2025-10-05, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eittol
Om vi på något sätt lyckades avlägsna alla utomeuropeiska, eller kanske ska man använda ordet icke västerländska personer inklusive deras barn.

Alla dessa människor som inte fanns i landet för cirka 40 år sedan.. som har förvandlat vårt land till oigenkännlighet.

Vad skulle hända om alla de avlägsnades från Sverige så att bara vi riktiga svenskar blev kvar.

Skulle samhället då kunna återgå till en idyll som det var på 60-talet?
Ja det skulle det bli. Så enkelt är det. Billigare bostäder, mer trygghet, fler jobb, mindre arbetslöshet, kvinnor är tryggare osv.

Låter som en bra idé. En slutgiltig lösning för att hantera allt skräp i samhället. ”Vi håller Sverige rent” fanns det en slogan som löd. Angående att slänga skräp. Detta är annat skräp som också borde slängas.
Citera
2025-10-05, 10:03
Medlem
Det hade varit underbart! 🙏🏼🇸🇪🙏🏼
Citera
2025-10-05, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Ja, det har du ju rätt i. Det var inte mycket på 60-talet, om ens något, som var dimensionerat för 2025. Bostäder, arbeten, transporter, livsmedel, vård, energi, vatten, avlopp, vägar, skolor - allt var dimensionerat för den tidens befolkning och deras behov. Men allt detta har vi lyckats bygga ut i takt med att att befolkningen och behoven har ökat. Och detta trots att huvuddelen av ökningen inte varit delaktig i utbyggnaden.

Men du tänker att trots att vi lyckats dimensionera upp allting annat i samhället skulle vi inte klarat att dimensionera upp just äldrevården?
Det är väl upp till dig att räkna på det.
Citera
2025-10-05, 10:10
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Ja, det har du ju rätt i. Det var inte mycket på 60-talet, om ens något, som var dimensionerat för 2025. Bostäder, arbeten, transporter, livsmedel, vård, energi, vatten, avlopp, vägar, skolor - allt var dimensionerat för den tidens befolkning och deras behov. Men allt detta har vi lyckats bygga ut i takt med att att befolkningen och behoven har ökat. Och detta trots att huvuddelen av ökningen inte varit delaktig i utbyggnaden.

Men du tänker att trots att vi lyckats dimensionera upp allting annat i samhället skulle vi inte klarat att dimensionera upp just äldrevården?
.... Och vem ska laga dina pizzor när invandrarna drar? Vem ska skura toaletter?

Nä då, jag bara skojar.

Jag levde under 60-talet och det var en idyll i jämförelse med idag. Korvgubbar på alla torg, badstränder utan dekadens, biografer där människor var tysta och det var säkert för 7-åringar att traska ner till butiken på egen hand.

Det var en tid när ungdomar kunde knalla in i butiker och fråga efter jobb och få en anställning inom loppet av en dag. Folk kunde börja jobba i postrummet och jobba sig upp i karriärstegen. Unga vuxna hade råd att köpa lägenhet och starta familj.

Det var en tid när det fanns en folkgemenskap, där folk gav tillbaka pengar om de fick för mycket växel i butiken. Gamla tanter fick hjälp med kassorna hem. Dåtidens kriminella gjorde intjack i källarutrymmen och rökte hasch på parkbänkar. Nu skjuter de på varandra på öppen gata. Folk kände sig säkra och kvinnor kunde gå själva på kvällar och nätter.

Sverige på 60-talet var inte perfekt, men det var som natt och dag i jämförelse med idag. Jag lider med mina barnbarn (och barn) som aldrig fick uppleve Sverige innan mångkulturen och Palme förstörde allt.
Citera
2025-10-05, 10:14
Medlem
Perfekt
Citera
2025-10-05, 10:15
Medlem
Vi borde dela upp landet så att dom som vill fortsätta med mångkulturen kan leva på sin del, och så kan dom hemska rasisterna som alla alltid klagar på få leva på sin del, och sedan kör vi på det framöver.

Som man röstar får man leva helt enkelt. Låter som en vinst för alla.
Citera
2025-10-05, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Va? Arbetskraftsinvandring kan vara, är och har varit utomeuropeisk till viss del. Det är inte två helt separata grejer.
Jo det är två helt separata grejer, lata samhällsparasiter och arbetsvilliga invandrare. Kan du inte förstå skillnaden är du en äkta Bimbo.
Citera
2025-10-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Jo det är två helt separata grejer, lata samhällsparasiter och arbetsvilliga invandrare. Kan du inte förstå skillnaden är du en äkta Bimbo.
Nu tror jag du får titta på topic lite. Den handlar om hur Sverige skulle se ut utan utomeuropeisk invandring. Inte om hur Sverige skulle se ut utan arbetslösa invandrare. För om du inte bor på landet och om du sticker näsan utanför dörren ser du massor av utomeuropeiska invandrare som jobbar. Det är hur Sverige skulle se ut utan dessa (och andra utomeuropeiska invandrare som inte jobbar) tråden handlar om.
Citera
2025-10-05, 10:34
Medlem
Fanns ju knappt några droger på 50-60 tal om man jämför med nu. Globaliseringen har ändrat på mycket. Barn vet mer än dom borde vid 10 års åldern.
Citera
2025-10-05, 10:36
Medlem
talcsofts avatar
Ekonomin skulle väl i första hand falla eftersom det blir ett stort fall i konsumtion av olika tjänster, varor.

På sikt kan det leda till löneökningar när det blir ännu svårare att anställa inom hemtjänst, busschaufförer. Samtidigt är det områden där svenskar inte söker sig till. Vem tar skitjobben?

If you kick every Latino out of this country, then who is going to be cleaning your toilet, Donald Trump?
Citera
2025-10-05, 10:38
Medlem
Spännade tanke. Känns som en utopi dock. Är glad jag lever merparten av tiden borta från Sverige. Jag saknar det gamla Sverige. Inte det nuvarande.
Citera
2025-10-05, 10:49
Medlem
Det gamla Sverige får vi aldrig tillbaka. Det finns alldeles för mkt hat bland den vuxna svenska befolkningen. Jag håller med om att för stor invandring har blivit ett problem. Men jag ser också ett problem i svenskarnas beteenden. Man lär sina barn att se ner på andra. Att det är "vi och dom" Att man är bättre än andra bara för att man har mer pengar. För att få tillbaka det gamla sverige så skulle vi också behöva få tillbaka lite ödmjukhet, och omtanke om varandra. Idag så långt man tittar så ser man bara hat och hårda ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in