2025-10-03, 22:12
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Hoppas fjollan Greta Thunberg får ett helvete i det där ökända fängelset.
Hon är en skam för Sverige. Ena stunden en klimataktivist, och i nästa stund, när det finns mer publicitet att hämta som palestina-aktivist, gör hon båtresor till Gaza och Hamas, i tron att hennes kändisskap ska rädda henne från allt ont..som om hon redan vore 'fredpristagare'

Lägg märke till hur hon flinar in i kameran varje gång hon blir bortburen av polis?
Riktiga aktivister brukar skrika slagord och väsnas innan dom kastas in i polisbilarna.
Men Greta ler så sött i rampljuset....
Publicitet ska det vara!!
Det har hon lärt sej av Pernilla Wahlgren!

Det fetade…

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Greta är ett uppmärksamhetsluder!! Om hon fick sitta i en tv-soffa på bästa sändningstid skulle hon få orgasm.

Fy fan, Greta är en parasit, som borde göra rätt för sig i stället för att fjanta runt med sina upptåg för att få synas, höras osv…
Citera
2025-10-03, 22:37
Medlem
Jag tror Greta får Nobels fredspris i år.
Citera
2025-10-03, 22:44
Medlem
flugornass avatar
Hur orolig är inte Gretas mamma och andra anhöriga för henne nu?
Finns det något hon gjort för moderlandet Sverige som är bra?
Jag hoppas Israel behåller henne i något läger.
UD avråder för att resa till området, och nu förväntar hon sig att vi skall bistå henne med hjälp.
Hoppas Israel håller henne inlåst länge.
Citera
2025-10-03, 22:45
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Jag tror Greta får Nobels fredspris i år.

Jag skulle vilja se uppsynen, minen, på Trump om Greta fick fredspriset…
Citera
2025-10-03, 22:55
Medlem
Fasrands avatar
Alltså. Egentligen ska hon efter detta vara glad över att hon över huvud taget lever. De hade kunnat sänkt båten. Eftersom den kom in på förbjudet territorium. Och Israel brukar inte vara de som lägger fingrarna emellan direkt. De kan vara som alla vet hänsynslösa. Och nu sitter hon där i cellen och klagar på att det bara är betong och en madrass. Vad hade hon väntat sig? Wifi och Instagram och Netflix!? Klagar också på maten och att det är hårt underlag för att sitta på. Helt sanslöst.
Citera
2025-10-04, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
UD avråder för att resa till området, och nu förväntar hon sig att vi skall bistå henne med hjälp.
Tycker inte hon gjort något ultimat brott, så "länge" känns lite överdrivet. Men en kortare period på 10-15 år kan vara en rimlig konsekvens för denna dogmatiska Hamas-kramar-NPC utan rim och reson.
Citera
2025-10-04, 02:42
Medlem
Aftonbladet: Svenska ambassaden har träffat Greta Thunberg i det ökända Ketziotfängelset. Enligt uppgifter till Aftonbladet uppger hon att hon är utsatt för "hård behandling". Hon får även otillräckligt med vatten och mat.
Citera
2025-10-04, 04:07
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Är du säker på det?

Hur ska jag kunna ange några namn? Det enda som (mig veterligen) framkommit hittills är följande:

Från svd.se

För övrigt har varken jag eller någon annan påstått att de har dömts till fängelse. Var snäll och läs ordentligt innan du kläcker ur dig dumma frågor nästa gång.

Och det vet du hur ..?

Nej, jag är inte säker. Men med tanke på hur det daltades med henne på båten så drog jag mina egna slutsatser.
Citera
2025-10-04, 06:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas

Nej.

Jag blir förbannad på Ulf Kristersson som säger att Sverige ”självklart försöker” hjälpa henne.
De ska inte göra ett skit, låt henne vara martyr på riktigt eftersom hon låtsas vilja det!
Tror dock inte på att hon blir ”illa behandlad”. De hade berättat allt de kunde gripa tag i om de hade något att berätta.
Hade hon blivit slagen hade hon sagt det.
Hon är bara antisemitisk, hon kommer säga att det är hemskt oavsett, men inte ett enda exempel har hon gett på vad som är så hemskt.
Hon får ju t.o.m. träffa media.
Citera
2025-10-04, 10:40
Medlem
Så Greta har blivit varnat flera gånger att inte gå till Israel. Slutligen fick Israel styrkor nog och istället för att faktiskt attackera hennes båt och döda alla, så bestämde sig Israel för att köpa flygbiljett, så hon kunde landa i Paris. Det är ju otroligt ödmjukt och fredligt!

Men Greta har ''gråtit'' ut om att regeringen skall rädda henne, när man samtidigt varnat henne flera gånger att inte gå. Hur kan man då kräva att regeringen skall göra någonting och kosta staten pengar.

Kan hon lägga av med allt hennes ''arbete'' nu? Som bara varit elände och som inte tillfört någon nytta.

Trodde hon att hon skulle få mer publicitet och donationer och få ännu mer uppmärksamhet, genom att kontakta regeringen och kräva ditten och datten, samtidigt som hon är grov kriminell och agerat kriminellt, både i Sverige och i andra länder, genom hennes demonstrationer och protester m.m.

Eller är hon fullkomlig seriös med att hon ropar på hjälp, när saker och ting faller i samman och plötsligt går det bra att regeringen skall hjälpa.
Citera
2025-10-04, 10:54
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Det är trams det greta håller på med nu.
Citera
2025-10-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Aftonbladet: Svenska ambassaden har träffat Greta Thunberg i det ökända Ketziotfängelset. Enligt uppgifter till Aftonbladet uppger hon att hon är utsatt för "hård behandling". Hon får även otillräckligt med vatten och mat.
Vad skall hon med mat till om hon hungerstrejkar? Det Greta borde oroa sig för är hur hennes fans kommer att reagera på att hon har ljugit för dem. Hon påstod att hon var på väg till Gaza med mat och andra förnödenheter, trots att skeppen seglade utan last. Kommer hennes fans att kunna förlåta henne för att ha blåljugit hela tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in