2025-10-03, 12:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Men det är din personliga åsikt . Det behöver ju inte betyda att det är sant . Och jag anser att N tänker på sig själv i första hand . Är det någon dom ska lägga fokus på så är det väl ändå deras dotter .
Tar det här istället då det blev fel.

Äntligen har du rätt…Japp, det stämmer att det är min personliga åsikt vilket framgår rätt tydlig i det du citerar.
Citera
2025-10-03, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Suck, du har fel. Som så ofta. För att kunna göra så hade N*cc* behövt höra av sig till Andr*as med barnets personnummer.

Man måste fylla i det när man anmäler faderskap. Det är inte mamman som fyller i något hos Skatteverket utan pappan som loggar in, fyller i barnets uppgifter och skickar till mamman för bekräftelse.

Givet brottsutredningen hade det varit olämpligt att de två är i kontakt.

Av alla grejer som lyfts in tråden är det här verkligen inte ett problem utan bara du som hakar upp dig på en småsak för att du tror att det har stor betydelse för hur vi ska tolka N*cc*s karaktär. Det är normalt att fastställa faderskap via familjerätten/socialnämnden om man inte bör eller kan ha kontakt av någon anledning.
Du får sucka hur mkt du vill . Det är du som har fel . Om N inte kan höra av sig till A pga en utredning så har hon ett ombud som ska lämna över uppgifter om när barnet är född tex med personnummer. Men tydligen har detta ej gjorts eftersom man vänta I 3 mån .

Uppenbarligen är det inte en småsak eftersom du hakar upp dej på vad jag skriver och är rädd hur N ska tolkas pga mina inlägg .

Vet precis hur det går till att fastställa ett faderskap och jag vet oxå hur det går till om inte båda föräldrarna kan el bör träffas då har man alltid någon som kan prata el föra deras talan
Citera
2025-10-03, 12:51
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Du får sucka hur mkt du vill . Det är du som har fel . Om N inte kan höra av sig till A pga en utredning så har hon ett ombud som ska lämna över uppgifter om när barnet är född tex med personnummer. Men tydligen har detta ej gjorts eftersom man vänta I 3 mån .

Uppenbarligen är det inte en småsak eftersom du hakar upp dej på vad jag skriver och är rädd hur N ska tolkas pga mina inlägg .

Vet precis hur det går till att fastställa ett faderskap och jag vet oxå hur det går till om inte båda föräldrarna kan el bör träffas då har man alltid någon som kan prata el föra deras talan

Du hade uppenbarligen ingen som helst koll på hur den digitala faderskapsbekräftelsen fungerade eftersom att du hävdade att N*cc* skulle skicka in något där.

Vid tillfället N*cc* hade genom brottsutredningen tilldelats ett målsägarbiträde. Ett målsägarbiträde i ett brottmål har ingen skyldighet att lämna ut personnummer eller agera ombud i ett annat ärende än det som utredningen gäller.

Målsägarbiträdets uppgift är att tillvarata målsägandens rättigheter under förundersökning eventuell och rättegång. Det ingår alltså inte att agera ”budbärare” mellan parterna i civilrättsliga frågor som faderskap.

När det gäller faderskapsbekräftelse är det socialnämnden/familjerätten i kommunen som har ansvar för att utreda och fastställa faderskap när föräldrarna inte gör det frivilligt via Skatteverket.

Så om N inte själv gav ut barnets personnummer till A direkt, så är det inget fel i sig och definitivt ingen plikt för hennes målsägarbiträde att göra det. Det finns alltså en myndighetsväg för detta, just för att undvika direktkontakt i situationer där relationen är konfliktfylld eller där brott utreds.
Senast redigerad av BluePonyGirl 2025-10-03 kl. 13:17.
Citera
2025-10-03, 13:06
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Åter igen denna dubbelmoral! Här sitter man och ser vem skriker högst vem som gjort vad . I flera dagar sitter ni och säger att vi smutskastar N till höger och vänster och påstår att vi målar upp henne som något hon ej är !!!!
Då vill jag åter påmina er att N själv målar upp sej till den hon är genom sina YT klippet TT klipp sina inlägg mm Vill hon inte att folk ska tolka hennes som vi tolkar kanske man ska börja fundera på vad som är fel eftersom så många tolkar henne på ett visst sätt ( säger inte att hon ska förändra sig utan ändra på vad det är för signaler hon sänder ut )

