2025-10-05, 19:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Otippat att Flashbacks största kverulant skulle komma med en löjlig efterbliven gotcha

Jag svarar "det beror på hur man menar" men är i övrigt helt ointresserad av fortsatt diskussion med dig.

Det kan inte vara så enkelt som att du torgför ett idiotargument som du inte kan försvara?
Citera
2025-10-05, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det kan inte vara så enkelt som att du torgför ett idiotargument som du inte kan försvara?
Nej, det är så enkelt att jag är helt ointresserad av att diskutera med dig efter att ha sett hur du diskuterar med andra.
Citera
2025-10-05, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag anser att det är kvinnan själv som ska avgöra. Du som man har ingen rättighet att bestämma åt kvinnorna.

”ta sitt ansvar”. För vad? För våldtäkten?

Tror du verkligen att det finns en enda kvinna som ser en våldtäkt som något positivt eller anser att hon ska ta ansvar för den.

Vad har du för kvinnosyn?

M v h
RFT (f d parterapeut och familjerådgivare)
Så kön ska avgöra vem som ska få bestämma över andra personer?
Citera
2025-10-05, 20:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, det är så enkelt att jag är helt ointresserad av att diskutera med dig efter att ha sett hur du diskuterar med andra.

Det kan inte vara så enkelt som att de också torgför idiotargument som de inte kan försvara? Och istället för att bara vara ärliga gör sitt yttersta för att undvika att svara konkret?

Du kanske tycker sånt är jättespännande men personligen är jag så trött på det att jag spyr, för beteendet har eskalerat på FB, invrigt uppmuntrat av pissforumets moderatorer. Så då visar jag mitt missnöje genom rättmätiga förolämpningar. Du kommer aldrig se mig förolämpa en ärlig debattör som faktiskt svarar rakt på frågor.
Citera
2025-10-05, 20:11
Medlem
Citat:
Trams. Jag har sett många timmar med abortdebatter. I egenskap av att ha en fungerande hjärna så är jag fullt kapabel att utröna när någon inte tror på sina argument. Det märks ju såklart på sättet de besvarar frågor, eller undviker att svara. Därtill har jag sett samma debattörer i en religiös samtalskontext och får där se mer av vad de verkligen tror på.

Det går att ifrågasätta betydligt mer än så, med tanke på att "unikt DNA" är ett uppenbart skitargument med helt uppenbara motargument som förintar det fullständigt.

Trams. Du säger det själv, de "adderar vetenskapliga argument". Detta innebär PER FUCKING DEFINITION att även ett fullständigt bemötande och krossande av samtliga deras s.k. "vetenskapliga argument" inte skulle ändra på deras syn i frågan det minsta lilla. Och om man inte ändrar säg när argumenten är borta så argumenterar man inte ärligt. Inte svårare än så.

"Godtyckligt"? Var är godtycket? Bara se dig om i världen och fundera vad det egentligen är vi värderar med andra människor och du kommer med all säkerhet landa i att det är det mänskliga medvetandet som det handlar om. Det är ju helt uppenbart.

Vad vill du ha sagt? Känns bara som svammel, mer halmgubbe-lull-lull.

Men det kan religionen? Kokar inte religionen i slutändan ner till mänskliga påståenden? Så var finner du det egentliga värdet? Du tycks acceptera en religiös referensram utan att ens tänka dig för. Det blir rent trams.
Det gäller i så fall för de flesta personer att de " inte tror" på sina argument.
Olika argument som används är att aborter ska vara lagliga tills en vecka för man man ska få bestämma över sin kropp, sitt liv och sin framtid. Många av de som använder dessa argument tycker inte man ska få bestämma allt över sin kropp, liv och framtid.
Citera
2025-10-05, 20:14
Medlem
Citat:
Det kan inte vara så enkelt som att de också torgför idiotargument som de inte kan försvara? Och istället för att bara vara ärliga gör sitt yttersta för att undvika att svara konkret?

Du kanske tycker sånt är jättespännande men personligen är jag så trött på det att jag spyr, för beteendet har eskalerat på FB, invrigt uppmuntrat av pissforumets moderatorer. Så då visar jag mitt missnöje genom rättmätiga förolämpningar. Du kommer aldrig se mig förolämpa en ärlig debattör som faktiskt svarar rakt på frågor.
Att du har svårt att föreställa dig att anledningen till att jag inte vill diskutera med dig har med dig att göra illustrerar på ett utmärkt sätt varför jag inte vill diskutera med dig.
Citera
2025-10-05, 20:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Det gäller i så fall för de flesta personer att de " inte tror" på sina argument.

