2025-10-02, 21:50
Medlem
Så har man testast, tycker det var rätt okej. Tog två tabletter 7oh och fick ett rus som liknade kodein. Lite klåda och knappnålspupiller, inte så mycket illamående. Är nog inget jag kommer ta igen.
Citera
2025-10-02, 23:28
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetagamlakommunist
Håller med och speciellt med den/de här som inte kan orsaka döden. Jag älskar Sverige/Norden men synen på alla droger utöver alkohol (tung), koffein,
nikotin och möjligen cannabis (även om den är klassad) behandlas som om det vore dödsknark. Amfetamin är t.ex. bland det bästa som finns, men eftersom att den är olaglig så måste brukare hänga i mörka gränder med sociopater för att få sin fix. Det var därför jag slutade med det, för den har hög potential att öka produktiviteten hos folk så länge de är välinformerade och inte stigmatiseras för sin DOC. Sen om folk stjäl eller på annat sätt beter sig illa (*host alkohol host*) så skall de dömas för det, men när brukare är destruktiva för samhällets räkning så är det oftast för att de pushas utanför och inte får göra sin grej i fred.
100%. Samhället är inte så förtjusta i heroin och tunga opiater heller. Dör man så gör man det lycklig..
Citera
2025-10-02, 23:51
Medlem
fetagamlakommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbles74
100%. Samhället är inte så förtjusta i heroin och tunga opiater heller. Dör man så gör man det lycklig..
Haha sant! Synd om närstående i de fallen, men samtidigt deras fel då för de borde ha gjort så att man inte kände behovet av att bruka i de stora mängderna som det ska till. Man har ju sett i experiment att möss inte blir beroende om de har en trygg och närande omgivning. Men det är missbrukarens fel för att de försöker fixa sitt mående på egen hand.

Köper inte riktigt skademinimeringsargumentet för varken kratom eller 7oh dock med tanke på att man inte kan överdosera på det sättet. Depression t.ex. är också skadligt, men då är det mer "ta dig i kragen! eller ta de här tabletterna som gör dig helt känslomässigt platt"
Citera
2025-10-02, 23:57
Medlem
För alla som nojjar eller genuint är bekymrade över abstinens/utsättningssymtom så vill jag bara säga: C Vitamin i STORA DOSER. That is all!! 🍋 🍋 🍋
Citera
2025-10-03, 01:50
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Haha sant! Synd om närstående i de fallen, men samtidigt deras fel då för de borde ha gjort så att man inte kände behovet av att bruka i de stora mängderna som det ska till. Man har ju sett i experiment att möss inte blir beroende om de har en trygg och närande omgivning. Men det är missbrukarens fel för att de försöker fixa sitt mående på egen hand.

Köper inte riktigt skademinimeringsargumentet för varken kratom eller 7oh dock med tanke på att man inte kan överdosera på det sättet. Depression t.ex. är också skadligt, men då är det mer "ta dig i kragen! eller ta de här tabletterna som gör dig helt känslomässigt platt"
Väl talat käre kollega
Citera
2025-10-03, 01:55
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asagne
Så har man testast, tycker det var rätt okej. Tog två tabletter 7oh och fick ett rus som liknade kodein. Lite klåda och knappnålspupiller, inte så mycket illamående. Är nog inget jag kommer ta igen.
Kodein är ju mkt mer sederande. Helt otroligt med 7oh och PI hur mkt den inviduella upplevelsen varierar. Har aldrig träffat på några preparat tidigare där upplevelsen varierar så mkt mellan olika individer. Själv blir jag euforisk och påtänd/rastlös. Någon "moffeklåda" har jag inte upplevt.
Citera
2025-10-03, 07:44
Avslutad
Citat:
För alla som nojjar eller genuint är bekymrade över abstinens/utsättningssymtom så vill jag bara säga: C Vitamin i STORA DOSER. That is all!! 🍋 🍋 🍋

Megadoserade Liposomal Vitamin C när jag slutade med kratom. Tror det hjälpte faktiskt.
Citera
2025-10-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Megadoserade Liposomal Vitamin C när jag slutade med kratom. Tror det hjälpte faktiskt.
Tror det gäller att få i sig mycket C Vitamin under aktivt bruk också. 7oh, kratom och många andra droger funkar bättre med additionen av det, om det så dock är desto viktigare under en AT.

Kände inte till Liposomal. Låter som en 'supercharged-variant' av vitaminen, med högre biotillgänglighet. Genuint, tack! Den skall snarast inhandlas.
Citera
2025-10-03, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flumpelle
Gjorde en beställning i söndags via SS, och imorse stod det på ups hemsida att leveransen skulle komma idag mellan kl 12-14. Har fortfarande inte fått mitt paket och det står fortfarande att leveransen är försenad sen kl 11.30 idag. Är paketet fast i tullen eller kommer jag få hem det till slut?

Fick du dina grejer? Du får gärna uppdatera oss, flera här i tråden som skulle uppskattat det!

Citat:
Ursprungligen postat av Bubbles74
Helt otroligt med 7oh och PI hur mkt den inviduella upplevelsen varierar. Har aldrig träffat på några preparat tidigare där upplevelsen varierar så mkt mellan olika individer.

Samma sak med kratom så det förvånar inte. Har spenderat kanske ett 100 tal timmar på att läsa reddit, forskningspapper etc... för att försöka ta reda på, eller iallafall komma upp med en bra teori för just hur det kommer sig, men lyckades aldrig komma fram till något rimligt
Citera
2025-10-04, 00:05
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Fick du dina grejer? Du får gärna uppdatera oss, flera här i tråden som skulle uppskattat det!

Samma sak med kratom så det förvånar inte. Har spenderat kanske ett 100 tal timmar på att läsa reddit, forskningspapper etc... för att försöka ta reda på, eller iallafall komma upp med en bra teori för just hur det kommer sig, men lyckades aldrig komma fram till något rimligt
Ja kratom fungerar inget vidare på mej..
Citera
2025-10-04, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Ja, det är helt omöjligt.
Om du inte läste min inlägg i söndags så kan jag berätta för dig att jag körde 30 dagar i streck. Var tvungen att kasta 50 stycken innan det spårade ur rejält.

Jag har börjat ta denna på heltid, helt magisk substans, aldrig mått bättre, men jag är nyfiken på vad som väntar mig när lagret är slut, hur illa är det? Vad har du upplevt för symptom hittills??
Citera
2025-10-05, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnStorTjorre
Jag har börjat ta denna på heltid, helt magisk substans, aldrig mått bättre, men jag är nyfiken på vad som väntar mig när lagret är slut, hur illa är det? Vad har du upplevt för symptom hittills??
Får jag fråga är det 7oh, mit PI eller en kombination av båda du använder? För mig så är det båda.

Har du testat andra opioider? Jag körde kratom ett tag, men det här är någonting helt annat.

Jag har tagit varje dag i snart en månad, men har en gräns på 2 st om dagen, mest för att det är så dyrt. Rvrvrp hjälpte mig i PM genom att berätta om sin erfarenhet då jag frågade. Det verkar inte vara så farligt bara man brukar/brukade på en normal nivå. Stor skillnad att dricka 2 öl eller 2 75or om dagen trots att det är exakt samma drog liksom. Hur mycket tar du själv om man får fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in