Ni sitter sen själva och kastar så mycket skit om A . Att han är våldsam att han inte bryr sig om sin dotter att han ljuger när han säger att han har kämpat . Och att han ej tänker eller står upp för sin dotter då han ej stoppar allt förtal som sägs om N . Och att han har en offerkofta på sig .
Samtidigt som ni delar offentliga handlingar på just en skvallertråd för att ni ska ha rätt i er åsikt kring A det om något är väl att hänga ut en person som ej blivit dömd

Blir oxå skrattretande att ni säger dessa ord om A då det är precis det N gjort mot A att ha offerkoftan på och att prata så mycket skit på alla sociala medier interjuver mm om A
Varför är det okej men inte åt andra hållet

Då anses det som att vi hatar N vilket ingen i tråden har sagt el gör

Här får du nog lugna ner dig lite då du själv i den tidigare Love Island-tråden ofta och många gånger själv skrivit om olika polisanmälningar, påstådda brottsrubriceringar, vad du själv ”sett” och vad du menar stämmer och inte.

När det finns verifierbar fakta, har du plötsligt problem med att folk delar vad som faktiskt stämmer. För övrigt väldigt nyfiken på vad du menade med att du hann se att det stod om stalking innan det blev en ”stängd förhandling”? 🤔

Millan75, 2023-12-15
Jepp han är friad från från stalking trakasserier olaghot dom tänker inte väcka åtal . Hon hade även försökt anmäla honom ang smittskyddslagen och klamydia men fick ej igenom det heller .
Så hoppas folk får upp ögonen nu och ej sponsrar henne

Millan75, 2023-12-29
Var nån som skrev förut att hon försökte med 3 åtalspunkter men alla 3 las ner . Olagahot/trakasserier, stalking och smittskyddslagen . Själv hann jag bara se att det stod om stalking innan det blev en stängd förhandling. Så vet ej faktiskt inte vilket som stämmer längre och att fallen är nedlagt Bara det att folk reagerar att strypningen var ej med som det hintas om

Sist, mitt favoritinlägg från dig:

Millan75, 2023-10-10
Det enda Andreas varit är en spermadonator inget annat i mina ögon !
Citera
2025-10-03, 13:21
Medlem
Citat:
Här får du nog lugna ner dig lite då du själv i den tidigare Love Island-tråden ofta och många gånger själv skrivit om olika polisanmälningar, påstådda brottsrubriceringar, vad du själv ”sett” och vad du menar stämmer och inte.

När det finns verifierbar fakta, har du plötsligt problem med att folk delar vad som faktiskt stämmer. För övrigt väldigt nyfiken på vad du menade med att du hann se att det stod om stalking innan det blev en ”stängd förhandling”? 🤔

Millan75, 2023-12-15
Jepp han är friad från från stalking trakasserier olaghot dom tänker inte väcka åtal . Hon hade även försökt anmäla honom ang smittskyddslagen och klamydia men fick ej igenom det heller .
Så hoppas folk får upp ögonen nu och ej sponsrar henne

Millan75, 2023-12-29
Var nån som skrev förut att hon försökte med 3 åtalspunkter men alla 3 las ner . Olagahot/trakasserier, stalking och smittskyddslagen . Själv hann jag bara se att det stod om stalking innan det blev en stängd förhandling. Så vet ej faktiskt inte vilket som stämmer längre och att fallen är nedlagt Bara det att folk reagerar att strypningen var ej med som det hintas om

Sist, mitt favoritinlägg från dig:

Millan75, 2023-10-10
Det enda Andreas varit är en spermadonator inget annat i mina ögon !
Blir jag förvånad ! Svar Nej att du åter hämtar uppgifter på vad vi sagt el skrivit för att vända det emot än och köra någon slags härskarteknik här inne .
Fortfarande har jag aldrig delat en offentlig handling.
Har sagt det förut säger det igen sen är det upp till dej vad du gör med den informationen

Jag delar sånt jag hört N själv säga el läst det som hon skrivit el det jag fått informationen ifrån precis som du har läst dej till saker som du delat med dej.

Sen förstår jag inte heller varför man delar det andra skriver . Är det för att ni själva tror att ni blir mer trovärdiga då . För mig och tror säker fler tycker så blir det precis motsatt effekt.

Att man försöker mörka något
Senast redigerad av Millan75 2025-10-03 kl. 13:26.
Citera
2025-10-03, 13:23
Medlem
BluePonyGirls avatar
Ni är många som i början av det här haveriet var oerhört upprörda över det faktum att N*cc* inte lät Andr*as närvara vid förlossningen. Spaltmeter har skrivits om detta med upprörda känslor över att N*cc* berövat barnets far på en sådan storslagen upplevelse.

