2025-10-04, 07:42
Avstängd
GhostofDemocracys avatar
Det talas mycket, hit och dit, om globalister, välrdsomspännande, dunkla nätverk och om makteliten, som tänks stå i opposition mot folket, kanske underklassen, eller undermänniskan.
Vad kom först: eliten, övermänniskan, eller undermänniskan?
Vad är sant och vad är falskt?
Väldigt nyfiken på hur just du ser på spörsmål såsom dessa!
Citera
2025-10-04, 07:54
Medlem
Onanikrems avatar
Ledarskap och politik har alltid handlat om att tygla den stora massan från att göra uppror medan man själv tjänar en hacka.

De ledare och politiker som faller i dag (väst) faller ofta mjukt och har sin ålderdom tryggad genom diverse fallskärmar eller överfrikostiga löner under aktiv tid. Förr blev de ofta hängda eller halshuggna när de drivit pöbeln för långt och trampat på för många småpåvar på tårna.
Citera
2025-10-04, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
Det talas mycket, hit och dit, om globalister, välrdsomspännande, dunkla nätverk och om makteliten, som tänks stå i opposition mot folket, kanske underklassen, eller undermänniskan.
Vad är sant och vad är falskt?
Väldigt nyfiken på hur just du ser på spörsmål såsom dessa!
Jag tror att de flesta som rabblar sådana påstående behöver någon att skylla sina egna misslyckanden på. Eller, det behöver inte direkt vara misslyckande, de kan vara väldigt besvikna på att de inte har det lika fantastiskt som den procenten i samhället som har det bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ledarskap och politik har alltid handlat om att tygla den stora massan från att göra uppror medan man själv tjänar en hacka.
Visst är det så, men det är något helt annat än vad ts beskriver.

Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
Det talas mycket, hit och dit, om globalister, välrdsomspännande, dunkla nätverk och om makteliten...
Citera
2025-10-04, 08:03
Medlem
Vad hade mänskligheten varit utan bonden? Ja, fundera på det ett tag.
Citera
2025-10-04, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaos
Vad hade mänskligheten varit utan bonden? Ja, fundera på det ett tag.
Varför ska vi fundera på det? Och vad har det med frågan i trådstarten att göra?
Citera
2025-10-04, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Varför ska vi fundera på det? Och vad har det med frågan i trådstarten att göra?

Vad kom först hönan eller ägget? Det är ju inte så att "Eliten" kom först. VIlket var TS frågeställning.

Citera
2025-10-04, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaos
Vad kom först hönan eller ägget? Det är ju inte så att "Eliten" kom först. VIlket var TS frågeställning.

Vad tror du om att idioten som mumlade istället för att tala ur skägget kom först?

Vet att vi är på konspirationsforat, och att inlägg där brukar vara mer än väl snurriga, men du kan väl i alla fall försöka att svara på det jag skriver istället för att försöka leka hemlig och skum.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-10-04 kl. 09:58.
Citera
2025-10-05, 09:51
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Jag tror att de flesta som rabblar sådana påstående behöver någon att skylla sina egna misslyckanden på. Eller, det behöver inte direkt vara misslyckande, de kan vara väldigt besvikna på att de inte har det lika fantastiskt som den procenten i samhället som har det bäst.

Visst är det så, men det är något helt annat än vad ts beskriver.

Ah, avundsjukeargumentet igen

Å ena sidan kan man vända på det, vill vi som kritiserar eliten verkligen vara som dom?
Människor som girigt tjänar pengar krig, miljöförstöring, djurplågeri, mänsklig exploatering. Rent barnarbete i vissa fall.
Vi vet ex att en stor del av Belgien rikedomar bygger på Kung Leopolds brutala folkmord. Inget dom kompenserat för än i dag.
Många familjer som Astors Sassons, Jardine Matheson, Roosevelt släkten blev stenrika på eländig opiumsmuggling. Andra blev rika på slaveri och folkmord

Så det där med ett rent samvete och framgång går sällan hand i hand som vi alla vet. Och eliten kommer aldrig sluta att blåsa massorna. Lika litet som att solen är fyrkantig. Så skit ska dom ha i all evighet
Citera
2025-10-05, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Ah, avundsjukeargumentet igen

Å ena sidan kan man vända på det, vill vi som kritiserar eliten verkligen vara som dom?
Människor som girigt tjänar pengar krig, miljöförstöring, djurplågeri, mänsklig exploatering. Rent barnarbete i vissa fall.
Vi vet ex att en stor del av Belgien rikedomar bygger på Kung Leopolds brutala folkmord. Inget dom kompenserat för än i dag.
Många familjer som Astors Sassons, Jardine Matheson, Roosevelt släkten blev stenrika på eländig opiumsmuggling. Andra blev rika på slaveri och folkmord

Så det där med ett rent samvete och framgång går sällan hand i hand som vi alla vet. Och eliten kommer aldrig sluta att blåsa massorna. Lika litet som att solen är fyrkantig. Så skit ska dom ha i all evighet
Så du tror att jag inte tror att det finns någon maktelit som vill överta världen a la globalisering och dunkla nätverk, för att jag är avundsjuk. Hur tänkte du där?
Citera
2025-10-05, 11:57
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Så du tror att jag inte tror att det finns någon maktelit som vill överta världen a la globalisering och dunkla nätverk, för att jag är avundsjuk. Hur tänkte du där?

Det var en beskrivning av argumentet. Men då kanske jag missförstår just dig. Sorry isåfall Men för att klargöra, vad tror du?
Citera
2025-10-05, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Det var en beskrivning av argumentet. Men då kanske jag missförstår just dig. Sorry isåfall Men för att klargöra, vad tror du?
Om du följer inläggen bakåt genom att klicka på pilen i det citerade, så hittar du mitt första inlägg i tråden.
Citera
2025-10-06, 22:59
Medlem
Den globalitära teknokratiska 'eliten' vill införa obligatoriskt digitalt ID och obligatoriskt CBDC i syfte att lägga grundstenen för deras totalitära kontroll av hela befolkningen, först i enskilda länder men därpå utöka för att slutligen täcka hela världens befolkning.

Full Spectrum Dominance.

Här, en informativ diskussion om den pågående sitationen i Starmers (WEF) UK.

Och nej, det är inte (längre) en 'konspirationsteori' om 'illuminati, etc...', det är en helt öppen process som pågår i detta nu inför öppen ridå.

The Great Reset 😱
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in