2025-10-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Hur har ni det idag om jag får fråga? Gjorde du någon egen background check eller tog du det långsamt för att kolla så att han var en bra riktig man?

En del är bra. En del är kassa föräldrar.

Den största anledningen är att "mannen" är validerad redan men detta är också ens egna ansvar och inte ett bevis på att han är bra överhuvudtaget.

Ju mindre risk du tar så minskar ju också nivån på den man som du får? *
En skild man är inte validerad
Citera
2025-10-05, 19:19
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discrip
En skild man är inte validerad
Hmmm... Precis det jag skrev... att han inte är det.

Det finns några tankar som gäller både män och kvinnor med barn. Är föräldern bättre än genomsnittet, som genomsnittet eller sämre och psykisk sjuk?

Dessa tre möjligheter ser jag.

Genom att låta det ta tid med den man träffar, att verkligen se hur saker och ting ter sig mer konkret och slutligen att ord följs av handlingar. Det tror jag är den bästa utvärderingsprocessen för att reda ut om den man träffar är en någorlunda normalt fungerande individ.
Citera
2025-10-05, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Hmmm... Precis det jag skrev... att han inte är det.

Det finns några tankar som gäller både män och kvinnor med barn. Är föräldern bättre än genomsnittet, som genomsnittet eller sämre och psykisk sjuk?

Dessa tre möjligheter ser jag.

Genom att låta det ta tid med den man träffar, att verkligen se hur saker och ting ter sig mer konkret och slutligen att ord följs av handlingar. Det tror jag är den bästa utvärderingsprocessen för att reda ut om den man träffar är en någorlunda normalt fungerande individ.
Ja jag skulle inte fundera allt för mycket på det. Man är ju själv inte Guds gåva till mänskligheten. Det låter allt för svartvitt att hålla på så där
Citera
2025-10-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Förståeligt. Dejtar man män med barn måste man infinna sig i att aldrig vara viktigast.

Barn går alltid först och ska göra, är min åsikt.

Mitt problem ligger i att jag blir äcklad över att män med en eller flera ungar tror att vi kvinnor med en rimlig standard vill ha dom?
Dom är ju förbrukade. Dessutom har dom misslyckats med sin relation med moren till deras barn.
I mina ögon = misslyckade män.

Stötte på en bekant nyligen som gått in i relation med en man som har barn.
Han fick barn i lite för ung ålder, med en äldre kvinna. Kvinnan tog det största ansvaret och han var mest med på kanten under barnets uppväxt.
Barnet och han hade en bättre relation i vuxen ålder. Kanske för att han var mer redo då?
Kvinnan styr ifall barnet ska födas.
Så det finns undantag, just för att omständigheterna ser annorlunda ut.
Citera
2025-10-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ja jag skulle inte fundera allt för mycket på det. Man är ju själv inte Guds gåva till mänskligheten. Det låter allt för svartvitt att hålla på så där

Det låter både som ett svartvitt tänk och som ett försök till att smutskasta sitt ex.
USH
Citera
2025-10-05, 19:27
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Barn går alltid först och ska göra, är min åsikt.

Mitt problem ligger i att jag blir äcklad över att män med en eller flera ungar tror att vi kvinnor med en rimlig standard vill ha dom?
Dom är ju förbrukade. Dessutom har dom misslyckats med sin relation med moren till deras barn.
I mina ögon = misslyckade män.

Stötte på en bekant nyligen som gått in i relation med en man som har barn.
Han fick barn i lite för ung ålder, med en äldre kvinna. Kvinnan tog det största ansvaret och han var mest med på kanten under barnets uppväxt.
Barnet och han hade en bättre relation i vuxen ålder. Kanske för att han var mer redo då?
Kvinnan styr ifall barnet ska födas.
Så det finns undantag, just för att omständigheterna ser annorlunda ut.

Ja, jag ser ingen anledning till att dejta någon som redan har gjort hela resan med giftemål, skaffa barn familj osv. Men tydligen bryr sig inte andra om sådant och det är de jag undrar över med den här trådstarten hur de tänker, jag vill gärna förstå och se det ur deras perspektiv.
Citera
2025-10-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Det låter både som ett svartvitt tänk och som ett försök till att smutskasta sitt ex.
USH
Vadå?
Citera
2025-10-05, 19:30
Medlem
Hon kanske tycker om hans barn också. Ingen egen erfarenhet av den situationen dock.
Citera
2025-10-05, 20:03
Medlem
Studspojkens avatar
Citat:
Jag har en gammal bekant som gjort de två gånger, skaffat förhållande flyttat in med mannen och hans barn från tidigare relation/äktenskap.

Varför gör kvinnor så och håller ens sådana förhållanden någonsin?

Hon är väl kär! Det är ingen lek att uppfostra ens egna barn och samtidigt hålla relationen flytande med sin respektive. Det är säkert lika svårt att bli bonusförälder.
Citera
2025-10-05, 20:07
Medlem
Citat:
Vadå?

Det var tillägg till ditt svar till "Oceandeep"
Citera
2025-10-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ja, jag ser ingen anledning till att dejta någon som redan har gjort hela resan med giftemål, skaffa barn familj osv. Men tydligen bryr sig inte andra om sådant och det är de jag undrar över med den här trådstarten hur de tänker, jag vill gärna förstå och se det ur deras perspektiv.

Giftermål kan jag knappast ta på allvar.
Jag ser det som en romantisk och erotisk lek.
Citera
2025-10-05, 20:23
Medlem
Varför vill man bli tillsammans med nån som har barn sen tidigare, kanske spendera några år tillsammans, bygga upp en relation till barnen och sen får partner för sig att dumpa en utan anledning.

Partnern lär man ju kan vara utan, men relationen till barnen - bara släppa den? Inte så lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in