Citat:
Ursprungligen postat av
Katciu88
SvDs artikel om woa ligger 1:a på mest lästa!
https://www.svd.se/a/pPzg1V/influencern-vanja-wikstrom-kopte-hus-pa-gotland-foljarna-forlorade-sina-pengar
Citat från artikeln, mina fetningar:
I första stycket går jag igång på hur vanja försöker spela ned husköpet. Idiotiskt. Det hade varit mycket smidigare att bara hålla sig saklig. Vad huset kostade är relevant. Att det är ett "litet icke-slott på 80 kvm" är inte relevant. Det gör bara folk förbannade för det visar bara hur ignoranta och självgoda v&n är.
Sen det sista är 100 % skolboksexempel på gaslight. Och precis som det skrivs här i tråden, det är helt i motsats till vad Vanja tutat ut i sina kanaler när woa såldes in. Jag tycker att det här sista citatet verkligen visar vilken jävla 2-faced giftorm Vanja är.
Det där huset är inte värt särskilt mycket. Ligger på en udda plats - i Rute på nordöstra delen av ön. Långt till allting egentligen. Vid en eventuell försäljning kommer de knappast att få tillbaka köpeskillingen + nedlagda renoveringskostnader.
Södermalmsbor från kultureliten brukar köpa på Sudret, dvs södra Gotland kring Burgsvik så att de garanterat träffar sina grannar från ett snömoddigt Sofo även på sommaren.
Sedan var väl hela NFT-äventyret ett slags Ponzi-bedrägeri där man skulle betala för ensamrätt till AI-genererade bilder (vilka man lika gärna kan få gratis). Kanske förstod de inte ens det själva. Drivkraften var väl att familjen hade stort behov av cash flow. Därför tog de ut löner även om företaget bara var i uppstartsfasen, vilket normalt inte är brukligt om man man dessutom jobbar med crowd funding. Tvärtom brukar man behöva jobba häcken av sig - gratis - för att bevisa för investerarna att man själv är helt dedikerad uppgiften!
Edit: vill du köpa konst så köp en oljemålning eller möjligen en akvarell - den går att avnjuta även i strömlöst tillstånd, under kandelaberns sken!