2025-10-02, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Vi trodde Ike skulle "vinna". Just eftersom han är dålig på allt.
Men så hade han tur att han för en gångs skull fick något han var bra på: flaggor.

Eritreas flagga wtf liksom. Tror inte 10% av svenskar kan den.
Är han den som har misslyckats mest på de logiska momenten?
Citera
2025-10-03, 01:38
Medlem
Klossmongos avatar
Både Ike och Lia framstår som mycket dummare än Samir. Ike verkar egentligen mest bakom flötet, han hade bara tur att det blev ett flaggquiz när just flaggor var hans grej.
Citera
2025-10-03, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Men vänta fick inte Samir rätt på den sista frågan om saol? Han skrev ju svenska akademins ordlista det stämmer väl ändå.
NEJ! Det skrev han inte.....
Citera
2025-10-03, 02:55
Medlem
Citat:
Är han den som har misslyckats mest på de logiska momenten?
Ja! Han verkar ju överlägset mest korkad av alla deltagare!
Citera
2025-10-03, 06:05
Medlem
Citat:
Men hon stavade väl inte rätt?

Nä, Lia hade också fel och hamnade på rött medan Samir redan stod på rött och hade fel
Citera
2025-10-03, 09:00
Medlem
Skidlifts avatar
Känns som Produktionen kännde till att Ike var hyfsat bra på flaggor och medvetet satte Flagg Quiz i ett så avgörande läge.
Citera
2025-10-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Känns som Produktionen kännde till att Ike var hyfsat bra på flaggor och medvetet satte Flagg Quiz i ett så avgörande läge.

Ja det hade inte varit politiskt korrekt om Ike blivit utsedd till Sveriges dummaste.
Citera
2025-10-03, 16:12
Medlem
Jag är ledsen hur kunde ike o lia faila på de där logiska testet? Jag menar det var ju fan skrivet i färgerna. Och hur fan gissa ike på att cancer är vad man kan få från kyckling? Jag är Ledsen men samir är fan smartare än ike och lia
Citera
2025-10-03, 16:36
Medlem
Citat:
Jag är ledsen hur kunde ike o lia faila på de där logiska testet? Jag menar det var ju fan skrivet i färgerna. Och hur fan gissa ike på att cancer är vad man kan få från kyckling? Jag är Ledsen men samir är fan smartare än ike och lia
Skrivit i färgerna, det var annan färg på ordet än det som avsågs, för att förvilla.
Citera
2025-10-03, 19:24
Medlem
m11080s avatar
”Sveriges dummaste” får ny säsong

Fler kändisar ska göra upp om titeln ”Sveriges dummaste”.
Nästa säsong har premiär 2026.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/LMJy79/sveriges-dummaste-far-ny-sasong-2026
Citera
2025-10-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tror få vuxna kan 100%.
Många av frågorna är sådana som man "borde" kunna men kanske aldrig har kommit i kontakt med. Med kort tid att svara kan det också vara svårt på plocka fram mellanstadiefakta.

Det finns massor av enkla frågor jag inte kan. Det där med var solen går upp har jag försökt memorisera i 20 år nu, så den hade jag klarat men kanske inte för fem år sedan.

Vad LGF stod för hade jag aldrig någonsin hört. Vet folk det?

Hade varit kul att höra vilka andra "enkla" frågor folk här i tråden kuggat på.

Jag kunde inte heller LGF, har absolut inte heller tagit alla bilder på alla ”tungan på vågen” (men betydligt mer än dem!)

Den där logiska med snören mot handleden har jag löst en gång men bara efter att ha sett lösningen och tyckte ändå den var svårt!
Citera
2025-10-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
”Sveriges dummaste” får ny säsong

Fler kändisar ska göra upp om titeln ”Sveriges dummaste”.
Nästa säsong har premiär 2026.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/LMJy79/sveriges-dummaste-far-ny-sasong-2026
Vad trevligt . Riktigt mysigt program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in