du trollar bara, eller hur?
Citera
2025-10-05, 21:24
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Jag har svårt att se vad din poäng är. Det är okej att inte gilla HD, men är det något att starta en tråd om?

Du trollar bara, eller hur?

ja uppenbarligen är det något att starta en tråd om.

men såna som du kan inte hålla dig till ämnet tydligen.
Citera
2025-10-05, 21:24
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
LJUDET!! Jag säger bara, ljudet.
Vidriga egoister som ska plåga andra med där jävla bullret.

Tönt.
Citera
2025-10-05, 21:33
Medlem
Citat:
såg 4-5 gubbar på harley häromdan, känslan var ju "vilka jävla töntar" och det tror jag dom flesta tänker. alla år med dessa efterblivna mc-gäng osv har ju satt sina spår, det är ju svårt att ta harley-åkare på allvar. jan emanuel, ja klart som fan han åker harley och så där håller det på. det är den ena fjanten efter den andra.

Så vilka är det som 2025 tycker att "åka harley" är en ball grej?
Det upplevs som väldigt maskulint av många, ett statement. Jag har aldrig förstått det. De brötar, går knappt rakt fram utan problem, och är genant långsamma. Tacka vet jag Ducati, Ninja, Fireblade, MV Agusta eller Aprilia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in