2025-10-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Fast i det här fallet framkommer tillräckligt i de offentliga domarna. För att förstå Söderhamns kommun.

Imorgon är det förhandling i kammarrätten i Sundsvall i målsoppan.

Överdrivet, nästan förlöjligande påstående från barnens ombud. När precis allt talar för hur de stackars barnen manipulerats av familjehemsmamman.

Som alla har kunnat se och höra.

Det kan inte bli mer oseriöst.

En handfull umgängen med de biologiska föräldrarna verkar ha gått bra. Familjehemsmamman Anna har by proxy-orosanmält barnens nya hem via olika organisationer. Den bittra Anna gräver ner sig djupare och djupare. Hon inser inte själv hur hon förstör de stackars barnen. De har redan farit så oerhört illa pga hennes exploatering. Hon borde ha ett omfattande kontaktförbud.

Denna dom skulle inte existera om familjehemmet hållit sig till lagar och regler.

https://gofile.io/d/GdXByF

Tack för domen.

Nu står det klart vilket jävla psykfall den tidigare fostermamman Ann@ L1ndgren är.

Pinsamt för statstelevisionens skattefinansierade grävare Marja Grill att hon matat ut en så störd persons lögner och lobba för att barnen skulle bo kvar.

Även föreningen ”brinn för barnen” borde skämmas och kanske byta namn till ”brinn för fosterföräldrarna”.
Citera
2025-10-04, 00:28
Medlem
Angeliqas avatar
Känner någon till om det pågår förundersökning mot familjehemsmamman AL? För de konstaterade sekretessbrotten och för att utreda barnmisshandel (brottsrubriceringen vid misstänkt Münchhausen by proxy)

Måtte inga fler barn någonsin placeras hos det paret. Syskonen klev ur askan i elden.
Citera
2025-10-04, 14:24
Medlem
Citat:
Känner någon till om det pågår förundersökning mot familjehemsmamman AL? För de konstaterade sekretessbrotten och för att utreda barnmisshandel (brottsrubriceringen vid misstänkt Münchhausen by proxy)

Måtte inga fler barn någonsin placeras hos det paret. Syskonen klev ur askan i elden.

Hoppas att socialtjänsten i Norberg utreder hur hennes egna barn har det hemma. Jag känner iaf stor oro för dem när jag läser om hur fostermamman agerat mot fosterbarnen.
Citera
2025-10-04, 15:21
Medlem
Citat:

Socialnämndens polisanmälan är givetvis nedlagd. Leg. psykiater BL har bistått med kostnadsfri rådgivning till nämnden men har inte träffat vare sig barnen eller den före detta familjehemsmamman. Vad det säger om trovärdigheten i hans utlåtanden lämnar jag till andra att bedöma.
Citera
2025-10-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrina
Hoppas att socialtjänsten i Norberg utreder hur hennes egna barn har det hemma. Jag känner iaf stor oro för dem när jag läser om hur fostermamman agerat mot fosterbarnen.
Då bör du lämna in en orosanmälan.
Citera
2025-10-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Då bör du lämna in en orosanmälan.

Jag är inte ”professionell” så hoppar det
Citera
2025-10-05, 15:16
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Jag är inte ”professionell” så hoppar det

*nn* L är professionell på att oroasanmäla. Hon gör det till höger och vänster. Sin granne (hemfridsbrott et), de övriga barnen i syskonens jourhem, syskonen via s k barnorganisationer...Alltmedan hon fortfarande har en okritisk hejarklack i sociala medier som önskar och hoppas att syskonen snart får "komma hem" till det bevisat olämpliga familjehemmet som inte längre finns och som inte haft andra barn än de tre syskonen placerade hos sig. Någonsin.
Citera
2025-10-07, 13:44
Medlem
Den som tror att clownen och den ökände Quick-domarens dom kommer hålla i kammarrätten bör nog inte ropa hej.
Citera
2025-10-07, 18:32
Medlem
Citat:
Den som tror att clownen och den ökände Quick-domarens dom kommer hålla i kammarrätten bör nog inte ropa hej.

Lenn@rt F*r*fors (*=u) är väl så erfaren som en domare i FR kan vara och domen lär garanterat hålla i kammarrätten. Att han dömde Quick på 90-talet är knappast relevant för ett LVU-mål 30 år senare.