Ja, det är inte ovanligt med oärliga debattörer. Min erfarenhet är dock att pro-lifers sticker ut extra i detta avseende.
Citera
2025-10-05, 20:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Att du har svårt att föreställa dig att anledningen till att jag inte vill diskutera med dig har med dig att göra illustrerar på ett utmärkt sätt varför jag inte vill diskutera med dig.

Är det ändå inte HELT OTROLIGT att en en mupp som du kan torgföra något så utvecklingsstört som "abort fram till födelse", vägrar svara på frågor och ändå förväntar sig att bli behandlad med silkesvantar?
Citera
2025-10-05, 20:18
Medlem
Citat:
Jag tror inte för en sekund på att du faktiskt anser det vara mord. Jag tror det är något du har lärt dig att man ska påstå om man inte gillar abort.

Jag kan ge ett par snabba skäl till varför:

1) Ett mord är ett betydligt större ingrepp i en människas liv än att tvinga någon att fullfölja en graviditet. Varför skulle du tillåta nånting ännu värre hända en tredjepart, som därtill är helt oskyldig???

2) Att abort är mord skulle innebära att alla påstådda missfall ska utredas av polis på samma premisser som ett mord av t ex en vuxen människa för att säkerställa att inte mord genom abort begåtts. Jag har fortfarande inte träffat på en enda abortmotståndare som är beredd att stödja en sådan ordning. Är du den första?
Tror du på ditt argument att en graviditet är värre än när människor mördas, alternativet att tvingas fullfölja en gravid är värre än att bli mördad?

Den åsikten är inte så vanlig skulle jag tippa på.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-10-05 kl. 20:56. Anledning: Redigering
Citera
2025-10-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ja, det är inte ovanligt med oärliga debattörer. Min erfarenhet är dock att pro-lifers sticker ut extra i detta avseende.
Det gäller även för prochoice i i allra högsta grad.
Så du vill att man ska få bestämma allt över sin kropp, sitt liv och ens framtid?
Om en abort är att få bestämma över sin kropp, varför är inte en graviditet också ett val borträknat om en kvinna blivit våldtagen?
Om det handlar om få bestämma över sin kropp, hur kommer det sig då att sex, spermier och en graviditet är ingen rättighet?

Just när det handlar om sexualiteten/aborter så verkar det vara många personer använda sig av argument som de inte håller riktigt med om, det gäller åt båda hållen.
Antagligen är du redan medveten om det eller så måste det handla om att du använder inte vanliga argument som brukar används av prochoice personer.
Det är nog rätt så vanligt att hycklare kan anklaga andra sidan för att vara hycklare.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-10-05 kl. 20:35. Anledning: Redigering
Citera
2025-10-05, 20:24
Medlem
Citat:
Är det ändå inte HELT OTROLIGT att en en mupp som du kan torgföra något så utvecklingsstört som "abort fram till födelse", vägrar svara på frågor och ändå förväntar sig att bli behandlad med silkesvantar?
Jag vägrar inte svara på frågor. Jag vägrar svara på dina frågor. Om du vill se det som någon seger att jag valde att svara på just den här frågan så varsågod.

Jag förväntar mig inte att bli behandlad med silkesvantar. Är fullt medveten om att sådana som du finns, och det får jag acceptera. Och nu tänkte jag helt enkelt bara visa en form av artighet genom att förklara för dig att jag är helt ointresserad av att diskutera med just dig istället för att bara rakt av ignorera dig. Men du har ju uppenbarligen extrema svårigheter att förstå att folk blir rejält trötta på dig, och även om du förstår det är det förstås helt orimligt att det skulle kunna ha med dig att göra.

Din reaktion var högst förväntad. Du är en narcissist som helt enkelt inte kan ta ett avfärdande, och sådana är inte givande att diskutera med.
Citera
2025-10-05, 20:30
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är självklart möjligt.
Stavas delat vårdnadsansvar och du har mängder med vuxna som just väljer det sättet att fostra sina barn på.
Finns ingen ursäkt Uven, annat än att män inte har lust att ta detta ansvar. är för jobbigt....mycket bekvämare liv för män om kvinnor åläggs detta av samhället så män kan ägan sig åt annat...
Är den enda förklaringen.

Du har inga barn och därmed mera diffusa underlag för Dina ställningstaganden i frågan. Jag vågar påstå att de allra flesta som är föräldrar, har erfarit att det är mycket svårt/omöjligt att dela uppgifterna helt lika som mor respektive far, särskilt de första småbarnsåren, särskilt om man får mer än ett barn. Förr i världen hade man ofta minst tre barn i småbarnsålder samtidigt, även om man inte fick irländska tvillingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in