Nu när ni vet att det hela tiden pågått en förundersökning för ett grovt brott parallellt med hela det här ärendet borde man kunna tycka att det ställer N*cc*s handlingar i ett nytt ljus.

Om hon bjudit in Andr*as till att närvara vid förlossningen, hur hade det sett ut? Det hade u allra högsta grad underminerat henne i brottsutredningen.

Inte i något annat sammanhang hade man tyckt att det vore rimligt att en kvinna ska föda barn med en närvarande person som förekommer i en utredning om hemfridsbrott mot kvinnan.
Citera
2025-10-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Jag anser också att han inte gjort något för att ta kontakt. Jag anser att han gjort allt för att slippa ta kontakt.

Fast då säger du emot ditt andra påstående att hon gjort allt för att A ska få kontakt ned sin dotter. På vilket sätt har hon det menar du?
Citera
2025-10-03, 14:08
Medlem
Citat:
Du har inte heller, en enda gång, reagerat negativt när någon annan i tråden (exempelvis Artmovie) delat information från eller om offentliga handlingar, även information som till dagens datum fortfarande är sekretessbelagd, utan då har du tackat (!) hen för informationen.

Tycker du inte att det framstår som väldigt märkligt? Att du också ägnat snart två år åt att sprida rykten om både Andr*as och N*cc* men nu tycker att bara Andr*as blir förtalad när det presenteras information från offentligt tillgängliga handlingar?

Här har du lite till, trots att du inte tycker att du eller dina vänner ska behöva stå till svars för något ni skrivit, någonsin:

Millan75, 2023-10-02, 12:50
Känner du Andreas? Du verka ogilla han skarpt.
Ja han erkände att han varit otrogen tidigare, något Nicci valt att dom skulle lägga det bakom sig.
Och ang anmälan så ryktas det att faktiskt Andreas försvarar sig, inget annat, då tjafs uppstod. Klart som fan att man slår tillbaka om man blir slagen av flera. Och det var ej Nicci som var offret utan någon i hennes närhet. Ska hon berätta något så kan hon berätta hela sanningen. För nu låter det som det är mot henne vilket det ej är.

Karoline76, 2023-10-02, 13:01
Var kommer det ifrån, att det skulle vara någon i hennes närhet?

Millan75, 2023-10-02, 13:32
Folk som känner henne & var på plats har bekräftat det. Stod tom med på Facebook och Insta.

Karoline76, 2023-10-02, 13:45
Ok följer inte och kommer aldrig göra. Så A skulle hotat eller misshandlat någon i hennes närhet? Hennes mamma? Kommer du ihåg mer vad som skrevs då?

Millan75, 2023-10-02, 13:56
A har inte misshandlat någon utan bara försvarat sig.

Millan75, 2023-10-02, 14:01
Som det ryktas om sen tidigare att Andreas stod upp för sig själv. Ang bebis, otroheten som ej är sann och sociala medier. Han försökte prata lugnt med Nicci medans hon gapa och skrek samt flera. Och när han ska gå därifrån så går fler på Andreas och då ska han ha försvarat sig. Så ingenting mot Nicci som hon framhäver, vill att det ska se ut som.
För det första har aldrig hon delat en offentlig handling öppet ! Jag förstår faktiskt inte som jag nyss skrev varför ni reagerar så starkt vad jag skriver.

Du skriver att du tycker det är märkligt att vi skrivit el jag har skrivit i 2 års tid i tråden att prata om N enligt dej sprida rykten vilket jag upplever att jag ej gjort.

Jag tycker det är ännu märkligare att man kommer in efter 2 års tid börja leka dektiv och agerar domare på vad som får skrivas el inte skrivas i tråden . Och att man dessutom har suttit maniskt i flera dygn på att leta rätt på vad vissa personer skriver el sagt är för mig ett väldigt udda beteende.

Hur du tolkar saker kan inte jag el någon annan stå tillsvars för !
Men att gång på gång säga att jag sprider rykten el ljuger är inte ok .

Är bara tragiskt och patetiskt att man ska utses som en syndabock i skvallertråd för att andra ska få sin röst hörd .

Ni som vet ni vet . Fortsätt skriva tycka till låt er aldrig tystas 🩷👍🫶
Citera
2025-10-03, 14:24
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
För det första har aldrig hon delat en offentlig handling öppet ! Jag förstår faktiskt inte som jag nyss skrev varför ni reagerar så starkt vad jag skriver.

