• 1
  • 2
2025-10-03, 14:01
Medlem
Bara jag som tröttnat på alla dessa AI-inlägg där det inte framgår att det är AI.

Det är så uppenbart. Anmälningar verkar inte ha effekt.

Hur bör detta växande problem hanteras?
Citera
2025-10-03, 14:04
Medlem
Wyrdkins avatar
Hej - det behövs inte en åtgärd på det då det inte kan bedömas vara ett problem utifrån rådande omständigheter.

Om du ändå tycker det kanske du kan ha egna förslag?
Citera
2025-10-03, 14:08
Medlem
Har anmälningarna ingen effekt, så bryter inläggen uppenbarligen inte mot några regler.
Det finns tydligen ingen regel mot att posta ett 100% AI-genererat svar i en tråd, har jag märkt.

Gällande själva startinlägget har jag dock inga belägg för varken det ena eller andra.
Citera
2025-10-03, 14:33
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Har anmälningarna ingen effekt, så bryter inläggen uppenbarligen inte mot några regler.
Det finns tydligen ingen regel mot att posta ett 100% AI-genererat svar i en tråd, har jag märkt.

Gällande själva startinlägget har jag dock inga belägg för varken det ena eller andra.

0.13. Textrobotar
Det är endast tillåtet att citera texter skrivna av AI-verktyg eller motsvarande, om användaren är tydlig med att detta är ett citat, och det finns ett legitimt skäl till att posta ett citat istället för en egen beskrivning. Citatets längd får inte överstiga vad som motiveras av ändamålet. Inlägg som har karaktären av att vara skrivna av AI-verktyg kan raderas utan närmare motivering.
Citera
2025-10-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
0.13. Textrobotar
Det är endast tillåtet att citera texter skrivna av AI-verktyg eller motsvarande, om användaren är tydlig med att detta är ett citat, och det finns ett legitimt skäl till att posta ett citat istället för en egen beskrivning. Citatets längd får inte överstiga vad som motiveras av ändamålet. Inlägg som har karaktären av att vara skrivna av AI-verktyg kan raderas utan närmare motivering.

Jo, jag har hänvisat många gånger till den. Som sagt: "har jag märkt" påstådde jag. Så uppenbarligen gäller inte den regeln.
Citera
2025-10-03, 15:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Jo, om det inte nämns att det är just ett AI-inlägg.
Citera
2025-10-03, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jo, om det inte nämns att det är just ett AI-inlägg.
Har du några exempel på AI inlägg? Det jag har sett är att någon har citerat det som ChatGPT har skrivit. På samma ett man gör från en vanlig artikel. Eller har jag bott under en sten den senaste tiden?
Citera
2025-10-03, 16:15
Medlem
Citat:
Hur har du märkt det?
Citera
2025-10-03, 16:28
Medlem
Fantens avatar
Hur tydliga kan dom vara? Jag använder CoPilot en hel del och skulle utan problem känna igen den nästan påträngande glättiga stilen som används men det är inget jag ser på forumet. Kanske Grok och ren GPT5 är annorlunda, det vet jag inte.

Vad jag däremot har lagt märke till, det är att det finns en del användare som verkar använda sig av ett slags manus, i alla fall förutbestämda talkning points. Lite som telefonförsäljare, dom använder inte samma ord men det hela känns ändå väldigt bekant.
Citera
2025-10-03, 16:30
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Har du några exempel på AI inlägg? Det jag har sett är att någon har citerat det som ChatGPT har skrivit. På samma ett man gör från en vanlig artikel. Eller har jag bott under en sten den senaste tiden?
Var så god: (FB) 30-åring + 17-åring = våldtäkt – smyghöjs byxmyndigheten till 18 år?
Citera
2025-10-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Bara jag som tröttnat på alla dessa AI-inlägg där det inte framgår att det är AI.

Det är så uppenbart. Anmälningar verkar inte ha effekt.

Hur bör detta växande problem hanteras?

Håller med och tycker att de som modererar ska ta bort de som är uppenbara!
Citera
2025-10-03, 17:09
Medlem
Flabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta

Inlägg #2 i den här färska tråden (FB) Webbläsare/sökmotor utan AI-chatbot
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in