2025-10-03, 13:57
Medlem
Att vara på en båt i en månad med Greta är nog värre än att sitta i ett ökenfängelse. Ungarna är härdade
Citera
2025-10-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Det fetede er korrekt, men av en annen årsak. De som har Asbergers kjennetegnes tvert i mot av at de
verken er oppmerksomhets-søkende, ansvarsfraskrivende eller känslostyrte. Så hennes opptreden stemmer dårlig med
hennes egentlige personlighet.

Hennes opptreden stemmer derimot perfekt med hennes mammas personlighet, som er til de grader känslostyrd,
oppmerksomhets-søkende, og ansvarsfraskrivende for egne fel inntil det narcistike.

I alle problemer gjennom årene med oppfostringen og problem i familien legger hun absolutt all skyld på sine barn,
for hun selv er en fantastisk og felfri mamma.

Om vi nu tar talen i FN 2019, så er det jo mammans personlighet som kommer fram. Teatralsk og innstudert känslostyrt.
Jeg er felfri og alle andre har fel. At mye av talen omhandlet at hun ga resten av verden skylden for at hun ikke så til at
hennes barn gikk ferdig i skolen, er jo mammans personlighet i et nøtteskall.

Gretas framføring av dette i FN ble en spesiell opplevelse. Mamman hadde nog med streng regi gjennomgått utallige repetisjoner
innen hun hadde fått Greta til å opptre like teatralsk som seg selv. Dette ble jo hyllet av mange, men "let`s be honest"
For de med kunnskap om temaet, var dette dårlige känsloteater på grensen til pinsamt.

Men det er ikke Gretas fel. Hun er mellom barken og trädet når hun må leve ut sin mammas ambisjoner. For om mamman skulle
gjøre det samme selv, ville hun blitt bedømt som en frisk voksen, og blitt gjort til skratt for sitt storhetsvansinne.

Så det er tragisk å se stakkars Greta farer rundt i verden å skyter i alle retninger som mamman brenner for.
Jeg förstår icke norsk. Handlar det igen om hennes egoistiska mamma?
Citera
2025-10-03, 14:06
Medlem
Kan man inte begära att dom behåller henne där hon nu är!?
Citera
2025-10-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69
Kan man inte begära att dom behåller henne där hon nu är!?
Nej där har du ingenting att säga till om. De fängslar inte europeer.
Citera
2025-10-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Greta verkar återigen ha behandlats med silkesvantar av Israel. Dom sa att denna gång så kommer hon och hennes kompisar hamna i ett fängelse för terrorister. Jag är besviken på Israel att dom fortsätrer att dalta med Greta och hennes kompisar

Är du säker på det?

Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Du kan väl börja med att klarlägga vilka som dömts till fängelse.

Hur ska jag kunna ange några namn? Det enda som (mig veterligen) framkommit hittills är följande:

Från svd.se

Citat:
Svenska deltagare från Global Sumud Flotilla, som var på väg till Gaza med nödhjälp, har förts till Kesdiotfängelset i Negevöknen. Det uppger organisationen Global Movement to Gaza i ett pressmeddelande.

– Vi inväntar advokaternas rapport, men vi är djupt besvikna på UD:s passivitet. Den information vi får om deltagarnas välmående kommer inte från svenska myndigheter, utan från andra länders delegationer och myndigheter. Svenska medborgare förtjänar bättre stöd än så här, säger Anna Fransson, talesperson för Global Movement to Gaza.

För övrigt har varken jag eller någon annan påstått att de har dömts till fängelse. Var snäll och läs ordentligt innan du kläcker ur dig dumma frågor nästa gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Nej där har du ingenting att säga till om. De fängslar inte europeer.

Och det vet du hur ..?
Citera
2025-10-03, 14:30
Avstängd
Uffe verkade inte så bekymrad över stackars Greta.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kristersson-om-fangslade-svenskarna-vi-gor-vad-vi-kan
Citera
2025-10-03, 14:37
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Länken fungerar. Det här borde raderas.. Är ju bara trams.
Det kan du ju tycka. När jag tryckte på den fungerade den inte.
Citera
2025-10-03, 14:39
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kristersson-om-fangslade-svenskarna-vi-gor-vad-vi-kan

Han har ju rätt.
Citera
2025-10-03, 14:53
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Att vara på en båt i en månad med Greta är nog värre än att sitta i ett ökenfängelse. Ungarna är härdade

Ja fy fan. Kanske vi skulle döma brottslingarna till att tillbringa 1 år med Greta på en båt. Kan inte tänka mig något värre straff.
Citera
2025-10-03, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
För övrigt har varken jag eller någon annan påstått att de har dömts till fängelse. Var snäll och läs ordentligt innan du kläcker ur dig dumma frågor nästa gång.
Fel av mig. Misstolkade ditt svar till vem det nu var.
Citera
2025-10-03, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Ja fy fan. Kanske vi skulle döma brottslingarna till att tillbringa 1 år med Greta på en båt. Kan inte tänka mig något värre straff

Strider säkert mot mänskliga rättigheter
Citera
2025-10-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3

Antar att du är sarkastisk .
Men " stackars " Greta ?

Haha hon har fullständigt endast sig själv att skylla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in