2025-10-05, 12:44
Medlem
Du är inte direkt först på bollen, så få kommer bry sig, jämfört med hur det såg ut för några år sedan då det var en ny företeelse. Ett 10-15 sekunders inslag på lokalradion kanske du får till - men att väcka samhällsdebatt, nej då måste du vara mer nytänkande.
2025-10-05, 12:45
Medlem
SmegmaFris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyboot
Tack.

Finns ingen hjälp.

Lyssna här nu.
Det finns alltid hjälp att få.

Du har ett liv.
Jag förstår att du hatar det men nu har du lidit så mycket, så varför inte bara testa åtminstone?
2025-10-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Vad har hänt som gjort att det inte finns nån annan utväg än självmord? Skriv nu inte som alla andra (för mycket, eller skulle bli en hel bibel att skriva allt) utan förklara kortfattat eller punkta upp vad som hänt i ditt liv så tar vi det där ifrån.

Okej- buckle up.

Ingen arbetslivserfarenhet.
Pluggar, men OM jag klarar studierna, vem i helvete kommer vilja anställa mig?
Är traumatiserad-varit med om riktigt sjuka grejer, som jag såklart inte får någon hjälp med att hantera.
Alltså, jag är ett missfoster(har rövburgare), men är jätteledsen och totalt heartbroken hur fucking insanity deluxe mitt liv blivit.
Mitt liv blev stulet ifrån mig. Jag blev kontrollerad som en marionettdocka, jag sa hela tiden att jag inte ville detta, ändå gjorde dem det mot mig.
Är trött på mig själv

Personligheten och ens minnen sitter ju i hjärnan, så det är en lämplig metod att skjuta sig själv för min del.
2025-10-05, 12:50
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Sugna på en freak-show?
Ska jag skjuta mig och livestreama det?????

Kommer bli så gött att visa världen hur dåligt ni har behandlat mig.

Kommer splatta upp mina hjärnsubstanser och blod på hela väggarna.
Skärp dig för fan. Var rädd om livet som du har fått och hylla dig själv istället. Du måste hitta vad som får dig att må bra.
2025-10-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejpolhemsgatan
Du är inte direkt först på bollen, så få kommer bry sig, jämfört med hur det såg ut för några år sedan då det var en ny företeelse. Ett 10-15 sekunders inslag på lokalradion kanske du får till - men att väcka samhällsdebatt, nej då måste du vara mer nytänkande.

Du har såklart rätt.

Jag är inte så bra med att vara kreativ.
2025-10-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Lyssna här nu.
Det finns alltid hjälp att få.

Du har ett liv.
Jag förstår att du hatar det men nu har du lidit så mycket, så varför inte bara testa åtminstone?

Tack.
2025-10-05, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Skärp dig för fan. Var rädd om livet som du har fått och hylla dig själv istället. Du måste hitta vad som får dig att må bra.

Tack, det behövde jag höra.
2025-10-05, 12:55
Medlem
Citat:
Du har såklart rätt.

Jag är inte så bra med att vara kreativ.
Kanske kan hjälpa till att vara kreativ. Har jobbat med marknadsföring hela mitt liv. Testa skicka en anonym insändare till din lokaltidning och berätta om din historia, utan att hänga ut någon så det kan bli fråga om förtal. Ta det därifrån, eskalera om nödvändigt, men börja med ett litet steg. Denna tråden kanske är det allra första steget på din revansch.
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ja.

Mitt liv stals ifrån mig. Min ungdom stals ifrån mig.
Min glädje stals ifrån mig.
Ur alla aspekter-jag blev mördad.

Orkar inte mer
Vill inte mer

Har genomgått en tio års period utav ren terror.
Detta är omänskligt

Put me down like a dog.

Du har tjatat om självmord i över 5 år här på fb, hade du velat tagit självmord hade du inte pratat så öppet om det samt så hade denna tråd aldrig gjorts.

Du vill leva och få den hjälp som du behöver men du har svårt att ta tag i saker, genom att skylla på andra kommer du ingen vart.
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Okej- buckle up.

Ingen arbetslivserfarenhet.
Pluggar, men OM jag klarar studierna, vem i helvete kommer vilja anställa mig?
Är traumatiserad-varit med om riktigt sjuka grejer, som jag såklart inte får någon hjälp med att hantera.
Alltså, jag är ett missfoster(har rövburgare), men är jätteledsen och totalt heartbroken hur fucking insanity deluxe mitt liv blivit.
Mitt liv blev stulet ifrån mig. Jag blev kontrollerad som en marionettdocka, jag sa hela tiden att jag inte ville detta, ändå gjorde dem det mot mig.
Är trött på mig själv

Personligheten och ens minnen sitter ju i hjärnan, så det är en lämplig metod att skjuta sig själv för min del.
Du skriver fortfarande i gåtor, lite svårt då.

"Är traumatiserad-varit med om riktigt sjuka grejer" som vadå? Blivit knullad av hundar? Tvingad att fläta håret på en hästsvans medans hästen äter ärtsoppa och bajsar på dig? Förlåt om jag låter dryg men vill ha lite mer information.

Ett missfoster med rövburgare säger mig ingenting? Vad är det?

Kontrollerad av vem och hur?
2025-10-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Du har tjatat om självmord i över 5 år här på fb, hade du velat tagit självmord hade du inte pratat så öppet om det samt så hade denna tråd aldrig gjorts.

Du vill leva och få den hjälp som du behöver men du har svårt att ta tag i saker, genom att skylla på andra kommer du ingen vart.

Ja, du har också rätt.

Men samtidigt går det inte att komma ifrån, att jag vill verkligen skjuta mig själv+att jag vill livestreama det.
Det bästa hade såklart varit att må bra, och att ha levt, istället för att ha varit ett spöke.
2025-10-05, 12:59
Medlem
Citat:
Ja.

Mitt liv stals ifrån mig. Min ungdom stals ifrån mig.
Min glädje stals ifrån mig.
Ur alla aspekter-jag blev mördad.

Orkar inte mer
Vill inte mer

Har genomgått en tio års period utav ren terror.
Detta är omänskligt

Put me down like a dog.

Det är vad Satan vill. Att du ska ta livet utav dig. Då hamnar din själ i hans klor och din evighet kommer bli mycket värre än någonting du upplevt här i livet.

Ge ditt liv till Jesus Kristus. Han är Vägen, Sanningen och Livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Paulusbrevet
"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Romarbrevet 10:9-13

Nåden och förlåtelsen är en gratis gåva. De flesta är dock för stolta för att ta emot den så de missar det hela livet.

Det kan börja med en frälsningsbön, likt den här, som du ber uppriktigt ifrån hjärtat i tro:

Gud, jag vänder om till dig. Förlåt mig att jag har levt mitt liv bortvänd från dig.
Jesus, tack att du dog i mitt ställe. Tack att du tog all min synd till korset där du dog.
Tack att du renar mig från all synd just nu.
Jesus, jag tror att du uppstod från de döda och besegrade döden.
Jag ger mitt liv till dig nu. Jag bekänner dig, Jesus, som min Herre och frälsare.
Fyll mig med ditt liv och din frid, och gör mig hel.
Tack Jesus att du har frälst mig

Det är dock viktigt att du söker Jesus uppriktigt med tro och förväntan. Inte pessimistiskt utan att förvänta dig svar

"Utan tro är det omöjligt att behaga Gud. Den som vill komma till honom måste ju tro att han finns och att han belönar dem som söker honom." Hebreerbrevet 11:6-28

Om du ärligt ber Jesus Kristus att uppenbara sanningen för dig och frälsa dig så kommer han göra det. Gud hör och ser dig just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in