2025-10-02, 15:13
Medlem
DeletedUsers avatar
Jag har använt lyrica ca 600 mg - 1200 mg i ungefär två månader och med dagars mellanrum där jag inte tagit nåt.
Tog lyrica senaste gången i söndags och i tisdags började jag märka abstinessymtom.
. Svaghet i kroppen
. Ångest
. Lätt illamående
. Sömnsvårigheter
. Svettningar

Eftersom jag haft dagar jag inte tagit så trodde jag inte att kroppen skulle hinna utveckla beroende men jag hade bevisligen fel.
Ikväll är det 4 dygn sedan jag tog senaste gången men symtomen kvarstår.
För er som känner till lyrica bättre. När borde det gå över?
Citera
2025-10-02, 15:43
Moderator
Kraftkarls avatar
Bensodiazepiner --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2025-10-02, 23:27
Medlem
Man kan få abstinensbesvär av att missa ta alvedon.
Citera
2025-10-03, 12:25
Medlem
yournotlikemes avatar
Lyrica avtändning är enligt mig den värsta avtändningen man kan gå igenom. Jag har nog klivit av precis allt som går och Pregabalin toppar listan. Just för att den är som en blandning av en benso och en opiat/opioid avtändning.

Har du på fullaste allvar inte läst på någonting om detta såkallade medikament du inmundigat i två månader i höga doser? Jag kan säga räkna med att symptomen är kvar i ca 10 dagar till innan det vänder och blir bättre. Du kan snabba på processen genom att röra på dig. Äta bra. Träna (om du förmår) och prata med människor om det du går igenom.

I framtiden bör du nog ta och läsa på innan du skapar dig ett beroende utav något så fruktansvärt som Lyrica. Det är en enormt trevlig medicin att ta då och då men inte att gå på, inte av någon anledning öht existerande på denna jord.
Citera
2025-10-03, 14:49
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Lyrica avtändning är enligt mig den värsta avtändningen man kan gå igenom. Jag har nog klivit av precis allt som går och Pregabalin toppar listan. Just för att den är som en blandning av en benso och en opiat/opioid avtändning.

Har du på fullaste allvar inte läst på någonting om detta såkallade medikament du inmundigat i två månader i höga doser? Jag kan säga räkna med att symptomen är kvar i ca 10 dagar till innan det vänder och blir bättre. Du kan snabba på processen genom att röra på dig. Äta bra. Träna (om du förmår) och prata med människor om det du går igenom.

I framtiden bör du nog ta och läsa på innan du skapar dig ett beroende utav något så fruktansvärt som Lyrica. Det är en enormt trevlig medicin att ta då och då men inte att gå på, inte av någon anledning öht existerande på denna jord.

Det lät uppmuntrande.
Var inte roligt alls detta, visste inte att jag var beroende men vips så började jag plötsligt må dåligt.
Men ikväll är det 5 dygn sedan jag tog senaste gången så värre lär det inte bli åtminstone.
Citera
2025-10-03, 16:27
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Det lät uppmuntrande.
Var inte roligt alls detta, visste inte att jag var beroende men vips så började jag plötsligt må dåligt.
Men ikväll är det 5 dygn sedan jag tog senaste gången så värre lär det inte bli åtminstone.

Hellre än obekväm sanning min broder. Du kommer ta dig igenom det. Dygn fem brukar ungefär värst, sen är det så tills ungefär vecka tre ofta då det händer enormt mot det bättre. Sömnen rättar till sig. Aptiten kommer tillbaka på riktigt. Det är ungefär som att världen går från att varit svartvit till att plötsligt få färgskala på den när dopaminet kommer tillbaka.
Citera
2025-10-03, 17:31
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Hellre än obekväm sanning min broder. Du kommer ta dig igenom det. Dygn fem brukar ungefär värst, sen är det så tills ungefär vecka tre ofta då det händer enormt mot det bättre. Sömnen rättar till sig. Aptiten kommer tillbaka på riktigt. Det är ungefär som att världen går från att varit svartvit till att plötsligt få färgskala på den när dopaminet kommer tillbaka.

De fysiska symtomen känns lite lättare men psyket är mycket konstigt. Känns som jag blivit stenad i huvudet ungefär.
Tror det kan ta flera veckor innan jag är 100% som vanligt. Så det var ingen kvick fix på en dag inte.
Citera
2025-10-03, 18:05
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
De fysiska symtomen känns lite lättare men psyket är mycket konstigt. Känns som jag blivit stenad i huvudet ungefär.
Tror det kan ta flera veckor innan jag är 100% som vanligt. Så det var ingen kvick fix på en dag inte.

Veckor? Då har du tur. Allt är relativt. Alla är genetiskt olika och alla avtändingar ser olika ut. Hur menar du med stenad i huvudet?
Citera
2025-10-04, 16:33
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Veckor? Då har du tur. Allt är relativt. Alla är genetiskt olika och alla avtändingar ser olika ut. Hur menar du med stenad i huvudet?

Som att jag är ängslig och världen är dimmig.
Du menar att det tar längre tid än veckor, nä allvarligt?
Citera
2025-10-05, 13:30
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Som att jag är ängslig och världen är dimmig.
Du menar att det tar längre tid än veckor, nä allvarligt?

När tog du senaste dosen Lyrica? En vanlig biverkning är just att dagen efter eller dagar efter om man inmundigat tillräckligt mycket kan man känna sig "seg, dimmig, obrydd" osv.

Jag uttröck mig dåligt. Räkna med två-tre veckor efter senaste dosen innan det vänder och du börjar må bra igen. Skrivet från egna erfarenheter.
Citera
2025-10-05, 18:01
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
När tog du senaste dosen Lyrica? En vanlig biverkning är just att dagen efter eller dagar efter om man inmundigat tillräckligt mycket kan man känna sig "seg, dimmig, obrydd" osv.

Jag uttröck mig dåligt. Räkna med två-tre veckor efter senaste dosen innan det vänder och du börjar må bra igen. Skrivet från egna erfarenheter.

Det är en vecka sedan nu. Abstinensen blev märkbar 2 dygn efterråt.
Den är inte över helt. Har typ feberdrömmar om nätterna och är ängslig om dagarna.
Citera
2025-10-05, 18:08
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Det är en vecka sedan nu. Abstinensen blev märkbar 2 dygn efterråt.
Den är inte över helt. Har typ feberdrömmar om nätterna och är ängslig om dagarna.

Om du redan har en vecka avklarad är det bara att klappa dig själv på axeln. Då har du det värsta avklarat. Tyvärr är mardrömmarna efteråt ett faktum som tyvärr kommer sitta i ett tag precis som ångesten du upplever på dagarna.

Alla reagerar ju olika när dem kliver av saker men då har du kommit lindrigt undan. Många pissar ur röven och vågar/klarar knappt både psykiskt och fysiskt att ta sig ur lägenheten efter en vecka.

Räkna med att det vänder ordentligt efter ca 14 dagar och blir bara bättre efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in