2025-10-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Fick ett tips om Läckberg och hennes bolag creative society production. Kan det vara detta Chrippa menar?

Jag gick tillbaka i minnet och då tänker jag att Läckberg inte är på god fot med Chrippa. Rätt eller fel? Har det ändrats?

Här är produktionsbolagets hemsida, de verkar göra både skräp och kvalitetsgrejer. Inget om crirstopher syns där:
https://creative-society.se

Nu gör väl Läckberg det mesta för cash, men hon verkar tidigare hyllat Jockes dokumentär:
Citat:
Jag blev sen nerdragen i kaninhålet kring kaoset med hans bror @christoferberg ”Chrippa” som verkar sakna det mesta av den ryggrad som Joakim har. Och jag såg då också den kärlek Joakim har för sin bror. Hur han genom allt kaos försökte navigera, försökte stötta och hjälpa och finnas där. Av kärlek.
https://www.instagram.com/p/DGJY7OBoP0S/

Om det ligger nåt i detta så funderar jag på på vilken vinkel man väljer. Vi vet att crirstopher lurade i Gustav att ett kamerateam skulle närvara vid vigseln, men inget sånt synes till. Om syftet varit att skildra dramat, så borde väl bröllopsdagen vara central att skildra/filma? Vinkeln i en kommande dokumentär borde isåfall inte vara nån bonnie&clyde-tema. Kanske skulle en möjlig vinkel isåfall vara vårdnadstvisten eller klimatet på YT lite allmänt, men jag tror det låter långsökt.
Citera
2025-10-05, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebbydebby
Ja, den nya lagen gäller sen 1 juli 2025 väl?

Ja men det verkar vara lite olika bud hur lagen ser ut jag ska läsa på lite.
Citera
2025-10-05, 18:28
Medlem
Kommissarien1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Nej nej. OM han åker in så har Jocke redan folk att ta hand om. Eftersom Julia inte har någon rätt till besök i finkan (googla målskamrat) får hon klamra sig fast vid sin pengapung. Han får agera farsa till barnet och det är väl inga problem han bryr ju sig så mycket. När Julia inte ligger på andras soffor så får de ha kusinträff och hitta lösningar på framtida problem.

Att han som gudfar kanske vill se till att sin guddotter har de bra precis dom de står i hans roll att vara gudfar är ju inget negativt
Citera
2025-10-05, 18:37
Medlem
Citat:
Fick ett tips om Läckberg och hennes bolag creative society production. Kan det vara detta Chrippa menar?

Jag gick tillbaka i minnet och då tänker jag att Läckberg inte är på god fot med Chrippa. Rätt eller fel? Har det ändrats?

I googles AI-sammanfattning för en sökning på "Creative Society Production" och "kommande", så anges ett "hemligt projekt" som påstås ha premiär "senare under 2025 på TV4".

Nån som kan hitta källan som används?
Citera
2025-10-05, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Att han som gudfar kanske vill se till att sin guddotter har de bra precis dom de står i hans roll att vara gudfar är ju inget negativt

Skrev jag att det är negativt? Allas vår fantastiska Jåkki kommer göra det han behöver göra. Men bara för sin egen skull. Om han har tid….
Citera
2025-10-05, 18:56
Medlem
Om det ligger nåt i detta så funderar jag på på vilken vinkel man väljer. Vi vet att crirstopher lurade i Gustav att ett kamerateam skulle närvara vid vigseln, men inget sånt synes till. Om syftet varit att skildra dramat, så borde väl bröllopsdagen vara central att skildra/filma? Vinkeln i en kommande dokumentär borde isåfall inte vara nån bonnie&clyde-tema. Kanske skulle en möjlig vinkel isåfall vara vårdnadstvisten eller klimatet på YT lite allmänt, men jag tror det låter långsökt.
[/quote]
Gustav är väl ingen person som en normalbegåvad skulle lita på?
Håller däremot med dig om att det låter långsökt ang innehåll. Vem skulle titta på det? Varför tror vi att det ens är en dokumentär? Chrippa sa… han har väl sagt 100000 saker? Hur sållar man i vad som stämmer och vad som inte stämmer? Vissa saker han säger måste vara sanna andra saker är 100% lögn. Jag ser ingen röd tråd i hur folk värderar hans uttalanden. För riktiga bevis har aldrig synts till.
Jocke sa, Anjo sa, Chrippa sa osv är INTE bevis
Citera
2025-10-05, 18:59
Medlem
Wow...vad är på gång...
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Nej, inte sen I fredags.
Citera
2025-10-05, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Wow...vad är på gång...

Kanske de lärde sig av när de åkte till Spanien att inte ha sina karakteristiska klädstilar och vara synliga på perronger och liknande tillsammans. De har nog frågat AI hur man beter sig bäst när man försöker bryta mot reseförbud. Ta inte på dig din rutiga hatt till dina rutiga shorts.
Citera
2025-10-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
I googles AI-sammanfattning för en sökning på "Creative Society Production" och "kommande", så anges ett "hemligt projekt" som påstås ha premiär "senare under 2025 på TV4".

Nån som kan hitta källan som används?

November var väl det enligt någon i tråden.

Med tanke på vad Läckberg innan har uttryckt kring Chrippa har jag svårt att se att det skulle vara till hans fördel om det är han som är det hemliga projektet.

Kamerateam verkar han inte haft med sig i varje fall.
Citera
2025-10-05, 20:06
Medlem
Känns smått osannolikt att inte ett enda av dessa klipp har läckts ut. Måste vara en extremt liten skara människor som köper dessa.
Citera
2025-10-05, 20:10
Medlem
Citat:
November var väl det enligt någon i tråden.

Med tanke på vad Läckberg innan har uttryckt kring Chrippa har jag svårt att se att det skulle vara till hans fördel om det är han som är det hemliga projektet.

Kamerateam verkar han inte haft med sig i varje fall.

Citerar mig själv.
Läckberg är dementerat.
Citera
2025-10-05, 20:11
Medlem
Ha ha
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Kanske de lärde sig av när de åkte till Spanien att inte ha sina karakteristiska klädstilar och vara synliga på perronger och liknande tillsammans. De har nog frågat AI hur man beter sig bäst när man försöker bryta mot reseförbud. Ta inte på dig din rutiga hatt till dina rutiga shorts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in