Citat:
Ursprungligen postat av
stigfromkumla
En fråga till er som är kunniga:
Jag har nu investerat i guld och silverfonder som går bra.
Men varje månad sedan några månader sätter jag in ett litet belopp.
Inte mycket men det är vad jag har råd med.
Nu har jag ca 15k i btc.
Min fördelning av pengar varje månad är följande:
40% Global fond index
40% Silver och guld
20% BTC.
Jag vet att det är en tråd om just krypto men aktiegurus på FB säger många gånger att krypto är inget att satsa på och att det är bluff.
Skriver här för att de flesta här inne är mer nyanserade och ser fördelarna med btc.
Jag försöker sprida riskerna så mycket jag kan men hade ni gjort annorlunda?
Hade ni haft någon annan fördelning?
Är så otroligt ny på det här med krypto och btc.
Hur långt är ett snöre...?
Beroende på vem du frågar så kommer du får svar som spänner allt i från att du bör ha 0% Bitcoin och 100% Bitcoin.
Som med allt annat man investerar i så är det bästa att sätta sig in i FÖR-argumenten och EMOT-argumenten och försöka bilda sig en egen uppfattning om Bitcoin.
20% i Bitcoin är en bra start med tanke på att du inte verkar ha så djup kunskap. Personligen tycker jag det är på tok för lite, men det är jag det.
Michael Saylor är ju en Bitcoin bull vars främsta egenskap är att göra argumenten för Bitcoin enkla. Prova att lyssna på honom. Försök steelman:a hans argument och se vad du kommer fram till. Hittar du svagheter i argumentationen så återkom gärna så kan vi diskutera kring dem.
Här påstår han (liksom mig och många andra) att Bitcoin skall upp i $1M och sedan vidare. Vad tror du om det han säger?
“Bitcoin Is Going to Millions & You’re Still Early”