2025-10-03, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Han valde o ge henne full vårdnad , ist för lvu och bli bortforslad... bra där..
Sen har de ju skett en hel del under sommaren tills hon behåll henne... Och därav skyddar hon sin dotter o ingenting annat jag kommer med ganska bra info och sanningsenlig info när jag lägger fram mina belägg.. jag är inte här för att jag står på ens sida, jag är här för att lägga fram så som sanningen ska fram.. att rättvisa ska fram

Folk verkar glömma att Julia har ett garantansvar som vårdnadshavare skulle inte hon agera så kan hon själv åka dit om något skulle hända flickan.
Nu valde ju C bort luv förhandlingen för han var så rädd för att bli häktad, nu har det spelats in porr när flickan är där som läggs ut, man har åkt hem dit och stått och skrikit utanför Julias mamma samt att han riskerar ett långt fängelsestraff för ekobrott så nog brister han i föräldraskapet.
Citera
2025-10-03, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Helt underbart! Det skulle ju ske skyndsamt och det gör ju plötsligt det.
Men han borde plockas in under tiden.

När det väl händer går det snabbt.
Citera
2025-10-03, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Det var snabbt jobbat av Åklagaren 😂. Känner bra att kunnat göra någon nytta i detta drama 😉. Den som vet, den vet.

Ja det blev verkligen fart helt plötsligt vilket är toppen bra 😉
Citera
2025-10-03, 10:53
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Tycker du chrippa var på rätt väg innan Linnea?
Skattefusk, droger, leva över sina tillgångar, bråka med Julia framför barnet, tycker du det är rätt väg?
Chrippa har inte förändrats till det sämre efter han träffade Linnea.

Han kanske inte "har blivit sämre", för han har alltid varit som han är, men saker och ting har ju eskalerat rätt ordentligt.
Citera
2025-10-03, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Folk verkar glömma att Julia har ett garantansvar som vårdnadshavare skulle inte hon agera så kan hon själv åka dit om något skulle hända flickan.
Nu valde ju C bort luv förhandlingen för han var så rädd för att bli häktad, nu har det spelats in porr när flickan är där som läggs ut, man har åkt hem dit och stått och skrikit utanför Julias mamma samt att han riskerar ett långt fängelsestraff för ekobrott så nog brister han i föräldraskapet.

Exakt som du skriver.
Citera
2025-10-03, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Istället för att planera julen, som alla andra, får de planera sina dagar i en träbänk.

Ja den blev nog inte som dom tänkt sig, man kan inte fly undan sina problem hur länge som helst oavsett om han försöker dra så kommer han inte kunna hålla sig borta för evigt.
Citera
2025-10-03, 11:02
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Det har jag misstänkt länge. Någon form av IF. Han är 36 år men hans mentala ålder verkar ligga runt 15-17. Noll konsekvenstänk. Tar inget på allvar utan tror att det går att snacka sig ur problem. Pengar är coolt. Kan man köpa dyra kläder och prylar är man cool och får kompisar.
Så som många tonåringar kan vara och tänka.

Han har absolut en IF och svår ADHD. No doubt.
Citera
2025-10-03, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Jul/nyår i häktet för 2:a eller är de 3:e året på raken?

3e året..😂
Citera
2025-10-03, 11:22
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Hur vet du att de spelade in porr när flickan var där? Var du där?
Rask spelade däremot in porr i vardagsrummet där han bor med tre barn och lade ut på nätet. Tycker du att det är skäl för att ta ifrån dem vårdnaden om barnen?
Han valde väl bort LVU förhandlingen för att den främst handlade om samarbetssvårigheter där Julia obstruerade i störst utsträckning. För att undgå LVU pg a Julia skrevs vårdnaden på Julia = samarbetssvårigheter kring vårdnaden kvarstod inte. Den som agerat i barnets intresse och för att barnet inte skulle placeras är ju Chrippa - inte Julia. Hon fortsätter ju nu med att obstruera, vilket innebär att hon återigen riskerar att driva fram en LVU situation om nu Chrippa inte skulle vara en lämplig part att överföra vårdnaden till.
Det är konstigt att ni inte kan se till barnet och inse att det Julia gör inte alls ligger i barnets - utan i Julia och Jockes - intresse, och att det handlar om att hämnas och inte om barnets bästa.
Citera
2025-10-03, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prussiluskan85
Kan någon SNÄLLA ge mig en UPDATE om vad som hänt i det senaste med Chrippa?

Har varit härifrån i ca 2 veckor och uppenbart verkar det hända grejjer nu 😇

Kan någon lägga 3 minuter med lite info till mig , så jag kan vara med i matchen igen 🤗

Är också nyfiken på vad som hänt honom nu eftersom L inte har uppdaterat något på snap. Bara gamla bilder/tbs. Jag känner på mig att C har blivit hämtad av polisen, eller så har L varit i farten igen och anmält honom 😂
Citera
2025-10-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Sen var det en lista på allt han står åtalad för också, och det ser inte bra ut. C själv har ju påstått att allt är nedlagt.
Rättelse
Chrippa har aldrig sagt det om ekobrotten.

Chrippa har påstått att dom över 20 brott Joakim Lundell anmält honom för är nedlagda och det är dom självfallet eftersom Chrippa aldrig begått nåt av dessa brott mot sin bror.

Joakim har ertappats med hela armen i syltburken.
Citat:
Ursprungligen postat av rebbydebby
Jag känner på mig att C har blivit hämtad av polisen, eller så har L varit i farten igen och anmält honom 😂
Är det inte troligare att Joakim har varit i farten igen och anmält honom med fejkade påståenden? Jag har svårt att förstå att ingen som trakasserade Linnea går på Jockiboi på samma sätt. Cucks will be cucks.
Senast redigerad av Pallal 2025-10-03 kl. 12:04.
Citera
2025-10-03, 12:30
Medlem
Citat:

Och "folk verkar glömma" att man inte får missbruka ett garantansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in