2025-10-04, 17:42
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Han svarar inte på frågan. Han talar inte om inte ifall han tror att Taylor är skytten eller inte.
Jag förstår det. Men vad är betydelsen av att han inte svarar på det?

Du postade det så du måste tycka att det har nån slags betydelse.
Citera
2025-10-04, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag förstår det. Men vad är betydelsen av att han inte svarar på det?

Du postade det så du måste tycka att det har nån slags betydelse.
Jag vet inte, jag tyckte bara det var intressant.
Citera
2025-10-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
200m avstånd, skott i halsen, kräver iaf en skytt som ej är den klassiska typen, galen demokratväljare på meds, eller neger med kniv på tunnelbanan, utan tyder på lite mer proffsig skytt.

https://x.com/bowtiedmara/status/1965900617660141961?s=46 man ser personen springa på taket i detta klipp

Mossad, någon avdankad CIA agent, vem vet, ingen.

edit; någon sitter i förvar nu, men kan man lita på deep state i frågan, kanske..

127 meter.

Med Mauser 98 med riktigt riktigt bra kikarsikte.
Ammo: 30-06.

Inget märkvärdigt skott.
Citera
2025-10-04, 17:48
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag vet inte, jag tyckte bara det var intressant.
Du tycker att det är intressant men vet inte varför?

Det kanske är så enkelt att han blivit tillsagd att inte göra några uttalanden om vissa saker innan utredningen är klar.
Citera
2025-10-04, 17:50
Bannlyst
Citat:
Du tycker att det är intressant men vet inte varför?

Det kanske är så enkelt att han blivit tillsagd att inte göra några uttalanden om vissa saker innan utredningen är klar.
Ja så kan det vara. Jag länkade mest för att folk här igår inte trodde på att brottsplatsen blivit ombyggd.
Citera
2025-10-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ja så kan det vara. Jag länkade mest för att folk här igår inte trodde på att brottsplatsen blivit ombyggd.

Here we go again. Du tycker att detta håller som bevis för att ombyggnationen skett, samtidigt slår du ifrån dig solklara fakta när det gäller andra saker. Exakt så konspirationsteoretiker fungerar. Bevis? Ja, när det passar ert narrativ
Citera
2025-10-04, 19:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
127 meter.

Med Mauser 98 med riktigt riktigt bra kikarsikte.
Ammo: 30-06.

Inget märkvärdigt skott.
Med öppna riktmedel så kan en duglig skytt träffa på cirka 500 meter, med kikarsikte stiger det till 800. 130 meter kan nog en glad amatör träffa på utan större problem.
Citera
2025-10-04, 19:44
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Med öppna riktmedel så kan en duglig skytt träffa på cirka 500 meter, med kikarsikte stiger det till 800. 130 meter kan nog en glad amatör träffa på utan större problem.
Ja, det är inte på något sätt svårt. En ok skytt har en träffbild på tre skott inom en snusdosa på 130 meter. En bra skytt inom en femkrona med fem skott.
Citera
2025-10-04, 19:53
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ja, det är inte på något sätt svårt. En ok skytt har en träffbild på tre skott inom en snusdosa på 130 meter. En bra skytt inom en femkrona med fem skott.
En Mauser av typ Kar98 har dessutom rätt god precision för sin ålder. Nu är jag verkligen ingen skytt på det sättet, men jag vill ändå påstå att det är ett alldeles ypperligt vapen i såna här syften.
Citera
2025-10-04, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Here we go again. Du tycker att detta håller som bevis för att ombyggnationen skett, samtidigt slår du ifrån dig solklara fakta när det gäller andra saker. Exakt så konspirationsteoretiker fungerar. Bevis? Ja, när det passar ert narrativ
Ja du har nog rätt, Eric Trump ljuger nog om ombyggnationen.
Citera
2025-10-04, 22:14
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Vad spelar det för roll att brottsplatsen blivit ombyggd?

Det kan inte tagit många timmar att samla ihop eventuella bevis. Plus att skjutningen finns på film och det är inte ett sånt typ av mord att de behövde leta hylsor, DNA och andra bevis på platsen Kirk befann sig när han blev träffad.
Citera
2025-10-04, 22:19
Bannlyst
Citat:
Vad spelar det för roll att brottsplatsen blivit ombyggd?

Det kan inte tagit många timmar att samla ihop eventuella bevis. Plus att skjutningen finns på film och det är inte ett sånt typ av mord att de behövde leta hylsor, DNA och andra bevis på platsen Kirk befann sig när han blev träffad.
Nästan alla tycker att det är mycket konstigt, men inte du.
Du tänker helt enkelt annorlunda än dom flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in