2025-10-04, 20:08
Medlem
TheSamePersons avatar
"Den turkiska journalisten Ersin Celik är en av deltagarna på Global sumud flotilla som har släppts av Israel. På Istanbuls flygplats säger han att Greta Thunberg förnedrats i israeliskt fängelse.
– Hon tvingades att kräla och kyssa den israeliska flaggan, berättar han för en reporter, enligt ett videoklipp som publicerats på Instagram."

https://www.etc.se/utrikes/turkisk-j...s-i-faengelset

Bakom betalvägg.

Var det rätt av ockupationsmakten att förnedra Greta eller bör Sverige reagera och skicka hem den israeliske ambassadören?
Citera
2025-10-04, 20:28
Medlem
Hon har sig själv att skylla
Citera
2025-10-04, 20:33
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
– Hon tvingades att kräla och kyssa den israeliska flaggan

Tvivlar starkt på att hon hade gjort det under några omständigheter som helst. Men de försökte säkert få henne att göra det.
Citera
2025-10-04, 20:33
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Va?! Vad har jag missat? Att Greta sitter i fängelse?

Hon sitter väl i Israeliskt förvar som förra gången.
Förra gången tvingades de att se en film innan de släpptes.
Citera
2025-10-04, 20:43
Medlem
Galejans avatar
Som jag skrev häromdagen så är detta ett exempel på det svenska naiva flumlallandet. Israel är en första klassens skurkstat och det är extremt naivt att ge sig på den och tro att man är fredad bara för att man är svensk. Israel struntar blankt i Sverige, Europa och faktiskt även USA. Man gör precis vad man vill eftersom man anser sig stå över ”goyerna” både religiöst och moraliskt. När då en irriterande mygga som den i Väst tidigare helgonförklarade Greta dyker upp gång på gång kommer man naturligtvis inte att bry sig så mycket om så kallade mänskliga rättigheter. Landets president är ju redan efterlyst för krigsbrott i stora delar av världen.

Det skulle inte förvåna mig det minsta om Greta förnedrats både ideologiskt och sexuellt. För varför inte? Vad ska Sverige göra? Vad ska EU göra? Israel kontrollerar Donald Trump och alla amerikanska presidenter både före och efter honom och man bryr sig inte ett smack om vad världen tycker.

Det är fascinerande att så många konservativa västerlänningar är så underdåniga och hyllande i sin hållning till Israel. Detta lilla MENA-land som beter sig precis som de MENA-iter de här boomergubbarna annars hatar. Det är ingen skillnaden alls på Israel och någon av de övriga IS-kalifaten som styrs med våld och järnnäve och som inte respekterar sina grannländers gränser (för att återknyta till en annan käpphäst som brukar beridas flitigt).
Citera
2025-10-04, 20:54
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
De där judiska nazisterna har förstås kapacitet att tvinga vem som helst att göra vad som helst. Bara låta någon törsta eller hungra eller inte få sova, för att vi alla skulle kyssa den nazistiska judiska flaggan i utbyte mot vad vi behöver. Så våld är inte ens nödvändigt.

Jag har stor beundran för Greta. Hon lever efter sina principer. Hon gör mer än samtliga stater i Europa, som bara ignorerar folkmordet som pågår.

Åker hon till Kina, ryssland eller nordkorea och protesterar gör hon mycket imponerande saker, men att åka runt till civiliserade länder och sätta sig mitt på gatan och tjafsa som en 5åring är inte någonting som bör beundras. Eller för den delen åka med 400 andra med vetskapen att man inte kommer uppnå sitt mål.
Citera
2025-10-04, 21:39
Medlem
Majsmannen2s avatar
Patetiskt om man på allvar tror hon förnedrats.

Hon är skyddad av sin offentlighet.

Utan att veta så kan jag svära på att hon får smör-filen i jämförelse med random fångenskap.
Citera
2025-10-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JertAttacken
Jag håller med. Skämmer ut sverige med sitt snutsiga beteende.

Skulle väl säga att Sveriges regering skämmer ut sig mer på 100 olika sätt, inkompetens, korruption och bidragande till folkmord, bland annat.

Thunberg gör nånting gott iallafall.
Citera
2025-10-04, 21:47
Medlem
Jag tror chansen finns att Israel statuerar exempel av nazi greta och låter henne sitta några år nu faktist. Enligt internationell lag har hon begått grova brott och hon är hamas terrorist och ska självklart behandlas där efter
Citera
2025-10-04, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Jag tror chansen finns att Israel statuerar exempel av nazi greta och låter henne sitta några år nu faktist. Enligt internationell lag har hon begått grova brott och hon är hamas terrorist och ska självklart behandlas där efter
Släpptes hon inte med en "varning" förra gången?
Återfallsförbytare.
Behåller henne tills Hamas släppt gisslan?
Citera
2025-10-04, 21:51
Medlem
nintendoKalles avatar
Jo, visst.
Tror det när jag ser det.
De borde bara släppa genom idioterna till Gaza nästa gång så får vi se hur länge de klarar sig.
Citera
2025-10-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Släpptes hon inte med en "varning" förra gången?
Återfallsförbytare
Ja exakt nästa gång skulle hon åtalas och där är vi i dag återstår och se om det blir så dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in