Du skriver att du tycker det är märkligt att vi skrivit el jag har skrivit i 2 års tid i tråden att prata om N enligt dej sprida rykten vilket jag upplever att jag ej gjort.

Jag tycker det är ännu märkligare att man kommer in efter 2 års tid börja leka dektiv och agerar domare på vad som får skrivas el inte skrivas i tråden . Och att man dessutom har suttit maniskt i flera dygn på att leta rätt på vad vissa personer skriver el sagt är för mig ett väldigt udda beteende.

Är bara tragiskt och patetiskt att man ska utses som en syndabock i skvallertråd för att andra ska få sin röst hörd .

Artmovie har i allra högsta grad delat innehåll från offentliga handlingar, varför du förnekar det vet jag inte. Även du har förmedlat vad du påstår dig fått se i ärenden som rimligen borde vara offentlig handling.

Du presenteras gång på gång med bevis för att du sprider helt fruktansvärda rykten och ljuger på ett närmst patetiskt vis men förnekar och bortförklarar dig gång på gång, så även den här gången. Att du ”upplever” att du inte sprider några rykten spelar inte väldigt stor roll eftersom att du rent objektivt har ägnat dig åt att sprida obekräftade uppgifter här på Flashback. Bland annat använder du formuleringar som ”enligt ryktet”. Finns exempel på detta bara i något inlägg ovanför. Vill du ha fler exempel? Jag, här i min mani, letar gärna.

Det är verkligen obehagligt att samtalet om N*cc* fått äga rum i två separata trådar där användare från start gjort allt de kan för att sprida en så onyanserad och elak bild av henne som möjligt och sedan vägrar stå för vad de skrivit om henne.

Det är också obehagligt hur många som inte velat ta in att det faktiskt pågår en förundersökning om ett grovt brott här. Den är numera åklagarledd, villet alltså innebär att polisen inte lagt ner förundersökningen utan istället skickat den vidare till nästa instans för vidare utredning.
Citera
2025-10-03, 15:22
Medlem
Citat:

Låt dig inte tystas🙏 det de gör nu är all annat än ok och har inget med "olika åsikter" angående skvaller och drama kring Nicci att göra. Det är trakasserier i min mening.

Sitta och ta upp saker som sagts i en annan tråd dessutom för TVÅ ÅR sedan. Det är en ful härskarteknik att man baxnar. Endast för att peka finger "skrämma" andra att säga något.
De använder vissa som exempel, du är tydligen en av dem.

Kanske är som du säger, du har varit alldeles för nära sanningen kring vad som varit Niccis agenda, det vet bara hon, men allt pekar ditåt?

Varför börjar Nicci prata om att bo i Spanien i podden drygt ett halvår innan (i samma veva som soc kontaktar A) för som hon sa, hade egen vårdnad och kunde göra vad hon ville. I december 2024 så gör de slag i saken strax innan C fyllde år, som de inte gått ut med vilken dag det var förrän då.

Du delade dina åsikter och det du läst och det du visste då, inget du ska behöva försvara här. Inte heller din yrkesroll.
Det säger mer om dem än dig. Stå på dig och låt inte dom tysta dig (eller någon annan heller)🙏🫶✌️
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-10-03 kl. 15:41.
Citera
2025-10-03, 15:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottna1904
Fast då säger du emot ditt andra påstående att hon gjort allt för att A ska få kontakt ned sin dotter. På vilket sätt har hon det menar du?
Jag skrev om honom. Inte henne.
Citera
2025-10-03, 15:53
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:

Det är också obehagligt hur många som inte velat ta in att det faktiskt pågår en förundersökning om ett grovt brott här. Den är numera åklagarledd, villet alltså innebär att polisen inte lagt ner förundersökningen utan istället skickat den vidare till nästa instans för vidare utredning.

Nu vet inte jag vad som skett under själva hemfridsbrottet. Men om det var andra saker än att han olovligen trängt sig in på området borde han väl stå anklagad för det med? Så pass allvarliga att man tänker att det är olämpligt att A ska ha kontakt med N.

Tycker inte det låter speciellt grovt men jag har ingen aning vad som hänt, det ska jag inte uttala mig om. Sen vore det ju annat om det fortlöpte, men karln tog ju sitt pick och pack och flyttade långt bort.
Man kan få fängelse för detta så inte konstigt att det inte är nerlagt.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-10-03 kl. 16:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in