Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-10-04, 16:27
Medlem
Hegamons avatar
Har hänt två gånger jag sett en polisbil köra in på samma väg där vägmärke C1 finns vilket är en förbudsskylt mot infart. Alltså en enkelriktad väg. Polisbilen har sedan kört fram till en busshållplats som finns där och bara glott. Normalt ska polisbilen köra runt vilket är ca 100 meter längre för att nå busshållplatsen.

En gång kom jag på den enkelriktade vägen och polisbilen körde förstås in just då på den enkelriktade vägen och jag hamnade nos mot nos med polisbilen. Som om polisbilen ville pussa min bil. Varför håller polisen på så här?

Inga blåljus på och vad jag sett inget pågående brott i området, det har varit tomt förutom polisbilen och jag då.

Vägmärket C1: https://www.skyltcentralen.se/products/c1-forbud-mot-infart-med-fordon?variant=29476912988225&gad_source=1&gad_cam paignid=20553371242&gbraid=0AAAAADcFhUGhbUkGZEBWzf zwIn5kzFCDL&gclid=CjwKCAjwi4PHBhA-EiwAnjTHuafnAQssuJwl0TvY49z0-BDlVYHxjeWmXEfmR4Zv1gqPN37wD4e-fBoCb10QAvD_BwE
Senast redigerad av Hegamon 2025-10-04 kl. 16:41.
Citera
2025-10-04, 16:38
Medlem
Polisen behöver inte ha blåljus för att bryta mot trafikregler.
Citera
2025-10-04, 16:38
Medlem
IanMcEwans avatar
Spontant kan jag tänka mig att det handlar om spaningsarbete och att polisen inte vill synas åka förbi misstänktes bostad.
Citera
2025-10-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har hänt två gånger jag sett en polisbil köra in på samma väg där vägmärke C1 finns vilket är en förbudsskylt mot infart. Alltså en enkelriktad väg. Polisbilen har sedan kört fram till en busshållplats som finns där och bara glott. Normalt ska polisbilen köra runt vilket är ca 100 meter längre för att nå busshållplatsen. En gång kom jag på den enkelriktade vägen och polisbilen körde förstås in just då på den enkelriktade vägen och jag hamnade nos mot nos med polisbilen. Varför håller polisen på så här?

Inga blåljus på och vad jag sett inget pågående brott i området, det har varit tomt förutom polisbilen och jag då.

Vägmärket C1: https://www.skyltcentralen.se/products/c1-forbud-mot-infart-med-fordon?variant=29476912988225&gad_source=1&gad_cam paignid=20553371242&gbraid=0AAAAADcFhUGhbUkGZEBWzf zwIn5kzFCDL&gclid=CjwKCAjwi4PHBhA-EiwAnjTHuafnAQssuJwl0TvY49z0-BDlVYHxjeWmXEfmR4Zv1gqPN37wD4e-fBoCb10QAvD_BwE
Varför får du nog fråga dem om, men de får göra det. Verkar ju konstigt att de gör det om det är som du säger att det bara är 100 meter längre att komma från rätt håll, troligtvis är det någon eller något ställe som de haft problem med och vill punktmarkera.
Citera
2025-10-04, 16:43
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Spontant kan jag tänka mig att det handlar om spaningsarbete och att polisen inte vill synas åka förbi misstänktes bostad.
¨
Finns inget där, finns en lagerlokal och en jättestor parkeringsplats där.
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Varför får du nog fråga dem om, men de får göra det. Verkar ju konstigt att de gör det om det är som du säger att det bara är 100 meter längre att komma från rätt håll, troligtvis är det någon eller något ställe som de haft problem med och vill punktmarkera.

Finns nästan inget där ju. Det finns vatten där, kanske tittar polisen på havet? Jag fotograferade polisbilen.
Citera
2025-10-04, 16:48
Medlem
Citat:
Har hänt två gånger jag sett en polisbil köra in på samma väg där vägmärke C1 finns vilket är en förbudsskylt mot infart. Alltså en enkelriktad väg. Polisbilen har sedan kört fram till en busshållplats som finns där och bara glott. Normalt ska polisbilen köra runt vilket är ca 100 meter längre för att nå busshållplatsen.

En gång kom jag på den enkelriktade vägen och polisbilen körde förstås in just då på den enkelriktade vägen och jag hamnade nos mot nos med polisbilen. Som om polisbilen ville pussa min bil. Varför håller polisen på så här?

De får och de kan. Blåljuspersonal har inte samma regler som civila bilister. Visst är det irriterande, men inte olagligt.
Citera
2025-10-04, 16:51
Medlem
Citat:
¨
Finns inget där, finns en lagerlokal och en jättestor parkeringsplats där.

Finns nästan inget där ju. Det finns vatten där, kanske tittar polisen på havet? Jag fotograferade polisbilen.
Finns ju tydligen en lagerlokal och parkeringsplats där, så kanske har de fått nys om att det pågår något skumt på i lokalen eller på parkeringen, när det gäller parkeringen kan det ju vara fråga om langning eller att sexsäljare brukar ta sin kunder dit och då är det ju perfekt för polisen att stå från motsatt håll när sexköparen kommer åkande dit eller när de håller på i bilen och förväntar sig att alla ska komma från rätt håll. Tips stanna på parkeringen någon gång och spana efter kondomer brukar finnas drösvis med sådana när sexförsäljarna hittat en lämplig parkering.
Citera
2025-10-04, 16:52
Medlem
StorFetAnkas avatar
Citat:
Då ska de väl åka runt i civilbil, civilklädda och ge fan i att bryta mot trafikreglerna vilket kan leda till vägilska och tutande som definitivt drar till sig onödig uppmärksamhet.
Citera
2025-10-04, 16:53
Medlem
IanMcEwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Då ska de väl åka runt i civilbil, civilklädda och ge fan i att bryta mot trafikreglerna vilket kan leda till vägilska och tutande som definitivt drar till sig onödig uppmärksamhet.
När senast uppvisade du roadrage och tutade på en polisbil?
Citera
2025-10-04, 16:57
Medlem
StorFetAnkas avatar
Citat:
När senast uppvisade du roadrage och tutade på en polisbil?
Kom en häromdagen, utan varken sirener eller blåljus å gjorde en plötslig vänstersväng framför mig utan varken blinkers eller förvarning. Tutade såklart på grisen. De vinkade ett förlåt och erkände fel å sen var det bra med det.
Citera
2025-10-04, 17:14
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Tips stanna på parkeringen någon gång och spana efter kondomer brukar finnas drösvis med sådana när sexförsäljarna hittat en lämplig parkering.

Foto från händelsen: https://postimg.cc/hXHqFpF6 Dom bara stod och glodde där i 10 min. Kan ju varit tjänsteåtgärden munkar och kaffe som var på tapeten.
Hm, även om det är en vanlig parkeringsplats har jag hittat just kondomer typ 30 meter till vänster om polisbilen.

Citat:

Bor ingen där. Normala bilister kör höger runt lagerlokalen till höger i bild, det är en omväg på ca 100meter. Så kommer man upp precis på den platsen där polisbilen står.
Senast redigerad av Hegamon 2025-10-04 kl. 17:37.
Citera
2025-10-04, 20:45
Medlem
Studsbolls avatar
Polisen hade ett tjänsteärende och de gör som de vill. Man ska inte vara så nyfiken FFS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in