Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Såklart kan han vara oskyldig också..
Utan jag menade att som GM så tjänar han på att gå ut hårt i media och polis
Folk i tråden har ju ibland tyckt det var korkat av en GM att bli ett media vittne !
Men jag menar alltså att han vinner på det och att det nästan är ett måste för honom som GM
När vi sitter här efteråt och ser hur han gled under radarn så är det enkelt att påstå att det var smart och att tjänade på att gå ut hårt, men jag tycker det är till att bortse från ett antal risker som det faktiskt innebar.
Lätt att efterkonstruera gärningsmannens olika steg och vägval.
Delar inte alls åsikten att det var ett måste för honom, men däremot har det blivit "ett måste" för teorin uppenbarligen. Och delar ej heller uppfattningen av att det var smart utan en stor risk att bli avslöjad.
Tycker ditt inlägg speglar rätt bra den dialog som förts angående teorin genom årens lopp.
Från början var det rätt hårda tongångar från alla håll och många kunde inte ens ta ordet tur eller chansning i sin mun p.g.a. rädsla för att göra teorin svag... Nu är det dock flera som verkar tillstå det.
Här är ett exempel med dels att mediaframträdandet var "smart" men också "ett måste"..
SE kan vara GM ändå, även om det inte var speciellt "smart" eller "ett måste"...(SE kan möjligen ha känt det som ett måste)
Tycker denna typ av påståenden ofta gör teorin en otjänst, blir mer osannolik.
Men det kanske är svårt att se det när man jagar lögner och försöker misstänka SE kring varenda uppgift? (i tron om att den då blir starkare)