Om barnen nu mår bra i jourhemnet och umgängena med föräldrarna fungerar finns det inte på kartan att skicka tillbaka barnen till den gränslösa och konfliktsökande @nn@ som är uppenbart olämplig som familjehem.

Om någon som varit med och dömt i målet ska kallas för clown så är det snarare kådisen Lenn@rt S@credeus :-)
Citera
2025-10-07, 19:24
Medlem
Citat:
Lenn@rt F*r*fors (*=u) är väl så erfaren som en domare i FR kan vara och domen lär garanterat hålla i kammarrätten. Att han dömde Quick på 90-talet är knappast relevant för ett LVU-mål 30 år senare.

Om barnen nu mår bra i jourhemnet och umgängena med föräldrarna fungerar finns det inte på kartan att skicka tillbaka barnen till den gränslösa och konfliktsökande @nn@ som är uppenbart olämplig som familjehem.

Om någon som varit med och dömt i målet ska kallas för clown så är det snarare kådisen Lenn@rt S@credeus :-)
Din och LFs källa till att barnen "mår bra" i det nuvarande jourhemmet är en person som lät sin 14-åriga dotter (notera åldern) flytta ihop med sin 18-årige pojkvän när det begav sig så den personens omdöme litar jag inte direkt på. Samma person lät operera sitt venusberg i TV.

Ja, du läste rätt.

Så bra att ni köper det hon säger rakt av. Nyttiga idioter som går nämndens ärenden av oklar anledning.

Jag lägger av hänsyn till barnen inte ut källa till dessa påståenden här men artiklar finns en enkel googling bort.

Umgängen fungerar? Det är bara det yngsta barnet som har varit på umgänge. Vad tror du att det beror på?
Senast redigerad av anxypants 2025-10-07 kl. 19:30.
Citera
2025-10-08, 00:24
Medlem
Citat:
Din och LFs källa till att barnen "mår bra" i det nuvarande jourhemmet är en person som lät sin 14-åriga dotter (notera åldern) flytta ihop med sin 18-årige pojkvän när det begav sig så den personens omdöme litar jag inte direkt på. Samma person lät operera sitt venusberg i TV.

Ja, du läste rätt.

Så bra att ni köper det hon säger rakt av. Nyttiga idioter som går nämndens ärenden av oklar anledning.

Jag lägger av hänsyn till barnen inte ut källa till dessa påståenden här men artiklar finns en enkel googling bort.

Umgängen fungerar? Det är bara det yngsta barnet som har varit på umgänge. Vad tror du att det beror på?

Menar du att jourfostermamman inte är tillförlitlig för att hon blev av med bullfittan på TV en gång i tiden?

Att flickorna inte varit på umgänge med föräldrarna beror väl på att tidigare fostermamma @nn@ inpräntat i dem att föräldrarna är onda människor som de inte ska ha någon relation till och att hon är deras nya mamma (iaf så länge hon får ett rikligt arvode). Var det rätt gissat?
Citera
2025-10-08, 04:45
Medlem
Citat:
Menar du att jourfostermamman inte är tillförlitlig för att hon blev av med bullfittan på TV en gång i tiden?

Att flickorna inte varit på umgänge med föräldrarna beror väl på att tidigare fostermamma @nn@ inpräntat i dem att föräldrarna är onda människor som de inte ska ha någon relation till och att hon är deras nya mamma (iaf så länge hon får ett rikligt arvode). Var det rätt gissat?
Jag menar att tanten är gränslös och omdömeslös. Du hoppade över detaljen att hon uppmuntrade sin dotter att ha en sexuell relation som 14-åring. Både olagligt då som nu. De har flera placerade barn där som de tjänar multum på, du som är besatt av pengar. Varför kritiserar du inte det?

Socialtjänsten i Söderhamn hade en helt annan syn på det här ärendet innan socionomkonsulten tog över. Har du någonsin frågat dig varför denna person plötsligt lyfte barnens skyddade uppgifter och skulle tvinga på dem umgänge? Varför vet hon bättre än de tidigare handläggarna menar du?

Är du medveten om att Söderhamns kommun en gång anmälde Sundbybergs kommun till JO för att de inte omhändertagit barnen? Om du har läst vad som framkommer i den JO-anmälan om dina gullegrisar till biologiska föräldrar så är det svårt att förstå varför du försvarar dem. Om det inte är för att du känner H sedan din tid som nämndeman, och driver Hs agenda i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in